Skip to content

מצרים: צו מעצר לפעילים המואשמים בהסתה נגד האחים המוסלמים

האירועים במצרים אינם עוצרים ובעקבות ההפגנות של האופוזיציה המצרית בסוף השבוע, הוציאו רשויות המדינה צווי מעצר לחמישה מפגינים. במצרים קושרים את צווי המעצר לאיומים שהשמיעה התנועה בעבר על כל מי שיעז לקרוא עליה תיגר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התביעה הכללית במצרים הוציאה אתמול (ב') צו מעצר לחמישה פעילים פוליטיים, באשמת מעורבות בעימותים שהתרחשו ביום שבת האחרון מול המטה המרכזי של תנועת האחים המוסלמים בשכונת אל-מוקטם בקהיר.

הפעילים הפוליטיים שנגדם הוצא צו המעצר הם עלא עבד אל-פתאח, אחמד דומה, כּרים שאער, חאזם עבד אל-עזים ואחמד סחפי. הם מואשמים בפגיעה באנשים, בגרימת נזק לרכוש ציבורי, בהפרת הסדר הציבורי ובהסתה לפגיעה במטה המרכזי של תנועת "האחים המוסלמים". חשיבותו של מטה התנועה, בין היתר, הוא בהיותו מקום מושבו של המדריך הכללי של התנועה, ד"ר מוחמד בדיע, וממנו הוא מנהל את כל פעילויות התנועה במצרים.

מהומות מול מטה האחים המוסלמים בקהיר (מקור: יו טיוב)
מהומות מול מטה האחים המוסלמים בקהיר (מקור: יו טיוב)

באירועים האלימים שהתרחשו בימים שישי ושבת האחרונים מול בניין המטה הכללי של תנועת "האחים", התעמתו מתנגדי התנועה, המזוהים עם האופוזיציה החילונית לבין תומכי הזרם האסלאמי, שהתייצבו להגן על המטה הכללי של התנועה. אנשי האופוזיציה החילונית מאשימים את תנועת "האחים" בהשתלטות על מצרים ובהפיכתה למדינת הלכה המונהגת דה פקטו על ידי המדריך הכללי של התנועה, ד"ר מוחמד בדיע. בדיע מואשם בהתערבות בקבלת ההחלטות במצרים ובהשפעה על הנשיא מוחמד מורסי. העימותים שפרצו בין שני המחנות גרמו לכ-200 פצועים בשני המחנות.

מזכיר תנועת האחים המוסלמים, מחמוד אמין, איים שהתנועה תתבע את כל המסיתים כנגדה בבתי משפט, והאשים את האופוזיציה המצרית בכישלון ובהסתה של תומכיה לאלימות. אמין הוסיף שתנועת "האחים" מטילה את האחריות לאירועים האלימים על האופוזיציה ועל הגורמים שקראו להפגנה מול מטה התנועה. סגן המנהיג של התנועה, רשאד ביומי, תיאר את האירועים כ"אסון במלוא מובן המילה", כישלון המעיד על כישלון האופוזיציה בזירה הפוליטית.

במצרים רואים בצו המעצר שהוצא כנגד חמשת הפעילים הפוליטיים משורות האופוזיציה את התחלת מימושם של איומי תנועת "האחים" על כל המואשמים בפגיעה במטות שלה במצרים, כך שישמש נורת אזהרת לכל מתנגדיה, ורמז לכך שפגיעה במטות שלה היא קו אדום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן