Skip to content

טכנולוגיה ישראלית סייעה לרפתנים סינים להכפיל תפוקה

תפוקת החלב הממוצעת לפרה בסין היא 5000-6000 ליטר לשנה, ואילו רפתות שיישמו את הטכנולוגיות הישראליות הגיעו ל-11,500 ליטר בשנה. מאת שי פרנס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תעשיית החלב הישראלית נהנית ממוניטין בסין. תפוקת החלב הממוצעת לפרה בסין היא 5,000-6,000 ליטר לשנה, ואילו רפתות שיישמו את הטכנולוגיות הישראליות הגיעו ל-11,500 ליטר בשנה

מאת שי פרנס

קבוצת מנהלים סינים בענף החלב השלימה תוכנית השתלמות מקיפה בישראל. תוכנית ההדרכה הועברה על ידי אנשי אפימילק מקיבוץ אפיקים בשיתוף עם מכללת הגליל ונמשכה שלושה חודשים. לצורך התוכנית תורגמו מערכי ההדרכה לשפה הסינית, תוך התגברות על קשיים טכניים ומכשולי שפה.

אתר "אפימילק" של קיבוץ אפיקים

על אף הצמיחה הגבוהה במדינה, צריכת החלב בסין עדיין נמוכה משמעותית לעומת המקובל בישראל ובמדינות המערב. התחזית היא שהצריכה תמשיך ותגדל, וחברות החלב נערכות לכך. בשנים האחרונות משק החלב בסין נמצא בצמיחה מהירה וביקוש הולך גובר לחלב ומוצריו.

תעשיית החלב הישראלית נהנית ממוניטין בסין. תפוקת החלב הממוצעת לפרה בסין היא 5,000-6,000  ליטר בשנה, ואילו רפתות שיישמו את הטכנולוגיות הישראליות הגיעו לכמות כפולה, של 11,500 ליטר בשנה.

ההשתלמות בארץ כללה את מכלול הנושאים הנוגעים לניהול הרפת: בריאות הפרה והעגלים, איתור מהיר של שינויים בהתנהלות הפרות באמצעות "מד התנהגות", הגדלת תכולת החלבון והשומן בחלב, זיהוי של חלב בעייתי בזמן אמת ובידודו והזנת הפרות, וכמובן – נסיון עבודה מעשי ברפתות ובמכוני חליבה ברחבי הארץ.

בעקבות הצלחת הקורס מתוכננת להגיע קבוצה חדשה של מנהלים סינים בחודש מרץ. הליווי של המנהלים הסינים ממשיך גם לאחר חזרתם לסין בעבודתם, באמצעות יועץ ישראלי של אפימילק המתגורר בסין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן