Skip to content

נעצר כדי להגיע דרכו לדורס 'פגע וברח' שהרג את אילן סירק

שופטת בית משפט בראשל"צ הבינה שהמשטרה יצאה ל"מסע דיג" ולכן האריכה מעצר ביום אחד בלבד במקום עשרה שביקשה המשטרה. לחשוד יש כנראה קשר לנהג הדורס או לרכב, אך אין לו מעורבות בדריסתו למוות של אילן סירק בלוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופטת בית משפט בראשל"צ הבינה שהמשטרה יצאה ל"מסע דיג" ולכן האריכה מעצר ביום אחד בלבד במקום עשרה שביקשה המשטרה. לחשוד יש כנראה קשר לנהג הדורס או לרכב, אך אין לו מעורבות בדריסתו למוות של אילן סירק בלוד

מאת אליק מאור

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, מיכל עמית אניסמן, האריכה ב-24 שעות בלבד את מעצרו של חשוד שהמשטרה ביקשה לעצרו לעשרה ימים נוספים. המשטרה טענה כי לחשוד מעורבות כלשהי בתאונת פגע וברח בלוד, שבה נהרג בלילה שבין חמישי לשישי, אילן סירק מאשדוד.

רק יממה. עמית אניסמן (צילום: אתר בתי המשפט)

מפרוטוקול ביהמ"ש עולה כי למעט דו"ח סודי שהוגש לבית המשפט, עדיין לא מצאה המשטרה את הרכב הפוגע. בבית החשוד, לכאורה, נתפס רכב שאיננו הרכב הפוגע וגם רכב זה איננו רשום על שמו, אלא בשימושו. מצידה טוענת המשטרה כי יש בידיה מידע מודיעיני הגורס כי לחשוד יש מכונית נוספת, והיא כנראה הרכב המעורב בתאונה,. מכונית זו שייכת לו אך איננה רשומה על שמו.

סניגורו של החשוד, עו"ד גיורא זילברבג תמה מדוע  מעצרו חיוני וטען כי למעשה החשוד לאחר שהוזמן בשישי האחרון להגיע לחקירה ביום א' (אתמול), הגיע ללא שהיות ובזמן שנדרש לה בכתב ההזמנה.

"מדוע לא עצרתם אותו ביום שישי והשארתם לו הזמנה לחקירה לאתמול?" תהה זלילברברג וטען שהמשך מעצרו של החשוד לא ישבש שום הליך חקירתי וכי החשוד שהוכיח שאיננו מתכוון להימלט מאימת הדין, התייצב לחקירה ומסר מייד גרסת אליבי לגבי מעורבותו בתאונה, לא נדרש ולא מוצדק. הסנגור המשיך וטען כי חוקרי המשטרה הודו בחקירה נגדית כי למשטרה אין ראיות הקושרות את החשוד לתאונה.  משטרת ישראל טענה מנגד כי יש בידה מידע מודיעני שקושר את החשוד לתאונה וכי עליה עדיין לבדוק את גרסת האליבי שמסר החשוד.

כאמור החליט ביהמ"ש להאריך את מעצרו ל24 ש' בלבד, בהן תצטרך המשטרה לגבש ראיות מוצקות בדבר מעורבות העצור בתאונה ובדיקת האליבי שלו.

איתור האיש והבאתו ומעצרו התאפשרו לאחר עבודה מורכבת שעשו חוקרי המשטרה, על פי חלקי רכב וממצאים נוספים שנותרו במקום התאונה. ההערכה היתה כי מדובר ברכב  מסוג מאזדה וניתן היה לאמוד גם שנת יצור משוערת.

אילן סירק, בן 26 במותו, עבד בחברה לשילוח מטענים לחו"ל "גלובוס" באשדוד. הוא הותיר אחריו אשה, שני ילדים, אחד בן שלוש ותינוק בן שנה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן