Skip to content

5 מתנחלים מ"אש קודש" נעצרו כחשודים בפיגוע ירי

כוחות משטרה עצרו הלילה חשודים בירי לעבר תושב קוסרא שנפצע בבטנו. בהתנחלות אש קודש מופתעים וטוענים כי המשטרה מבקשת לעשות כותרות ולהרגיע את תושבי קוסרא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה מתנחלים תושבי מאחז אש קודש הסמוך לכפר קוסרא בשומרון, נעצרו על ידי שוטרי יס"מ והימ"ר של משטרת איו"ש ומחוז ירושלים, הלילה (שלישי) לפנות בוקר. השוטרים תפסו בבתי העצורים אקדחים ורובה אם-16 ארוך. ממשטרת איו"ש נמסר ל"מגפון" כי המעצרים בוצעו בתום חקירה סמויה הקשורה לפיגוע הירי שאירע ביום שבת 23 בפברואר שעבר, שבה נורה בבטנו עבדול עזיז חלימי, תושב הכפר קוסרא. חלימי נפצע ופונה במצב בינוני לבית חולים "רפידיא" בשכם, שם טופל.

שוטרי איו"ש במהלך החיפוש בבית החשודים בפיגוע (צילום: דוברות אש קודש)

ממשטרת איו"ש נמסר כי הלילה נעצרו החשודים לאחר חקירה סמויה, וכי נשקיהם הוחרמו לצורך בדיקה בליסטית. דובר איו"ש הכחיש שבין העצורים ישנו חייל, כפי שפירסמו חלק מכלי התקשורת.

אהרון קסטוף, דובר המאחז אש קודש, מסר: "תושבי היישוב אש קודש מוחים נמרצות על התייחסות הבזויה של המשטרה לתושבים. אין שום הגיון המצדיק הגעה שכזו לפנות בוקר, בכוחות רבים כאילו אנו אויבים, להפוך לנו את הבתים בניגוד לכללי החיפוש כפי שנכתבו בצווים, ולהפחיד את ילדינו הקטנים במיטותיהם.

"היישוב אש קודש הוא יישוב שומר חוק, המשלם מסים ומשרת בצבא ובשירות לאומי. המשטרה יודעת שלו היו מבקשת מהתושבים שנעצרו להתייצב לחקירה, הם היו מתייצבים. ובכל זאת החליטה מסיבות פוליטיות לפשוט על היישוב באמצע הלילה, בסגנון פשיטה המזכיר לנו את שירותינו הצבאי ומעצרי מחבלים.

לא ראינו שהפורעים שתקפו את יישובינו ואת מטעינו וכרמינו נעצרו, למרות שהוגשו תלונות בידי היישוב כנגד פורעים שתמונותיהם וצילומי וידאו שלהם ברשותנו ואף פורסמו בתקשורת. אנו תקווה שבית המשפט יבין את המציאות איתה אנו מתמודדים, ישחרר את גברי היישוב שנעצרו, ויטפל ביד קשה בפורעים הערבים המתקיפים אותנו. יש לציין כי היישוב אש קודש עומד על כך שבניגוד להודעת המשטרה על כך שלא נעצרו חיילים, אחד התושבים נעצר כאשר היה לבוש מדים ובדרכו לשירותו הצבאי הסדיר".

קסטוף הביע טענה כי המשטרה ביצעה את המעצר מטעמים פוליטיים: "המשטרה רצו כותרות כדי להרגיע את אויבינו ולתת להם תמונות שמעירים ילדים יהודים ממיטותיהם באמצע הלילה. אנחנו מקווים שהשם שלנו ינוקה בקרוב, כמו לדוגמה באירוע של שריפת המכוניות המפוברק".

מאחז אש קודש הוא מאחז לא-חוקי הנמצא בשטח המועצה האזורית מטה בנימין בסמוך לכפר קוסרא, ומונה כעשרים משפחות. תושבי הכפר קוסרא טוענים כי המאחז השתלט על אדמותיהם, וסובלים מהתקפות חוזרות ונשנות של תושבים מהמאחז.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן