Skip to content

הרמטכ"ל ביד ושם: ההתקפות הקשות ביותר לא יערערו אותנו

חברי פורום המטה הכללי התכנסו ליום העיון השנתי במוזיאון ”יד ושם“, לקראת יום השואה, שעמד השנה בסימן 70 שנה למרידות בשואה. רא“ל גנץ: נשבענו - דם יהודי לא יהיה עוד הפקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול (רביעי) התכנס פורום המטה הכללי של צה"ל, בראשות הרמטכ"ל בני גנץ, ליום עיון מיוחד במוזיאון "יד ושם" בירושלים. יום העיון שהפך למסורת בצה"ל, התמקד השנה בנושא "שבעים שנה למרידות בשואה", אתוס הגבורה בעולם היהודי, בחברה הישראלית ובצה"ל. במהלך יום העיון התקיים טקס זיכרון ב"מצפור הפרטיזנים". 

הרמטכ"ל ביד ושם (צילום: דו"צ)
הרמטכ"ל ביד ושם (צילום: דו"צ)

רא“ל גנץ נשא דברים במהלך יום העיון ואמר כי "יום השואה הוא הזדמנות טובה להזכיר לכל אלו שמבקשים לבחון את כוחנו, שמאחורי הדמעות שלעולם לא ייבשו, עומד היום כוח מגן צודק וחזק; כוח מגן שגם התקפות הטרור הקשות ביותר לא יוכלו לערער את פלדת הנחישות שלו ואת אמונתו בצדקת הדרך“.

הרמטכ“ל הוסיף כי ”בניצחונם של חיילינו בזירות השונות במערכה היומיומית המורכבת שהם מנהלים מול ארגוני הטרור, הם מוכיחים כי גם היום, שבעים שנה לאחר מרד גטו ורשה, ניצבים להגנתנו בני נוער יהודים חדורי אמונה ותחושת שליחות. הם לוחמים את המערכה הצודקת ביותר – כי אין צדק גדול יותר מהמערכה על זכותו של העם היהודי לחיות בחופשיות בארצו".

הרמטכ“ל, רא“ל בני גנץ, השתתף אתמול גם בפרויקט ”פרח לניצול“ של צה“ל, במסגרתו נפגש עם ניצולת השואה אסתר פרידמן והעניק לה תעודת הערכה בשם חיילי צה“ל ומפקדיו.

גנץ נפגש עם אסתר פרידמן (צילום: דו"צ)
גנץ נפגש עם אסתר פרידמן (צילום: דו"צ)

לרא“ל גנץ קשר מיוחד עם אסתר, בת ה-80, אשר ברחה ממחנה ההשמדה אושוויץ וחלתה במחנה הריכוז ברגן-בלזן. כשמצבה הדרדר היא הושלכה אל ערמת הגופות ומלכה ז"ל, אמו של הרמטכ“ל גנץ, הצילה את חייה. מאז שמרו השתיים על קשר קרוב.

במהלך המפגש התייחס הרמטכ“ל גנץ למציאות הביטחונית בדרום הארץ, והבהיר כי ”ישראל לא תיתן למצב בעזה לשוב לימים שלפני מבצע 'עמוד ענן'. הדרום שקט ומשגשג וכך זה צריך להישאר“.

פרויקט "פרח לניצול" הוא פרויקט במסגרתו מגיעים קצינים וחיילים מכלל האגפים והחילות לבתיהם של כ-9,000 ניצולי שואה בכל רחבי הארץ. במהלך הביקור נחשפים הקצינים והחיילים לעדותם האישית של הניצולים ומעניקים לניצולים תעודה מיוחדת בצירוף פרח כאות לקשר האמיץ בין צה"ל לבין ניצולי השואה.

הפרויקט מתקיים זו השנה התשיעית ברציפות בשיתוף צה"ל, הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל וועידת התביעות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן