Skip to content

השופט לשעבר דן כהן יישאר במעצר עד תום הליכים

בית המשפט בתל אביב הודיע הבוקר כי השופט שהוסגר מפרו יוותר במעצר וכי יש במעשיו "מעילה באמון, תעוזה, תחכום והיעדר מורא". כהן יוכל לנהל את משפטו מתוך כתלי הכלא ו"חזקה על שלטונות בית המעצר כי הם נותנים את דעתם להסדרים שיאפשרו למשיב ללבן את החומר לקראת משפטו באורח המיטבי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השופט לשעבר דן כהן יישאר במעצר עד תום הליכים – כך פסק היום שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גלעד נויטל. כהן, המיוצג על ידי עורכי הדין איתן מעוז ודניאל עינב, ערער על מעצרו וטען כי הוא ביקש לחזור ארצה ולעמוד לדין. למעשה, נציגיו היו בסיומו של מו"מ על הסכם עם הפרקליטות והמשטרה לפיו יחזור ולא ייעצר, אך המדינה פעלה במקביל להסגרתו ארצה ומאמציה נשאו פרי.

"עצם סיטואציה מעין זו, שלפיה המשיב חי במשך כשבע שנים במדינה שכנטען ישראל איננה צד עימה להסכם הסגרה, ידע על נחיצותו לחקירה, לא חזר ארצה, והגיע ארצה רק בעקבות מימוש הסגרתו, מקימה נגדו את עילת המעצר דלעיל", אמר השופט נויטל. לדבריו, כהן ביצע "שוב ושוב, שלב אחר שלב" עבירות פליליות חמורות. במעשיו של כהן, קבע השופט, ניכר דפוס של "מעילה באמון, תעוזה, תחכום והיעדר מורא".

דו כהן לפני הסגרתו מפרו (מקור: יו טיוב)
דו כהן לפני הסגרתו מפרו (מקור: יו טיוב)

דן כהן היה השופט המחוזי הצעיר ביותר בתולדות המדינה, כשהתמנה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע ב-1978. הוא התפטר לאחר שהועמד לדין משמעתי. בשנת 2005 נמלט כהן לפרו לאחר שנחקר שלוש פעמים על ידי הרשות לניירות ערך, מהן פעמיים באזהרה, בחשד לעבירות שביצע במסגרת תפקידו כדירקטור בחברת החשמל. לאחר הבריחה ניסו הרשויות לתאם עמו את המשך חקירותיו, אך כאשר לא הצליחו בכך, הוא הוכרז כעבריין נמלט.

באוגוסט 2009 נעצר כהן בלימה, ואז הותר לפרסום כתב האישום שהוגש נגדו. כהן שנודע כבעל קשרים בממשל בפרו, לא הוסגר מפרו, שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל. עם היבחרו של נשיא חדש בפרו, הוא הורה לאשר את צו ההסגרה וכהן נעצר והובא בעל כורחו ארצה.

לגבי טענתו של כהן, כי חומר האישום נגדו מכיל 30 או 40 אלף עמודים והוא לא יוכל להתמקד בהם וללמוד אותם בבית הסוהר, כתב השופט כי "חזקה על שלטונות בית המעצר כי הם נותנים את דעתם להסדרים שיאפשרו למשיב ללבן את החומר לקראת משפטו באורח המיטבי".

לגבי טענתו של כהן כי כל העדים נחקרו כבר לפני שבע שנים ואין בידיו היום לשבש הליכי משפט, פסק נויטל: "כעת, לאחר שהמשיב הוסגר ויחל הדיון בכתב האישום שנגדו, החשש משיבוש הליכי המשפט הינו שוב אקטואלי וממשי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן