Skip to content

המסך ירד על תיאטרון הרצליה

13 שנים לאחר הקמתו של אנסמבל תיאטרון הרצליה, החליטה העיריה לסגור אותו בגלל גירעונות כבדים. עודד קוטלר, המנכ"ל והמנהל האמנותי: "אוי לנו שבעידן זה, במקום להנביט מסגרות יצירה תיאטרוניות, סוגרים תיאטרון ששם את העיר הרצליה על מפת התרבות בישראל". השחקנית לאורה ריבלין: "זה מזכיר תקופות אפלות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

בא להציל את התיאטרון. קוטלר. צילום: ויקיפדיה

הבוקר זומן עודד קוטלר, המנכ"ל והמנהל האמנותי של אנסמבל תיאטרון הרצליה, ללשכתו של ראש העיריה החדש יהונתן יסעור, שבישר לו באופן מפתיע על סגירתו של התיאטרון ופיטורי העובדים והשחקנים. הסיבה: גרעונות של מיליוני שקלים וכישלון תוכנית ההבראה.

תיאטרון הרצליה הוקם לפני 13 שנים על ידי לאורה ריבלין, חנה מרון וגדליה בסר, שהיה מנהלו הראשון. המטרה היתה להקים תיאטרון קצת אחר מהתיאטראות הגדולים והממוסדים ולהציג רפרטואר מקורי ומאתגר. לאחר מכן החליפה אותו בתפקיד הבמאית אופירה הניג, ולאחריה מונה עודד קוטלר לתפקיד. קוטלר נכנס לתפקיד לפני כשנה במטרה להבריא את התיאטרון, להציג רפרטואר שיתכתב עם הקהל ולגייס שחקנים מוכרים לאנסמבל.

בכל התקופה הזו התיאטרון עבר משברים וטלטלות, ולמרות הכל העירייה, בראשות יעל גרמן (היום שרת הבריאות), המשיכה לתמוך בו ולאחרונה הזרימה לקופת האנסמבל סך של מיליון וחצי לכיסוי חלקי של הגירעון. אך לא היה בכך די לאחר שכל צעדי הייעול והחיסכון לא הועילו. קוטלר רב הפעלים הוזעק ללשכת ראש העיריה יסעור, איש מרצ, שהחליף את גרמן, כדי לקבל את ההודעה.

קוטלר: "צר לי אישית וצר לקומץ עובדיו ושחקניו של תיאטרון אנסמבל הרצליה, שעושים לילות כימים, ובעבור תמורות צנועות להחריד, כדי לקיים כאן פעילות אמנותית תיאטרונית יצירתית וראויה, על הצעד האנטי תרבותי הזה. אוי לנו שבעידן זה במקום להנביט יצירה תיאטרונית, סוגרים תיאטרון, שלמרות ממדיו, שם את העיר הרצליה על מפת התרבות בישראל".

אנשי אנסמבל תיאטרון הרצליה קיבלו בתדהמה את הודעתו ראש העיריה. "זאת לא רק בשורת-איוב, אלא גם בשורת-מוות, משהו שגורם להרגיש שחרצו את דינך", אמרה לי השחקנית לאורה ריבלין. "חבל לזרוק הכל לפח". ריבלין נמצאת בימים אלה עם בתה, השחקנית נינה קוטלר, בהתחלת המירוץ של הצגת "לילה טוב, אמא", המועלית בבימויו של איציק ויינגרטן ובהפקה משותפת עם תיאטרון חיפה, המתכוון להריץ את ההפקה. ריבלין קיבלה את ההודעה על הסגירה ממנהל האנסמבל ובעלה בעבר, עודד קוטלר.

ריבלין מוסיפה: "מצער מאוד שבעיר כמו הרצליה, שעוד אין לה מרכז תרבותי משלה ויש לה אנסמבל, משהו שכל מקום באירופה היה מתברך בדבר כזה,  רוצים לסגור אותו. אנחנו נציג הערב, אבל לא יודעים מה יהיה הלאה. אני מודאגת לא רק כשחקנית באנסמבל וכתושבת הרצליה, אלא גם כאזרחית במדינה הזאת, כאשר קורה דבר כזה המזכיר תקופות אפלות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן