Skip to content

4,500 אסירים בטחונים החזירו את ארוחות הבוקר

האסירים הפלסטינים החזירו את ארוחות הבוקר ואתמול החזירו את ארוחת הערב לאות הזדהות עם מותו של האסיר הביטחוני. הרשות הפלסטינית מטילה את האחריות למותו על ישראל ותובעת מהאו"ם להטיל פיקוח על בתי הכלא הביטחוניים. מחר תערך הלווייתו של האסיר אבו חמדיה. צה"ל נערך להפגנות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרשות הפלסטינית שיגרה הלילה (רביעי) מכתב למזכ"ל האו"ם, בו הטילה את האחריות למות האסיר הביטחוני מיסרה אבו חמדיה (64) על ישראל. במכתבה הרשמי טוענת הרשות כי ישראל אפשרה למחלת הסרטן להתפשט בגופו של האסיר בכך שלא העניקה לו טיפול הולם בזמן. המשרד לענייני אסירים ברשות תובע מהאו"ם להטיל פיקוח על בתי הכלא הביטחוניים בישראל ומישראל לשחרר מיד אסירים חולים לטיפול בבתי החולים של הרשות.

גופתו של חמדיה, שמותו עורר אתמול גל מחאה ברחבי הגדה ובבתי הסוהר בהם מוחזקים אסירים ביטחוניים, תועבר היום לידי הרשות הפלסטינית לאחר בדיקה במכון הפתולוגי באבו כביר. הבדיקה תיערך בנוכחות משקיף פלסטיני.

בשב"ס עדיין לא מגדירים זאת כשביתת רעב. אסירים ביטחוניים בישראל (צילום: שב"ס)
בשב"ס עדיין לא מגדירים זאת כשביתת רעב. אסירים ביטחוניים בישראל (צילום: שב"ס)

הלווייתו של אבו חמדיה, שנידון למאסר עולם בגין מעורבותו כמגייס ומשלח בניסיון הפיגוע בקפה קפית בירושלים בשנת 2002, תתקיים ככל הנראה מחר, יום חמישי. במערכת הביטחון נערכים בדריכות לאפשרות של התחדשות הפרות הסדר.

הבוקר החזירו 4,500 אסירים ביטחוניים בבתי הכלא ברחבי הארץ את ארוחות הבוקר שהוגשו להם. אמש החזירו האסירים את ארוחת הערב שהוגשה להם ובמקביל הודיעו כי הם מתכוונים להחזיר את שלוש הארוחות שיוגשו להם במחאה על מותו של חמדיה. בשב"ס עדיין לא מתייחסים לצעד זה כשביתת רעב כיוון ששביתת רעב מוגדרת בשב"ס רק לאחר החזרת ארוחות במשך יומיים. יחד עם זאת, מציינים בשב"ס, כי במהלך הלילה והבוקר השקט נשמר וכי לא נרשמו התפרעויות בבתי הסוהר.

אבו חמדיה (צילום: PNN)
"לא הוענק טיפול הולם בזמן". אבו חמדיה (צילום: PNN)

בגדה המערבית החליטה הרשות, כחלק מצעדי המחאה, לקיים מחר שביתה כללית בכל בתי הספר בחברון לאורך כל היום. בשאר בתי הספר בגדה הוכרזה שביתה שתחל מהשעה 11 בבוקר. ישראל מצדה התרתה ברשות הפלסטינית שלא להתסיס את הרחוב הפלסטיני עקב מותו של האסיר.

אתמול, בעקבות הידיעה על מותו של חמדיה, התפרעו עשרות אסירים ביטחוניים בחלק מהאגפים של בתי הסוהר קציעות, אשל, רימון ונפחא. בין היתר הם דפקו על הדלתות והשליכו חפצים. כוחות תגבור מיחידת נחשון בשב"ס הוזעקו כדי לסייע בהרגעת האסירים, ולאחר שעה קלה השיגו הסוהרים שליטה על האסירים המשתוללים. משירות בתי הסוהר נמסר, כי שלושה עצירים ושישה סוהרים נפגעו מגז שריססו הסוהרים בכלא רימון. התשעה פונו לקבלת טיפול רפואי במרפאת בית הסוהר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן