Skip to content

הסלמה נוספת: צפ' קוריאה מציעה לפנות אזרחים זרים מתחומיה

מדובר בצעד המתרחש תדיר טרם פרוץ קרבות. רוסיה ובריטניה אישרו כי קיבלו פניות מסוג זה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צפון קוריאה. מערכת המכ"ם של דרום קוריאה מכסה את כל שטח אויבתה (מקור: ויקימדיה9.

המשבר בחצי-האי הקוריאני מצוי בדרכו לנקודת רתיחה. סוכנות רויטרס מצטטת דיווח בסוכנות הידיעות הממשלתית של סין ולפיו צפון קוריאה פנתה לשגרירויות הזרות במדינה והציעה להן לשקול לפנות את אזרחיהן ממנה.

דובר השגרירות הרוסית בפיונגיאנג אישר את נכונות הידיעה. דובר שגרירות בריטניה סיפר, כי בפנייה נאמר שהחל מה-10 באפריל לא תוכל עוד ממשלת צפון קוריאה לערוב לביטחון השגרירויות והארגונים הבינלאומיים הפועלים בתחומיה אם יפרוץ עימות מזוין. הבריטים הוסיפו כי מדובר בחלק מהרטוריקה האנטי-אמריקנית שמפעילה פיונגיאנג נגד וושינגטון. רשת החדשות הבריטית "סקיי" דיווחה כי לונדון "שוקלת את צעדיה".

צפון קוריאה מתקדמת בעקביות לקראת לחיצה על כפתור שיגורו של טיל בליסטי נוסף, אבל הפעם תוך השמעת איומי תקיפה ברורים והדגשה שהסמכות הגבוהה ביותר במדינה כבר התירה, למעשה, לבצע בדיוק את הפעולה הזו. מדרום לגבול מתכוננת דרום קוריאה למה שעלול להיות עימות רב נפגעים. שר ההגנה של דרום קוריאה הודיע היום כי פיונגיאנג הציבה סוללה לשיגור טיל בעל טווח ארוך בחופה המזרחי, אך ציין כי בשלב זה אין סימנים שהצפון מתכונן לעימות בקנה מידה מלא. 

המנהיג משקיף דרומה (צילום: סוכנות הידיעות הקוריאנית KCNA)
המנהיג משקיף דרומה (צילום: סוכנות הידיעות הקוריאנית KCNA)

התקשורת בסיאול מדווחת כי הצי הדרום קוריאני הטיל על שתי ספינות משחתת, המצוידות במערכות מכ"ם מתקדמות, לזהות שיגורי טילים אפשריים מהצפון. בכיר במערכת הביטחון בדרום קוריאה הודיע כי  במקרה שצפון קוריאה תשגר טיל, יוכלו בארצו לזהות את יעד השיגור. לדברי הבכיר, שדיבר בעילום שם, מערכות המכ"ם החדשות מכסות את כל שטחה של צפון קוריאה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן