Skip to content

מדינת ישראל תגייס מיליארד דולר בשווקים הגלובליים

זוהי הנפקה ראשונה של המדינה בשווקים הבינלאומיים ממרץ 2009; בספטמבר העלתה S&P את דירוג האשראי של ישראל ל-A+ מאת רונית שימרון החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, השוהה בימים אלה בארה"ב עם סגנה, ערן היימר, הודיעה היום על כוונת המדינה לבצע הנפקה דולרית לטווח של 10 שנים במטרה להקטין את הגירעון בתקציב הממשלה. ביצוע ההנפקה תלוי בתנאי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זוהי הנפקה ראשונה של המדינה בשווקים הבינלאומיים ממרץ 2009; בספטמבר העלתה S&P את דירוג האשראי של ישראל ל-A+

מאת רונית שימרון

החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, השוהה בימים אלה בארה"ב עם סגנה, ערן היימר, הודיעה היום על כוונת המדינה לבצע הנפקה דולרית לטווח של 10 שנים במטרה להקטין את הגירעון בתקציב הממשלה. ביצוע ההנפקה תלוי בתנאי השוק.

מיכל עבאדי-בויאנג'ו, החשבת הכללית

זוהי ההנפקה הראשונה של מדינת ישראל בשווקים הבינלאומיים במטבע הדולר מאז מרץ 2009, אז ביצעה המדינה הנפקה דולרית בסכום של 1.5 מיליארד דולר. ההנפקה האחרונה שביצעה מדינת ישראל בשווקים הבינלאומיים במטבע יורו היתה בסכום של 1.5 מיליארד יורו ובוצעה במרץ 2010.

הגירעון הממשלתי לשנת 2011 הסתכם ב-28.6 מיליארד שקלים  שהם כ–3.3% מהתמ"ג. זאת לעומת התכנון המקורי בתקציב המדינה, לפיו יסתכם הגירעון ב-25.2 מיליארד שקל, שהם 2.9% מהתמ"ג.

הבנקים שנבחרו לשמש כחתמים הינם ברקליס קפיטל, גולדמן זקס ו- UBS.

מדינת ישראל מדורגת A1/A+/A על ידי Fitch/S&P/Moody's עם תחזית דירוג יציבה לאחר שבספטמבר 2011 עלה דירוג המדינה על ידי S&P.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן