Skip to content

משרד האוצר של לפיד גאנקי סטייל

יאיר לפיד לא יודע על מה ואיך לדבר עם פקידי האוצר, אז הוא מדבר אל אנשי מקצוע בסטטוסים ריקניים כאילו הוא עדיין במערכת בחירות, אותם סטטוסים שהביאו לו 19 מנדטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אני מקווה שהתעוררתם כבר מהחלום, כי שברו כאן. יאיר לפיד לא יודע מהו מעמד הביניים הישראלי, ושוב לא טורח לעשות גוגל פשוט על עובדות לפני שהוא מסטסטס אותן. הפתעה? אולי רק ליעקב פרי, 100 מיליון שקל עושר ומאות אלפי שקל משכורת קרוב למעמד הביניים של יאיר לפיד, לכן יאיר רוצה להקל את החיים של ריקי כהן, 20 אלף שקל מחדרה. באופן יחסי לחברי מפלגת יש ביניים של לפיד, ריקי כהן היא ענייה מרודה.

צייר: מאיר מירב

אילו היה לי הכסף הנדרש, הייתי עושה סקר בקרב מעריצי המלך לפיד, לכמה מהם יש חברה בשם ריקי כהן מחדרה. לתומי הייתי בטוח שאנלוגיות "דוד לוי" הגזעניות האלו פסו מהעולם, בטח כחלק מהפוליטיקה החדשה, ויש עתיד, ועיתונאי דגול ועמוק כמו יאיר לפיד, שטוריו תלויים על מקרר המטבח של ריקי כהן, בשביל לרומם את רוחה בימים שקשה לה לגמור את החודש. לפחות ינוחו דעותיכם, כי לפי התוכניות "המודלפות" (שזו מדיניות המשגלים של יחצני האוצר עם הציבור), יאיר לפיד "בוחן/ שוקל/ מהרהר/ מתלבט/ תוהה/ מתחבט/ לומד/ מתהגג" אלו מיסים להטיל על העם, כי יהיה כאן קצת קשה, רק לרגע אחד, שנה קצרה, מקסימום שנתיים, עד שיהיה כאן ממש-ממש-ממש-אבל מ-מ-ש טוואווב.

בימים האחרונים למדנו דרך סטטוסים, כיאה למדיניות תקשורת של משרד האוצר העדכני, ודרך יועץ-העל פלוצקר מה"פְּרַאבְדָה" (ברוסית: "אמת") האישי שלו, כי הוא טורח לדבר עם פקידי האוצר על חזון ולא על מדיניות, אבל שוכח כמה פרטים חשובים על חזון – כמו איך לממש אותו. למדנו גם שכל שעה בערך הוא קם להגיד שחייבים לשמור על מעמד הביניים ולא לפגוע בו, ועשה להם ישיבה שבה כולם היו מופתעים והמומים מריקי כהן מחדרה, ועדיין לא אמר להם איך לעשות את זה. אחרי שנרגענו מקריאות ההתפעלות המתוזמרות של ידיעות, אפשר לומר כי למדנו למעשה שיאיר לפיד לא יודע על מה ואיך לדבר עם פקידי האוצר, אז הוא מדבר אל אנשי מקצוע בסטטוסים ריקניים כאילו הוא עדיין במערכת בחירות, אותם סטטוסים שהביאו לו 19 מנדטים.

זה לא היה סוד גדול שנתניהו ושטייניץ מוכרים את כלכלת ישראל

וזה מביא אותי לשתי שאלות אחרות. אם יאיר לפיד הצהיר אחרי 72 שעות פלוס מינוס שהופתע או נדהם מעומק הבור התקציבי, ושר האוצר שלפניו עשה חגיגה גירעונית, והוא לא היה מודע לעומק המשבר, אז מה לעזאזל אנחנו אמורים ללמוד על איכות היועצים שלו (על תקן "מורים פרטיים"), שהכינו אותו במשך השנה-שנתיים האחרונות? הרי כל הנתונים הופיעו בכל מקום אפשרי, זה לא היה סוד גדול שנתניהו ושטייניץ מוכרים את כלכלת ישראל בשביל הכיסא שלהם, המספרים מופיעים כל חודש באתר האינטרנט של משרד האוצר ובהמון סטטוסים בפייסבוק, שם חוצב לפיד את עומק התובנות שלו. הם לא ידעו? לא הבינו? לא הכינו? ואלו הם עכשיו בכירי הפקידים במשרד האוצר.

השאלה השנייה היא מי היה, על-פי לפיד, אחראי לחגיגת התקציבים והאוברדראפט הלאומי בארבע השנים האחרונות. האם גם לפיד עשה מעשה-ביבי ומיד האשים את הממשלה הקודמת שאותה לא החליף, אלא חיזק, והמשיך את שלטונה, ולמעשה הוא בכלל בונה אליבי לכישלון? שטייניץ אשם בכך, או שר-העל לכלכלה בשם ביבי נתניהו? אתה אומר שהם סיכנו את כלכלת ישראל? לפי דבריך ביבי אשם במצב הכלכלה, אשם בחגיגות השכר ובהוצאות הבלתי מבוקרות. ביבי אשם בזה, כי הוא היה ראש ממשלת חגיגות התקציבים, אתה אמרת. אז למה אתה חושב שהוא ראוי להמשיך בתפקידו דרך המדיניות שהוביל בארבעת השנים האחרונות? אני בטוח ששאלות כאלו בערוץ 2 לא ישאלו אותך. וכתחליף לסטטוסים נדהמים, אולי תספר לנו מהם הנתונים שנגלו לפניך, במקום להסתיר ולהעלים את המידע כפי שעשו השניים הקודמים? סליחה, לא קודמים, עדיין שם. ומה עם הפקידים שהיו חלק ממערך כריית הבור הזה ומהונאת הציבור בנתונים? למה הם עדיין שם?

מה מביא יאיר לפיד למשרד האוצר שנינט לא יכולה להביא?

וזה גורר אותי לתהייה אחרת על לפיד וכישוריו, לפיד וכישוריכם אתם. לטענתי, יאיר לפיד הוא האדם הפשוט מהרחוב הישראלי, שהצליח כמגה-סלב ישראלי עם עודף יחצני מטורף ותמיכה נדיבה של נוני מוזס. המשקל הסגולי של השפעתו כבעל טור על עולם העיתונות הוא כמו של יעל בר זוהר השחקנית על עולם הקולנוע. קחו כל אדם שאתם מכירים, אפילו לא יהיה מגה-סלב, אבל נטול כל קרבה והבנה לעולם הכלכלי-שלטוני, ושימו אותו, או את מירי מסיקה, בראש משרד האוצר. האם זה אומר כי למעשה כל אדם מהרחוב שיש לו מעריצים, ויודע לכתוב אחלה סטטוסים בפייסבוק יכול להיות שר האוצר של ישראל? כי מה מביא יאיר לפיד למשרד האוצר שנינט לא יכולה להביא? זה היחס בין לפיד לאנשים האחרים, רק אצלו היהירות והזחיחות להיות שר האוצר האפילו על כל שיקול דעת אחר, ואנחנו שדה הניסויים הישראלי והמורחב שלו.

יאיר לפיד לא יכול לעשות כְּלוּם במשרד האוצר, כי הוא פשוט לא יודע כלום בתחום. ומי שלא יודע כלום, לא יכול לבצע כלום ולא יכול להחליט על כלום. כל התוכניות שלו הן תוכניות מעופשות שהעלו רקב במגירות משרד האוצר, אנחנו מכירים אותן מלפנים ומאחור, ואין שום בשורה חדשה. כמעט כולנו נשלם עוד מיסים, רק החברים של יעקב פרי ישלמו פחות. לישראל יש גירעון מצטבר של 200 מיליארד שקל לארבע השנים הקרובות, אולי יותר, וזה לא כולל סך חובות קיימים ועתידיים נוספים של 250 מיליארד שקל לביטוח הלאומי. העלאת המע"מ ומס החברות לא תפתור את הבעיה הזו.

אם לא הבנתם את זה בימים האחרונים, אז אני אסביר לאט ובקול רם וברור: יאיר. לפיד. לא. יכול. להיות. שר. האוצר. של. מדינת. ישראל. מ-ס-פ-י-ק. ע-ם. ה-ב-ד-י-ח-ה. ה-ז-ו. האיש הזה מנותק-מנותק-מנותק מהציבור הישראלי, ומתאים לו הרבה יותר מסיבות בגאנקי עם שרי אריסון וסיגרים שמנמנים עם ביבי, כאלה ש-20,000 שקל לא קונים בחודש. אנחנו פשוט לא יכולים לשלם בעתיד המדינה, בכלכלת ישראל, בחשבונות הבנק שלנו, בהישרדות הכלכלית היומית של 80% מתושבי ישראל, כדי לתחזק את מה שמסתמן להיות האגו המנופח ביותר בהיסטוריה היהודית.

[related-posts title="עוד בנושא יאיר לפיד"]

1 Comment

  1. נעה
    3 באפריל 2013 @ 11:50

    הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן