Skip to content

אישה בריטית טוענת: גדלתי כילדה בחברת קופים בג'ונגל

מרינה צ'פמן טוענת כי כשהיתה בת ארבע נחטפה, ננטשה בג'ונגל בקולומביה וגודלה על ידי קפוצ'ינים שסייעו לה במציאת מזון ובריפוי מחלות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קוף מסוג קפוצ'ין ביער עד בדרום אמריקה. הקופים סייעו לפעוטה באיתור מזון ובריפוי מחלות (מקור: ויקיפדיה).

הסיפור הזה נשמע לא פחות ממדהים, ויש הרואים בו מעין מתיחה. אבל מרינה צ'פמן ממחוז יורקשייר שבבריטניה טוענת כי כל פרט בו אמת לאמיתה. לדבריה, היא אומצה וגודלה על ידי קופים ביער עד בקולומביה במשך חמש שנים רצופות.

את סיפורה מפרטת מרינה בימים אלה בספר חדש שפירסמה ושעלילתו מסוקרת בהרחבה בשבועון האנגלי "מייל און סאנדיי". היא מספרת שם כיצד בהיותה פעוטה כבת ארבע נחטפה על ידי פושעים במדינה הדרום-אמריקנית, כיצד נטשו אותה הללו בג'ונגל וכיצד למדה משבט של קופים מסוג קאפוצ'ין לשרוד בסביבה הקשה והבלתי מוכרת.

מרינה מספרת כי חיקתה במדויק את הרגלי האכילה של הקופים, את צרחותיהם ואפילו חלק מיכולות הטיפוס שלהם על עצים. בלילות ישנה בתוך גזע עץ חלול. לדבריה, אחד הקופים, אותו כינתה "סבא" בשל כתמי הלובן על פרוותו, סייע לה להיפטר מכאב בטן קשה במיוחד. "סבא" לקח אותה לנהר סמוך ושם האיץ בה לשתות עוד ועוד מים, עד שהקיאה את תוכן קיבתה והרגישה טוב יותר.

סיפורה של צ'פמן – שיש בו יותר מהד לעלילות טרזן מלך הקופים – החל בשנות החמישים. כאמור, היא סוממה ונחטפה על ידי פושעים מביתה שבקולומביה בהיותה בת ארבע שנים בלבד. בספר זיכרונותיה, "ילדה ללא שם", תיארה את הרגע שבו חזרה אליה הכרתה והיא מצאה את עצמה בלב היער. "במרחק כמה צעדים עמדו קופים ובהו בי", כתבה, "לאחר זמן מה, אחד מהם עזב את המעגל וניגש אלי. מבוהלת, התכווצתי ככדור, מנסה להפוך את עצמי לקטנה ככל האפשר. הוא הושיט לי יד חומה ומקומטת, ובדחיפה אחת גילגל אותי על צדי. רעדתי על הקרקע, מחכה במתיחות למכה השנייה שוודאי תגיע. אבל זה לא קרה – הקוף איבד בי כל עניין. הוא שב עתה אל המעגל, התיישב שוב על רגליו האחוריות ושוב להתבונן בי, יחד עם כל השאר. ואז נראה היה שהם מבקשים לבדוק אותי".

לדבריה, הקופים נהנו מחברתה ולהפך "מה שגרם לנו לחוש כמשפחה" – ואף שהיו לילות שבהם מיררה בבכי בגלל בדידותה, היא חשה גם אושר על היותה חלק מחבורת הקופים והבינה ש"הפכתי בהדרגה להיות אחת מהם".

חמש שנים מאוחר יותר נתגלתה מרינה על ידי ציידים. הם הצילו אותה מחיי הג'ונגל, אך מכרו אותה לזנות בעיר סמוכה. אחרי גלגולים שונים, שחלקם נשמעים פנטסטיים, הגיעה מרינה אל התחנה האחרונה בחייה כשנישאה לנגן אורגן בכנסייה בריטית. כיום, כשהיא אם לשניים וסבתא לשלושה, היא מתגוררת עם בעלה בדירת שלושה חדרים באחד מפרברי המעמד הבינוני של העיר ברדפורד. היא סבורה שהיא בשנות החמישים לחייה, אך אינה בטוחה באשר לתאריך לידתה המדויק.

בשנה שעברה, כשפורסם סיפורה של צ'פמן לראשונה, הוא נתקל בחוסר אמון. אלא שבדיקה מפורטת של הטענות העלתה שהן מהימנות למדי, וכעת מתכננים ב"נשיונל ג'יאוגרפיק" לצלם סרט תעודה על הפרשה. בתה של מרינה, ונסה צ'פמן (28), תיארה את אמה כ"פראית וספונטנית", אבל הוסיפה כי על אף הביקורת שהיתה לה לעתים על סגנון ההורות שלה, הרי ש"הדוגמה היחידה שלה הייתה מלהקת קופים".

מומחים אומרים כי קופים אכן עשויים לקבל בני אדם צעירים אל חברתם. בשנת 1996 התגלה ג'ון סבוניה, ילד בן שש מאוגנדה, כשהוא מתגורר על עץ לאחר שבילה שלוש שנים בטבע בחברת קופים שגם טיפלו בו. בשנת 1996 התגלה בלו, ילד בן שנתיים, כשהוא חי בחברת שימפנזים בניגריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן