Skip to content

נעצרו מבצעי פיגוע השלכת האבנים ליד אריאל

חמישה צעירים מהכפר חארס בשומרון נעצרו על ידי השב"כ והודו בידויי האבנים שגרמו לתאונה בה נפצעה אנושות הפעוטה אדל ביטון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול (ראשון), הותר לפרסום, כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי בסיוע משטרת ישראל/מחוז ש"י וצה"ל, נעצרו מבצעיו של פיגוע השלכת אבנים אשר התרחש לפני עשרה ימים בשעות הערב, סמוך לאריאל שבשומרון. בפיגוע נפצעו שבעה אזרחים ישראלים, ביניהם אדל ביטון בת השלוש, אשר נפגעה באורח אנוש.

זירת התאונה ליד אריאל (צילום: כוחות הצלה יהודה ושומרון)
זירת התאונה ליד אריאל (צילום: כוחות הצלה יהודה ושומרון)

הפיגוע כלל זריקות אבנים לעבר כלי רכב שנסעו בכביש חוצה שומרון ליד כפר חארס בשומרון. כתוצאה מיידוי האבנים נפגעו מספר כלי רכב. אדווה ביטון, תושבת יקיר, שנסעה עם שלוש בנותיה בכביש זה, איבדה את השליטה על הרכב והתנגשה בחלקה האחורי של משאית אשר חנתה בצד הכביש. כתוצאה מההתנגשות נפצעו אדווה ושתיים מבנותיה באורח בינוני, ובת נוספת, אדל בת השלוש, נפצעה באורח אנוש.

כמה שעות לאחר הפיגוע סיפרה אדווה: "אני זוכרת הכול, היינו אצל אימא שלי כשעה וחצי. אחרי שיצאנו משם, במרחק של כמאתיים מטר מאריאל, ראיתי מולי משאית. תוך שנייה שמעתי בום. נעשה לי שחור בעיניים ולא ראיתי כלום. המשאית קיבלה את מטח האבנים הראשון ובלמה. מצאתי את עצמי מתחתיה. כשהייתי מתחת לרכב לא יכולתי להזיז שום איבר חוץ מאשר את היד. בעזרתה החזקתי לבת שלי את הראש שהיה שמוט, דאגתי לשמור לה על נתיב אוויר פתוח בתקווה שאציל אותה".

נכון להיום (שני) אדל עדיין במצב קשה מאוד ואביה ואימה שוהים ליד מיטתה כל העת. עקב מצבה, נערכה משפחתה לערוך את ליל הסדר בבית החולים. בעקבות הפיגוע פתחו כוחות הביטחון בשורת פעולות מידיות, שכללו מעצרים וחקירות, במטרה לזהות את המעורבים בפיגוע. המעורבים בפיגוע, חמישה צעירים כבני 16-17 מהכפר חארס, הודו בחקירתם בשב"כ במעורבות בפיגוע. חקירתם נמשכת. יצוין, כי בחודשים האחרונים התגברה בגזרת איו"ש התופעה של טרור מקומי, ובפרט אירועי השלכת אבנים לעבר כלי רכב אזרחיים הנעים בכבישים ברחבי איו"ש. תוצאותיו החמורות של פיגוע זה ממחישות שוב את הסיכון הגלום באירועים אלה של טרור מקומי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר בצהריים לרפי ביטון אביה של התינוקת אדל שנפצעה קשה בפיגוע ליד אריאל.ראש הממשלה עידכן אותו על עצירת החשודים בפציעת בתו ואיחל לו ולמשפחתו חג שמח. ראש הממשלה נתניהו: "אני, שרה רעייתי וכל עם ישראל מתפללים לשלומה של החמודה הקטנה שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן