Skip to content

מסמנים פסגה?

יו"ר ה-ECB מריו דרגי צפוי להתייחס לחוסר הוודאות השורר באירופה. הבנק המרכזי של בריטניה צפוי להותיר את הריבית על כנה. באוסטרליה המכירות הקמעונאיות זינקו ב-1.3%. ביפן נערכים לנאום של נגיד הבנק המרכזי. מחר יתפרסם דוח התעסוקה של חודש מרס בארה"ב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

vמדדים האמריקנים מראים סימני "עייפות" לקראת פרסום נתוני התעסוקה מחר. אחרי סקר התעסוקה המאכזב שלADP שפורסם אתמול, האנליסטים מנמיכים ציפיות. על סקר התעסוקה של ADP, נוספו בחודש מרס 158 אלף משרות לסקטור הפרטי לעומת הצפי שעמד על תוספת של יותר מ-200 אלף משרות. הנתון של חודש פברואר עודכן בחדות כלפי מעלה וזה למעשה "ריכך" את האכזבה. על פי העדכון נוספו בחודש שעבר כ-237 אלף משרות לסקטור הפרטי לעומת הקריאה הקודמת של 198 אלף משרות.

המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את יום המסחר בירידות שערים, כאשר מדד ה-s&p500 בלט עם ירידה של יותר מ-1%. המדדים באירופה סגרו גם כן בירידות שערים על רקע חוסר הוודאות המתמשך בעניין עתידו של גוש האירו. היום תתפרסם החלטת הריבית באירופה. המשקיעים ימתינו בדריכות לנאומו של יו"ר ה-ECB הצפוי לשאת דברים זמן קצר אחרי פרסום החלטת הריבית עצמה. מריו דרגי צפוי להתייחס לחוסר הוודאות השורר באירופה ועלול לרמוז על הקלות מוניטאריות נוספות אם וכאשר הכלכלה האירופית תמשיך להתדרדר.

זירה מקומית

המדדים המקומיים מגיבים בשלילה להתפתחויות בזירה הבינלאומית. מדד ת"א 25 ירד ב-0.22% וסגר את היום מתחת ל-1240 הנקודות. הירידות עשויות להימשך עד אזור 1220 הנקודות. בזירת המט"ח הלחץ על בנק ישראל גובר לקראת התערבות אפשרית בשוק על מנת לבלום את התחזקותו הבלתי פוסקת של השקל הפוגעת ביצוא. המטבע המקומי ממשיך לקבל רוח גבית מהזרמת הגז מקידוח "תמר". אם בנק ישראל לא יתערב בקרוב, הדולר עלול להתרסק הרבה מתחת ל-3.5. מה ש"מציל" את הדולר מפני התרסקות חדה הינו הסנטימנט השלילי בשווקים הגורם להתחזקות הדולר בזירה הבינלאומית וזה למעשה בא לידי ביטוי גם אצלנו.

מה צפוי לנו בהמשך?

יומיים עמוסים מאוד לפנינו. החלטות הריבית של הבנקים המרכזיים של בריטניה ושל גוש האירו ירכזו עניין היום. הבנק המרכזי של בריטניה צפוי להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.5% ואינו צפוי לבצע שינויים בהיקף הרכישות הנעמד על 375 מיליארד פאונד. הבנק המרכזי של אירופה צפוי להותיר את שיעור הריבית על כנה ברמה של 0.75%. האירו והפאונד נסחרים בכבדות לקראת החלטות הריבית מחשש להתערבות אפשרית מצדם של הבנקים, או פיזור רמזים על כך בעתיד.

באוסטרליה המכירות הקמעונאיות זינקו ב-1.3% לעומת הצפי שעמד על עליה של 0.3% בלבד. הנתון המעודד דחף את הדולר האוסטרלי אל עבר אזור 1.0470.

ביפן נערכים לנאום של נגיד הבנק המרכזי. רבים מערכים כי הבנק עשוי לתת תמריצים נוספים לשוק וזה למעשה אמור להחליש את הין היפני.

מחר כאמור עיני הסוחרים היו נשואות אל עבר ארה"ב לקראת פרסום דוח התעסוקה של חודש מרס. נתונים מאכזבים עשויים להצית גל ירידות משמעותי.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן