Skip to content

פצמ"רים בצפון ובדרום וירי על כוח צה"ל בגולן

הערב נורתה פצצת מרגמה מסוריה לעבר ישראל, לאחר מכן נפתחה אש לעבר סיור בגולן. צה“ל הגיב באש טנקים אל עבר מקור הירי. בדרום נורתה בצהריים פצצת מרגמה והערב נורתה פצצה נוספת. מוקדם יותר נמצאה רקטת קאסם שחדרה לגג בגן ילדים בשדרות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שעות מעטות לאחר סיור שר הביטחון המתוקשר ומצולם היטב בגבול ישראל ברמת הגולן, נורתה פצצת מרגמה מסוריה לעבר הצד הישראלי של הגבול עם סוריה במרכז רמת הגולן. זמן קצר לאחר מכך נפתחה אש מנשק קל על סיור של צה"ל במרכז הרמה. בשני המקרים לא נגרם נזק ואיש לא נפגע. כוחות צה“ל הגיבו באש טנקים אל עבר מקור הירי, ממנו זוהו לאחרונה מספר מקרי ירי. זוהתה פגיעה מדויקת במטרה. צה"ל העביר הודעה בנושא לגורמי האו"ם.

מפיקוד הצפון נודע, כי נפילת הפצמ"ר הייתה בגבול רמת הגולן, באזור תל-פארס. האש נפתחה לעבר סיור צה"ל שנע באזור תל חזקה במרכז הרמה. במקביל לכך נורתה הערב פצצת מרגמה שנייה שנחתה והתפוצצה בין שני יישובים במועצה האזורית אשכול. הירי הערב לעבר הדרום התרחש שעות אחדות בלבד אחרי שצה"ל זיהה ואיתר שני שיגורים של פצצות מרגמה ממרכז רצועת עזה לעבר ישראל. כוחות צה"ל ערכו סריקות באזור ומצאו את שרידיהן של פצצות המרגמה בשטח פתוח בצד הפלסטיני של הגבול.

שר הביטחון משקיף לעבר סוריה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון משקיף לעבר סוריה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

לפי שעה נמשכת מדיניות ההבלגה בדרום. מקורות ביטחוניים סוברים, כי ירי הפצמ"רים מעזה בא כתגובה על מותו של האסיר הפלסטיני היום בבית החולים לאחר שלקה בסרטן. הג'יהאד האסלאמי בעזה קרא הערב לפתיחת אינתיפאדה מזוינת ברחבי הגדה המערבית.  

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, הגיב הערב לירי הפצמ"רים ואמר כי זוהי נפילה ראשונה בשטחי המועצה מאז סיום מבצע עמוד ענן. "ארבע ממשלות התחלפו והקסאמים ממשיכים להתפוצץ על ביתנו. דין קסאם בעוטף עזה חייב להיות כדין אזעקה בתל-אביב. הממשלה החדשה חייבת למגר את ירי הטילים ולחזק את התושבים ואת התשתיות באזור. זו התשובה האזרחית לטרור", אמר ילין. 

הבוקר נמצאה רקטת קאסם שלא התפוצצה, אך חדרה לתוך גן ילדים "מרגלית" בשדרות. הסברה היא כי הרקטה שוגרה במהלך ביקורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה בישראל, ערב חג הפסח – אז נורו חמש רקטות ביום אחד. שתיים מהן התפוצצו בשטח ישראל, שתיים נפלו בשטח רצועת עזה ואת החמישית לא זיהו. ככל הנראה, זו הרקטה החמישית, שלמרבה המזל נחתה בגן ילדים שהתרוקן מהילדים עקב חג הפסח. מחר אמורים הילדים לשוב אל הגן לאחר 18 ימי חופש.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן