Skip to content

פרופ' דני פפרמן מונה לסטטיסטיקן הממשלתי

עבודתו המחקרית של פרופסור פפרמן באקדמיה מתמקדת בסטטיסטיקה יישומית, בדגש על התחום של סטטיסטיקה רשמית, שהיא לב לבה של עבודת הלמ"ס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרופ' פפרמן הוא פרופסור אמריטוס של האוניברסיטה העברית בירושלים ובנוסף הוא משמש כפרופסור במכון למחקר בסטטיסטיקה של אוניברסיטת סאות'המפטון שבאנגליה וכיועץ של הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה בארצות הברית. החל מקיץ 2013 הוא יכהן במשך שנתיים כנשיא האיגוד הבינלאומי לסטטיסטיקה של סקרים (IASS).

פרופ' פפרמן למד לכל תאריו האקדמיים באוניברסיטה העברית בירושלים. בעבר שימש במשך חמש שנים כמורה למתמטיקה בבתי ספר תיכוניים בירושלים וקריית גת ועבד במשך עשר שנים בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כראש המחלקה לניתוח סטטיסטי ומאגר הנתונים.

עבודתו המחקרית של פרופסור פפרמן באקדמיה מתמקדת בסטטיסטיקה יישומית, בדגש על התחום של סטטיסטיקה רשמית, שהיא לב לבה של עבודת הלמ"ס. כחלק אינטגרלי של עבודה זו הוא ייעץ ללשכות סטטיסטיות רבות ברחבי העולם וגם הרבה ללמד ולהרצות בסדנאות וכנסים שהוקדשו לנושאים אלו.

פרופ' פפרמן פרסם מעל 60 מאמרים מדעיים בעיתונים סטטיסטיים מובילים ולאחרונה שימש כעורך
ראשי של שני ספרים בנושא של סקרי דגימה. במהלך עבודתו המדעית הוא זכה במענקי מחקר
רבים וכן בפרסים.

בשנים 1991-1993 שימש פרופ' פפרמן ראש המחלקה לסטטיסטיקה של האוניברסיטה העברית וכן שימש חבר ויו"ר של וועדות שונות באוניברסיטה. בשנים 2005-2007 כיהן כנשיא האיגוד הישראלי לסטטיסטיקה.

פרופ' פפרמן יתחיל את תפקידו כסטטיסטיקן הממשלתי וראש הלמ"ס ב-8 לאפריל 2013.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן