Skip to content

השר אהרונוביץ': "ירידה דראסטית בסחר בנשים"

ניצב יואב סגלוביץ', ראש אח"מ במשטרה: "פירוק יחידת 'סער' והטלת הלחימה בסחר בבני אדם על הימ"רים – תגדיל את התפוקות המודיעיניות" מאת צבי זינגר מאז 2006 הסחר בנשים נמצא בירידה דרסטית, וזאת גם על פי דו"ח מחלקת המדינה האמריקאית. כך אמר היום (ב') השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, בהופיעו בפני הוועדה למאבק בסחר בנשים בראשות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניצב יואב סגלוביץ', ראש אח"מ במשטרה: "פירוק יחידת 'סער' והטלת הלחימה בסחר בבני אדם על הימ"רים – תגדיל את התפוקות המודיעיניות"

מאת צבי זינגר

מאז 2006 הסחר בנשים נמצא בירידה דרסטית, וזאת גם על פי דו"ח מחלקת המדינה האמריקאית. כך אמר היום (ב') השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, בהופיעו בפני הוועדה למאבק בסחר בנשים בראשות ח"כ אורית זוארץ.

לדברי השר אהרונוביץ' צומצם הסחר למטרות זנות למקרים ספורים. "מה שמעסיק אותי עכשיו הוא סחר בבני אדם למטרת עבודה. גם ניצול מסחרי של קטינים היא תופעה עצובה ומביישת והמשטרה תעשה ככל יכולתה להוריד את התופעה הזאת מסדר היום".

אהרונוביץ': ירידה בסחר בנשים. צילום - אתר הכנסת

ניצב יואב סגלוביץ, ראש אח"מ במשטרה, הסביר כי מאז  שפורקה זרוע סער – הזרוע הייעודית שנלחמה בסחר בנשים – יש קצינת קישור מיחידת סער, שהיא הכתובת לארגוני הסיוע. במערך החדש, רק הימ"רים מטפלים בסחר בבני אדם וכך התגלתה חשיפת תופעת הסחיטה בסיני, בימ"ר לכיש – ולא בסער. "היעדים נקבעים גם היום ברמה הארצית, אבל הודות לביזור עבודת החקירה אני מעריך שהתפוקות המודיעיניות תעלינה", אמר סגלוביץ'. "יש תחומים רבים הנוגעים למהגרי העבודה שנכון שהמשטרה תיכנס אליהם. אלו עבירות לכאורה פעוטות. האנשים האלה שקופים בצדי הדרכים".

בדיון התגלעו חילוקי דעות באשר לסכומים הנגבים מהמהגרים עבור הובלתם בתוך מצרים וחציית הגבול לישראל. השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ: "מתחקיר שלי של עשרות אנשים, אמרו לי שמדובר ב3000 דולר. עו"ד רחל גרשוני, מתאמת המאבק בסחר בבני אדם במשרד המשפטים וראש הצוות הבינמשרדי: "יש בידינו 70 ראיונות עומק של פליטים. הסכומים מגיעים גם ל30,000 דולר. נכון שבזמן האחרון, בגלל הגדר, הסכומים יורדים". השר אהרונוביץ אמר כי "לפעמים אנשים מגיעים ללא כפות רגליים בשל תלאות הדרך".

ורד סוויד, מנהלת הרשות לקידום מעמד האישה ביקשה מהמשטרה להקשות על מועדון חשפנות שעומד לקום בלב תל אביב: "החוק לא מגדיר זאת כזנות, אבל אפשר למצוא דרכים להקשות עליהם ולבדוק את השירותים שהם נותנים. גם חלוקת כרטיסי ביקור שמציעים שירותי זנות על כלי רכב נמשכת. חייבים ליזום פה אכיפה. המסר שילדים נחשפים אליו, של נשים מוחפצות, הוא טראומטי. גם כשאי אפשר להגיע לכתבי אישום, אפשר להפריע לחלוקה".

 יו"ר הוועדה ח"כ אורית זוארץ: "ברוב הפשיטות שהמשטרה עשתה במועדוני חשפנות ומכוני עיסוי, היא מצאה בתי בושת. אתם מודעים להיקף התופעה ולמה שמאחורי מכבסות המילים". השר אהרונוביץ: "אני תומך בהצעת החוק שלך לרישוי עסקים לשירותי ספא". יו"ר הוועדה ח"כ אורית זוארץ: "חשוב שתתמוך גם בהצעת החוק להפללת לקוחות זנות. זו בעיה של ביקוש והיצע. הגיע הזמן שהלקוחות, שמעולם לא נתבעו לקחת אחריות על התנהלותם, יבינו שהם הגורם לכל התופעה המבישה של זנות".

2 Comments

  1. זאדק
    23 בינואר 2012 @ 20:57

    עכשיו הגיע הזמן לעבור לסחר בשוטרים. והפעם אנחנו מייצאים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן