Skip to content

פרסום בפייסבוק הוביל ללכידת חשוד בהטרדות מיניות

סטודנטית מבאר שבע הוטרדה לפני כעשרה ימים על ידי גבר בחדר המדרגות בביתה. היא פרסמה את הסיפור עם תיאורו בדף הפייסבוק ועשרות צעירות הגיבו וסיפרו כי גם הן נחשפו להטרדות מצד אותו חשוד. הגבר נעצר אתמול והיום הובא להארכת מעצר. בידי המשטרה הצטברו מספר תלונות רשמיות מצד נשים והיד עוד נטויה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אדם החשוד שהטריד מינית של לא מעט צעירות בבאר שבע, נעצר אמש והובא היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בבאר שבע. מעצרו הוארך בשישה ימים.

פרסום אמיץ בפייסבוק, של ע.ר. סטודנטית בת 24 תושבת בבאר שבע, גרר גל של תגובות – ביניהן של צעירות נוספות שהוטרדו ככל הנראה על ידי אותו גבר. משטרת באר שבע, ששהדבר הובא לידיעתה, פעלה במהירות. הם הגיעו אל כותבת הפוסט ובאמצעות תיאור הכותבת והתיאור שסיפקו נשים נוספות,  הגיעו אל חשוד שנעצר אתמול בחשד למעשים מגונים בפומבי והטרדות מיניות.

בידי חוקרי המשטרה מצויות בינתיים חמש תלונות רשמיות, אך הם עדיין מנסים להגיע לנשים נוספות שנפגעו מאותו חשוד באירועים שהתרחשו באזור השכונות א', ב' ומצדה בבאר שבע.  

חלק מהפוסט שגרם למשטרה לפעול
חלק מהפוסט שגרם למשטרה לפעול

מהמשטרה נמסר: "המתלוננת הראשית מסרה לנו את פרטיהן של עשר בנות נוספות שהיו מוכנות לשתף פעולה. אנחנו בתחילתה של החקירה, וחושבים שבנות נוספות נפלו קורבן. אישה מביאה אישה. כרגע יש 26 דיווחים, בנות שמסרו בפייסבוק שחוו אירוע דומה, אך לא כולן מסכימות להגיש תלונה רשמית".  

נמסר כי החשוד שיתף פעולה עם חוקריו בעת החקירה.

נוסח הפוסט

"חברים יקרים, אני רוצה לשתף במקרה שקרה לי אתמול בערב – קצת שונה מהפוסטים פה בקבוצה, אך חשוב לדעתי הרבה יותר. זה יהיה טיפה ארוך, אבל חשוב שתקראו, תפנימו ותשתפו כמה שיותר. אתמול בערב עברתי הטרדה מינית בשכונה ב', כשחזרתי מהאוניברסיטה (בשעה 8 בערב), בכניסה לבניין שלי – במקום לכאורה הכי בטוח שיכול להיות. האדם, גבר מבוגר כבן 50, בעל חזות מזרחית – עור שחום, שיער שיבה אפור לבן, חלק יחסית (בלי קרחות) ומסורק על הצד, בערך בגובה 1.70. הוא התחיל לעלות אחרי מהר במדרגות הבניין שלי, הסתכלתי אחורה לראות במה מדובר וראיתי שהוא כבר פותח את המכנסיים להוציא את החבר שלו ליהנות מהמסיבה שהזדמנה לדרכו, ומתקרב אלי בצעדי ענק. צרחתי עליו שיתרחק ממני ומהר, וצעקתי לבן זוג שלי בקולי קולות תוך שאני טסה במדרגות עד שנכנסתי לדירה שלי. לא ראיתי מה קרה איתו, האם נבהל מהצעקות שלי או שהמשיך לרדוף אחרי.

העביר את התלונה למשטרה. דנילוביץ' (צילום: BASWIM, ויקימדיה)
העביר את התלונה למשטרה. דנילוביץ' (צילום: BASWIM, ויקימדיה)

"כשהגעתי הביתה, אחרי שנרגעתי, התלבטתי המון אם להתקשר למשטרה ולדווח או לא – כי הוא לא עשה לי בסופו של דבר שום דבר, אבל הוא כן, ומה כבר המשטרה יכולה לעשות – וכל אותן שאלות שאתם תמיד שומעים שהבנות מתלבטות עליהן אחרי הטרדה מינית, ופה אתם נכנסים לתמונה – בסופו של דבר, אחרי עשרים דקות התקשרתי למשטרה ונתתי דיווח, הם הגיעו תוך חמש דקות, חיפשו אחריו לפי התיאור שנתתי, אך לצערי לא מצאו כלום, בגלל שהתלבטתי כל כך הרבה זמן. היום גיליתי שמסתבר שהוא מטרידן ידוע – המאונן הסדרתי משכונה ב' – איזה יופי שהצלחנו למצוא לו כבר שם, חבל שלא ידעתי שהוא קיים לפי כן. הבנתי מחברות אחרות שהוטרדו כי מדובר באותו האדם, אותו המקרה, אך הן – או שלא התלוננו בכלל, או שכמוני – התלוננו מאוחר מדי.

"אני מפרסמת את הפוסט הזה מכמה סיבות. ראשית, כי לאחר שדיברתי עם המשטרה הבנתי שהם בעלי נכונות לעזור, לתפוס את המטרידן ולהביא אותו על עונשו, שנית כי בכדי שיוכלו לתפוס אותו – צריך לתת למשטרה תמונת מצב מלאה, שאני לא היחידה שהוטרדה לאחרונה אלא שיש עוד מי יודע כמה מקרים כמוני שחוו את הטראומה הזו – וכך יוכלו להציב יותר פיקוח בשכונה, בין אם זה שוטרים סמויים, ניידות, או לא יודעת מה. שלישית, כדי להגיע לכמה שיותר בנות, שאם חלילה יוטרדו גם הן – לא יתלבטו כמוני וישר ידווחו למשטרה ברגע האמת, וכך אולי נוכל לתפוס את המטרידן, ולאחרונה – בשביל אלו שהוטרדו, להראות לכן שאתן לא לבד, לשמחתי או לצערי, מתוך הידיעה שכשיודעים שעוד בנות חוו את אותו הדבר כמוך, זה מרגיע (מניסיון אישי)".

הפוסט הזה גרר לא מעט תגובות נזעמות וביניהן של צעירות שטענו כי הוטרדו על ידי אות הגבר במהלך השנים האחרונות. אחד מהקוראים העתיק את הפוסט והדביקו בקיר הבית בדף הפייסבוק של רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, שהעביר פנייה למשטרה.

משטרת באר שבע, שקיבלה פניה מלשכת ראש העירייה, הגיבה מהר. "כבר ביום האירוע הם הגיעו במהירות, וביום ראשון התקשר אחד השוטרים ואמר שהוא מבקש שאגיע להגיש תלונה מסודרת ואנסה לזהות את האיש מתוך תמונות במאגר", סיפרה הצעירה. רב פקד אמנון קורולקר, ראש משרד החקירות במשטרת באר שבע, קורא לצעירות נוספות שנפגעו על ידי החשוד, להגיע ולהתלונן.

"אני גרה בב' כבר כמה שנים וראיתי אותו כבר שלוש פעמים בשנתיים האחרונות, מאונן באזור הבי"ס בנות לשעבר. פעם אחת הוא עשה לי 'פסססס פסססס' כמו כשקוראים לחתולה.. זה דוחה", כתבה ס', צעירה אחרת בתגובה לפוסט. "היום במקרה כשחזרתי הביתה, נתקלתי בבחור על אופניים שמתאים לתיאור שלך על רחוב ז'בוטינסקי – הבחורה שהוא ניסה לדבר איתה ברחה ממנו והוא המשיך לרכב לכיוון מצדה… ורק לאחר מכן פתאום ראיתי את הפירסום הזה", כתבה אחרת.
כאמור, האריך היום בית המשפט השלום בבאר שבע  את מעצרו של החשוד, גבר כבן חמישים  בשישה ימים. לבקשת פרקליטו עו"ד  איחסאן וואהבי, פסק בית המשפט על צו איסור פרסום פרטי החשוד ופרסום תמונתו . השופט גד גדעון, הורה להעבירו במקביל למעצרו גם לבדיקה פסיכיאטרית. מהדיון עולה כי עד כה חשוד הגבר בביצוע  של לא פחות מ -30 מעשים מגונים שכוללים בין השאר, מעקב אחר נשים, נגיעות בהן ואוננות. בידי המשטרה הצטברו עד כה 5 תלונות רשמיות ואחרות נמצאות בשלבי הגשתן.
דיון משנה התפתח בשולי הדיון בהארכת מעצרו בה טען פרקליטו, עו"ד וואהבי כי יש להימנע מפרסום  פרטי החשוד ותמונתו היות וכבר היו תלונות כאלו וחשדות ש" שמתחילות בקול תרועה רמה ונגמרות בקול  חלושה….אני סבור שידה של זכותו של המשיב לשמו  הטוב על העליונה. נימוק נוסף הרי אם זהותו ופרטיו יפורסמו הן יפורסמו בכל כלי התקשרות ובאמצעים הטכנולוגיים שמאפשרים פרסום רחב היקף ומאוד מהיר, הנזק כאן הוא בלתי הפיך. אינני מתנגד לפרסום פרטי הפרשה עצמה, בינתיים יש לעיתונות את החומר הזה… לכן לפי שעה, תתכבד העיתונות  ותמתין עד הגשת כתב אישום". אמר עו"ד  וואהבי.
עמדת המשטרה שבדרך כלל שמחה לפרסם את תמונת החשוד בתקווה כי יזוהה על ידי נשים אחרות שהוטרדו על ידיו והדבר יעודדן להגיש תלונה, נטתה לצד בקשת הסניגור. " אנו מתנגדים בשלב הזה לצילום המשיב על ידי העיתונות וזאת מהטעם הפשוט שהדבר עלול  לפגוע בחקירה, בדעת המבקשת (המשטרה א.מ), לבצע הליכי זיהוי שפרסום תמונתו של המשיב תפגע בהם מן הסתם", הסביר רס"ב שמואל שמואל, התובע המשטרתי. כאמור השתכנע השופט והטיל צו האוסר על פרסום שמו ופרטיו של החשוד. הצו עצמו יהיה בתוקף למשך 10 ימים מהיום. 

1 Comment

  1. ענת, אלטנוילנד
    8 באפריל 2013 @ 22:11

    הכתבה עצמה נותנת תקווה. משמח לשמוע שהמשטרה פועלת, שראש העיר התייחס ושפלטפורמת הפייסבוק מביאה להישגים כאלה.
    אבל… מצד שמאל יש פרסום של האתר עצמו, ובו תמונה של גבר החושף עצמו, כאילוסטרציה למילה "חשיפה". הצמידות של האימאז' הזה לטקסט, שמתאר איך זה מרגיש מהצד השני, מצמררת. ואולי באמת הגיע הזמן להפסיק להתייחס לאימאז' הזה, שהוא גם ככה כבר לעוס לעייפה (הפרסומת עם יעל אבקסיס נעשתה לפני 20 שנה), כאל אימאז' לגיטימי?
    זה לא מצחיק.

    אשמח לתרום לאתר בכדי לשלם לקופירייטר שימצא אילוסטרציה אחרת לביטוי הזה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן