Skip to content

טיסת ניסוי של בואינג 787 עברה בהצלחה

כך נמסר מחברת בואינג. טיסת הניסוי נועדה לבדוק את פעילות סוללת ליתיום-יון ולדברי בואינג היא הסתיימה בהצלחה. בטיסה נבדקו גם מערכות הגיבוי החשמליות. הצלחת הניסוי תאפשר לבואינג לבצע טיסת ניסוי שנייה, שנתוניה יועברו ל-FAA
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בואינג 787 דרימליינר. בוצעה טיסת ניסוי למערכת סוללת ליתיום-יון המשודרגת
בואינג 787 דרימליינר. בוצעה טיסת ניסוי למערכת סוללת ליתיום-יון המשודרגת

טיסת המבחן, ביום שני השבוע, שבדקה את פעילות מערכת סוללת ליתיום-יון המשודרגת במטוס 787 דרימליינר, עברה בהצלחה "בהתאם לתוכנית" והצלחתה תאפשר עתה להפעיל טיסת ניסוי רשמית נוספת. כך מסרה חברת בואינג.

הצלחת טיסת הניסוי ביום שני השבוע תאפשר לחברת בואינג להפעיל טיסת ניסוי שנייה, שהנתונים שיאספו בה יועברו לסוכנות התעופה הפדרלית FAA)). הסוכנות חייבת לאשר את מערכת סוללת הליתיום-יון המשודרגת והחדשה, לפני שמטוס 787 יוכל לשוב לשירות מסחרי.

הרגולטורים האמריקנים קרקעו בינואר השנה 50 מטוסי דריליינר, אחרי שסוללת הליתיום-יון עלתה באש בעת שהמטוס חנה בבוסטון וסוללה שנייה סבלה מחום יתר בעת טיסה ביפן, שגרם לנחיתת חירום של המטוס.

"במשך טיסת המבחן ביום שני הפעיל צוות הניסוי את כן הנחיתה את כל מערכות הגיבוי, בנוסף לביצוע בדיקות של המערכות חשמליות, בהתאם לתוכנית הטיסה", אמר דובר בואינג מארק בריטל (Marc Birtel).

בטיסת הניסוי השתתפו שישה אנשי צוות: שני טייסי בואינג, שני מהנדסי מערכות חשמל, מפעיל מערכות ובוחן טיסה.

החזרתו של מטוס 787 לשירות מסחרי, יגרום לאנחת רווחה גדולה מאוד בבואינג, המפסידה כ-50 מיליון דולר בשבוע בעת ש-50 מטוסי 787 מקורקעים.

סוללת ליתיום-יון המשודרגת
סוללת ליתיום-יון המשודרגת

בשדרוג סוללת הליתיון-יון הגדילה בואינג את ההפרדה בין התאים של הסוללה, במטרה להפחית את הסכנות הפוטנציאליות הנובעות מחום, או התפשטות אש בתוך הסוללה; תאי הסוללה נוקשים יותר, כדי למנוע את תזוזתם בתנאים מסויימים; הוספה של חיישני חום משופרים והכנסת הסוללה לתוך מבנה חסין אש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן