Skip to content

סדרות הטלוויזיה שייעשו לכם סדר בפסח

אז מה אתם עושים בחג ובחוה"מ? אם החלטתם להישאר בבית – אנחנו כאן כדי להמליץ על הסדרות שיעבירו את זמנכם בנעימים ואף יגרמו לכם להתמכר בהנאה. חג שמח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אביב הגיע – פסח בא. חג המצות הבא עלינו לטובה מביא עמו ריח אביבי של פריחה, זמן איכות עם המשפחה ובעיקר – שבוע של חופש שמטרתו השלמת סדרות טלוויזיה שתמיד רצינו לראות, אבל פשוט לא היה זמן. הנה כמה מהסדרות ששווה לראות בפסח הזה, בין הארוחות כמובן.

  

מד מן – HOT

בתחילת אפריל, ממש בתיאום עם צאת החג, תעלה בארצות הברית העונה השישית של סדרת המופת "מד מן". אחרי עונה חמישית שהיתה חלשה לכל הדעות, נדמה היה שהמסך ירד על הגברים והנשים של שדרות מדיסון, אך רשת AMC לא איכזבה, ועונה שישית יושבת לה וממתינה לשידור.

העלילה לא דרמטית או מהפכנית במיוחד, והצופה בעיקר עוקב אחר חייו של דון דרייפר, איש פרסום מצליח בניו יורק של שנות ה-60, והגברים והנשים שסביבו. הסדרה מתארת באופן מופתי את חיי היומיום ואת האווירה של התקופה, דרך סיפורים בדיוניים. מעבר לעלילה דרמטית מוצלחת ולמשחק משובח, הסדרה תוארה על ידי רבים כ"יצירת אמנות" ולא בכדי: הצילום, התאורה והתלבושות הופכים את "מד מן" לפריט אמנות נדיר ויקר ערך.

ברמת העקרון, אפשר להתחיל לצפות בסדרה עכשיו, בלי חמש העונות הראשונות, אבל באמת שחבל. הרי ידוע לכל שברגע שמתחילים סדרת טלוויזיה מנקודה מסוימת, קשה מאד לחזור אחורה ולהתחיל מחדש, כי ראיית העתיד היא לא תענוג גדול. לכן, למרות שפרק אחד של "מד מן" יסגור את מרבית החורים והפערים החסרים לצופה מאותה נקודת זמן, מומלץ בחום לנצל את החג ולעשות השלמת פערים בת חמש עונות קצרות (10-13 פרקים).

משחקי הכס – YES

סדרת הפנטזיה זוכת הפרסים לא יורדת מהכותרות. לכן, למרות שהחורף כבר עבר, האביב מגיע, ואיתו הזמן לשקוע לעולם דמיוני של דרקונים, נסיכים, ומהלכים פוליטיים מסוכנים.

ב-31 במרץ תעלה העונה השלישית של "משחקי הכס", זוכת גלובוסים זהובים ואמי, לקול אהדת המוני המעריצים, שלא יודעים שובע.

עבורי, חג הפסח יוקדש, פרט למציאת פריטי מזון ראויים למאכל, לצפייה בעונות 1-2 של הסדרה, וזאת לאחר לחץ מאסיבי מגורמים רבים שמצטרפים למבקרי הטלוויזיה בדברי תשבוחות.

קשה להאשים אותם. מדובר בסדרה עתירת תקציב ובאזז, שהצליחה לסובב ראשים בכל העולם, באמצעות שילוב בין עולם פנטזיה דמיוני ובין יחסים פוליטיים המוכרים לנו מימינו אנו.

בניגוד ל"מד מן", ב"משחקי הכס" לא ניתן לצפות מכל נקודה על ציר זמן העונות שלה. העלילה מורכבת ומציגה תת עלילות מורכבות בפני עצמן, כך שחובה להתחיל לצפות בה החל מהפרק הראשון, ולהתקדם בסדר כרונולוגי מסודר. דילוג על פרק עשוי ליצור נתק בל יתוקן מהעלילה (וזה מנסיון). לכן, אין זמן מתאים מחוה"מ פסח להתחיל להתמכר למשחקים הפוליטיים של ימי הביניים.

דמג'ז – HOT

"דמג'ז" נראית, על פניה, כדרמה משפטית אחת מיני רבות, אבל למעשה מדובר בסדרה נושכת, אלימה ומותחת באופן שטרם נראה על המסך הקטן.

אלן פרסונס היא עורכת דין צעירה, שמתקבלת לעבודה אצל גדולת עורכי הדין, פטי יוז. מספר חודשים לאחר מכן ארוסה של אלן, דייויד, נמצא מת באמבטייה. במשך חמש עונות, מתנהלות השתיים אחת עם השנייה ואחת מול השנייה, תוך שילוב בין תהליכים משפטיים ובין חייהן הפרטיים.

מה שלטעמי מייחד את "דמג'ז" מכל סדרה אחרת, פרט לגלן קלוז בתפקיד הראשי, הוא האופן המיוחד בו מתקדמת כל עונה. בכל פרק פתיחת עונה, נחשף הצופה לאירוע מצמרר מנקודת זמן כלשהי בעתיד, נקודה נוספת בעבר או בהווה, ומשם העלילה מתקדמת משני הכיוונים, עד שבפרק סיום העונה – שתי נקודות הזמן (אחת חוזרת אחורה בכל פרק, והשנייה קדימה) נפגשות.

 אחרי חמש עונות ומספר פרסי אמי וגלובוס הזהב, הסדרה ירדה בסוף שנת 2012, כך שאפשר להתחיל לצפות בפסח, ולהתקדם לאט לאט בלי המרדף אחר תחילת העונה הבאה. הנאה מובטחת, וגם התמכרות.

הומלנד – YES

למה לבלות את החג בלראות "הומלנד"? פשוט כי זו אחת הסדרות הכי טובות שהטלוויזיה יודעת בימינו, אם לא הטובה ביותר. השנה, עברה "הומלנד" את מבחן העונה השנייה בהצלחה רבה, והצליחה להשאיר מיליוני פיות פעורים בפרק סיום עונה מותח במיוחד.

הסדרה הזו מופלאה כל כך בזכות היותה כל כך אמיתית ורלוונטית מתמיד. למרות האופי המאד-אמריקני שלה (כן, למרות שהיא מבוססת על "חטופים" הישראלית), "הומלנד" מצליחה לגעת בלב כל אחד מהצופים, ולעמת אותנו עם החששות הגרועים ביותר שלנו: האם אפשר לסמוך על הקרובים עלינו ביותר? האם אנו מסוגלים להתמודד עם סכנות לאומיות? האם אנחנו בטוחים?

"הומלנד" הוכתרה כזוכה הגדולה של טקסי "גלובוס הזהב" והאמי בשנתיים האחרונות, ואין ספק שתמשיך בדרך זו גם בעונה השלישית, שתעלה ב-29 בספטמבר. למרות שמדובר בשתי עונות טעונות מאד, אין שום בעיה להשלים את כל 24 הפרקים ששודרו עד כה בשבוע, אפילו בפחות.

העלילה המותחת, הקצב המסחרר והמשחק הפנומנלי של קלייר דיינס יעבירו לכם את החג הרדום בלי בעיה.

שקרניות קטנות – HOT

ביום שלישי שעבר שודר בארצות הברית פרק סיום העונה השלישית של הסדרה. מדובר היה ב-45 דקות של סחרחרה בלתי פוסקת, שהותירה את הצופה עם יותר קצוות מפוצלים מביום לפני הביקור במספרה. כל קו עלילה שנדמה שהיה סגור וחתום, נפרץ לרווחה, והותיר מיליוני צופים במתח, עד לתחילת העונה הרביעית בחודש יוני.

"שקרניות קטנות" היא לא סדרת איכות ולא סדרת מופת, אבל גם ממש לא טראש. היא פשוט סדרה טובה. היא קומדיה, דרמה ומתח באריזה אחת. היא יצרה גלי אהדה של מעריצים שעולם הטלוויזיה לא ראה בעשורים האחרונים, או בכלל, וחבל שלא לנצל את החופש כדי להצטרף למועדון.

לעומת כל הסדרות הקודמות שמניתי, עונה של "שקרניות" נמשכת בין 24 ל-27 פרקים, כך שיש מספיק להנות ממנו, ותאמינו לי – אתם תהנו. למרות שמומלץ לנצל את החג ליריית הפתיחה של העונה הראשונה, מומלץ בחום לנסות ולפרוש את הצפייה עד לתחילת העונה הרביעית ביוני, כך שיווצר רצף נוח וחסר את "מתח סיום העונה", שהסדרה מייצרת בצורה פשוט מצוינת!

משפחה מודרנית – YES

לא רק דרמות יכולות להחשב סדרות טובות. למעשה, הרבה אומרים שדרמה טובה קלה לייצור הרבה יותר מקומדיה טובה.

"משפחה מודרנית" שודרה לראשונה בספטמבר 2009. באותו ערב גל צחוק אדיר עבר בין בתי ארצות-הברית – והשאר היסטוריה. אנסמבל חזק ומוצלח של שחקנים-גאונים קומיים (שהשתלט לחלוטין על טקסי הפרסים) מביא לצופים בכל שבוע קומדיה מסוג חדש-ישן, המשלב סלפסטיק עם שנינות ועם הרבה מהחיים האמיתיים.

קשה לראות יותר מכמה פרקים של "משפחה מודרית" ברצף, פשוט כי בשלב מסוים נתפסים שרירי הבטן מרוב צחוק. נשמע כמו קלישאה – אבל קרה במציאות. לכן, יותר משווה להתחיל לצפות בפסח, ולהתקדם באופן מתון ושפוי.

בימים אלה, העונה הרביעית משודרת בארצות-הברית ובישראל. עוד לא התקבל אישור רשמי לעונה חמישית, אבל הרוח נושבת לכיוון סיכוי כמעט וודאי לקבל עוד קצת ממשפחת דאנפי-פריצ'ט.

1 Comment

  1. אריאלה גויכמן גארבר
    26 במרץ 2013 @ 15:42

    כל-כך התגעגעתי ל"מד-מן"!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן