Skip to content

צרפת מתכוונת לגרש אימאם המטיף לאלימות

האימאם הוא אחד ממנהיגיו של ארגון הקורא למאבק אלים להקמת חליפות אסלאמית בצרפת. בעבר קרא, בין השאר, להטיל חרם כספי על יהודים. הצו לגירושו מצרפת מורה גם על פירוק הארגון האלים מאת: עמית מנדלזון (מארסיי) צרפת מתכוונת לגרש מתחומה את האימאם מוחמד חממי, הנחשב למטיף קיצוני במיוחד, המסית לאלימות. חממי, האימאם של מסגד טבלי עומר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האימאם הוא אחד ממנהיגיו של ארגון הקורא למאבק אלים להקמת חליפות אסלאמית בצרפת. בעבר קרא, בין השאר, להטיל חרם כספי על יהודים. הצו לגירושו מצרפת מורה גם על פירוק הארגון האלים

מאת: עמית מנדלזון (מארסיי)

פרשי הגאווה - ארגון ג'יהדיסטי

צרפת מתכוונת לגרש מתחומה את האימאם מוחמד חממי, הנחשב למטיף קיצוני במיוחד, המסית לאלימות.

חממי, האימאם של מסגד טבלי עומר שברובע ה-11 בפאריז, קיבל הודעה בשבוע שעבר כי הוא עומד לפני גירוש, בעוון הסתה לאלימות ואנטי-שמיות ובחתירה תחת ערכי הרפובליקה הצרפתית. צו הגירוש הוצא על ידי שר הפנים ויכנס לתוקף ב-7 בפברואר, לאחר  שיאושר על ידי ועדה מיוחדת הבוחנת הליכים מסוג זה. הצו ייכנס לתוקף מייד עם אישורו.

חממי הוא אחד ממקימיו של ארגון אסלאמי קיצוני בשם "פרשי הגאווה" (Forsane Alizza), המטיף להקמת חליפות אסלאמית בצרפת ודוגל במאבק מזוין למטרות דתיות. הצו המורה על גירושו מורה גם על פירוק הארגון וגירוש חבריו, בנימוק שהוא נושא אופי של צבא פרטי או קבוצת לחימה, מטרתו לתקוף את הרפובליקה ואת מה שהיא מייצגת, והוא מטיף לשנאה גזענים ואנטישמית.

האימאם, יליד תוניסיה, היגר לצרפת ב-1960. בפעילותו במסגד שבו הטיף, קרא לפעול נגד יהודים ובין השאר הכריז: "אסור למאמינים להפקיד את כספם בבנק, שכן רק היהודים מרוויחים מכך". בשנות ה-90 היה המסגד שבראשו עמד בסיס של מגייסי הג'יהאד העולמי. תנועת ה"טבלי", שבראשה עמד, הטיפה לשלטון ההלכה האסלאמית ושימשה כמגנט לפעילי טרור. התנועה התנהלה ככת וכל מי שהצטרף אליה ניתק את קשריו עם סביבתו הקודמת. עיתונאים שניסו לחקור את המתרחש בה הותקפו בפתח מרכז ההדרכה לאימאמים. באותה תקופה נידון חממי לראשונה ל-4 חודשי מאסר על תנאי.

מאז הודח האימאם חממי מתפקידו והתנועה עצמה שמרה על פרופיל נמוך ומיתנה את התבטאויותיה. מאז ה-11 בספטמבר 2001 הודחו מתפקידם 145 אימאמים ו-34 מהם גורשו בשל הפרת חוק מתן המקלט לזרים, המעניש על ביצוע עבירות אלימות מכוונת ומפורשת, על קריאה לאפליה ועל הסתה נגד יחיד או קבוצה מסויימת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן