Skip to content

אסטרולוגיית המזרח התיכון: בין כאוס להסכמי שלום

בנימין נתניהו וג'ון קרי לא ממש מסתדרים. אבל הכוכבים של קרי מנצנצים יותר השנה, ככה שקיים סיכוי לקידום תהליך השלום, אולי אפילו בלי נתניהו שעל פי מפתו האסטרולוגית עשוי בקרוב לפנות את הכיסא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המזרח התיכון מיטלטל בסערת האביב הערבי, וקיימת תחושה של כאוס לנוכח המתרחש באזור. שלטון אסאד קורס. מצרים מפולגת בין השלטון הישן למורסי. ואילו בירדן עבדאללה מפגין כישורי הישרדות, כשהוא מחליף כל כמה חודשים ממשלה חדשה, כדי לעמוד מול שנאת הפלסטינים ומול צונמי הפליטים שנוהרים מסוריה המדממת.

לבנון חצויה, לאחר שחיזבאללה איבד מכוחו בגלל הפטרון האיראני הנאנק מול הסנקציות. טורקיה משלימה עם הכורדים כדי להתפנות אנרגטית להתמודד עם סוריה, שנראית היום כמו לבנון של שנות ה-70, כשלא ברור מי נגד מי וקיים חשש כבד מזליגת אל קאעידה, הבונה את כוחו בסוריה דרך המורדים. אל קאעידה, כדרכו, מנסה להתחזק על ידי הרס המדינה והרקמה החברתית.

הכאוס באזורנו יימשך עד 2019

זו הכאוטיקה של יחסי אוראנוס-פלוטו. אוראנוס הדוחף למרד ולשינויים, ופלוטו המייצג את הכוחות השמרניים המתנגדים לניתוק מהכסף ומהכוח. כאוטיקה זו תהיה מנת חלקנו עד 2019, ובינתיים ישראל משולה לאי המוקף בכל הטוב הזה. ועם זאת, אין רגע דל. מעזה נשלחות התגרויות, להזכיר שחמאס רוצה להיות גורם נחשב בקלחת של המזרח התיכון. משעל שנוא נפשו של נתניהו (מאז הניסיון הכושל לחסלו) רק מתחזק. הפלסטינים בשטחים חדורי שנאה וגם אם נרצה להתעלם, נמשיך לקבל תזכורות לכך שהמצב
נפיץ.

למזרח תיכון כזה הגיע אובמה לא כדי לסמן וי, אלא כדי לעשות סדר חדש. אובמה כבן מזל אריה עם אופק דלי, נשלט על ידי אוראנוס והוא קשוב לוויברציות של השינויים, מבין אותם, ואולי רוצה להותיר את שמו בהיסטוריה כאדם שהצליח לכונן שלום במזרח התיכון. לכן האמריקנים מעורבים בכל פיסת אדמה באזורנו. הם הפטרונים של מצרים, של המורדים בסוריה, של ישראל ושל ירדן; כנראה מקיימים תקשורת חשאית עם חמאס דרך המצרים, והם בקשרים מעולים עם טורקיה.

על הדרך אובמה עזר לטורקים להתפייס עם הכורדים, ובאותה נשימה אילץ את  נתניהו להתנצל ולסיים את הפיאסקו עם ארדואן. ג'ון קרי הוא האיש שנבחר על ידי אובמה להיות מזכיר המדינה ולייצג את האינטרסים האמריקנים במזרח התיכון. האם קרי יספק את הסחורה? האם הוא האיש הנכון לכך? ומה יכול להתפתח בחודשים הקרובים, בעקבות בואו השבוע לאזור כדי להתחיל לטפל בכאוס הזה?

ג'ון קרי, האיש הנכון במקום הנכון

 מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי  נולד ב-11.12.1943 בשעה 08.03, בבית חולים צבאי באורורה קולורדו. הוא בן מזל קשת עם אופק קשת. מעניין לבדוק עד כמה קרי מסוגל להיות אסרטיבי מול
נתניהו, ארדואן, אבו מאזן, וכל מי שיהיו מעורבים בהסכם שלום עם הפלסטינים.

אי אפשר להתעלם מאופק הקשת שלו עם השמש באופק, המצביעים על אופטימיות ואמונה רבה בדרכו, שעוזרות לו לדבוק במטרותיו. יופיטר שליט האופק של ג'ון קרי ממוקם בבית 8 במזל בתולה ויוצר היבט הרמוני עם מרקורי בגדי בבית ראשון. הוא פיקח, יורד לפרטים, מעשי, יסודי, לומד את החומר ויהיה קשה להביך אותו. תכונות אלה יעזרו לו להקדים עם אג'נדה מובנת, כשמראש הוא יחשב את כל המצבים כדי
לתת מענה בדרך של ביטחונות, הרגעת הרוחות והבטחות כלכליות לטווח ארוך.

אין ספק שקרי המנוסה והנמרץ הוא האיש הנכון במקום הנכון. לא כדאי להתבלבל, הוא איש חביב ונעים הליכות ומייצר תקשורת מעולה ובקלילות. אבל יש לו חשיבה תכליתית ממוקדת והוא לא יאפשר לאף אחד לבזבז את זמנו ולבלבל אותו. אצלנו, בישראל, יש קונספציה מוטעית שהאמריקנים נאיבים ולא מכירים את הערבים ואת האופן בו הם מורגלים לנהל מו"מ. כדאי להיזכר שבעשרים השנים האחרונות האמריקנים פעלו בעיראק ובאפגניסטן וכדאי להשתחרר מהר מהקונספט הארכאי הזה.

נתניהו וקרי, כדאי להתכונן לדחיות ומשברים

יחסי קרי ונתניהו על פי המפות שלהם: קשה לדבר על חשיבה דומה או על הזדהות בחשיבה. האוראנוס של נתניהו במזל סרטן ממוקם מול המרקורי בגדי של קרי, ולגמרי ברור שנתניהו ינסה לתמרן את קרי ולגרור אותו לשדה החשיבה שלו. האוראנוס של נתניהו ממוקם בבית השותפויות שלו, והוא כנראה יטען ששותפיו לא יסכימו לצעדים גדולים ויתמקח על סדר הגודל ועל הקושי לבטוח בפלסטינים.

הפלנטות הקשות כמו פלוטו, מאדים ושבתאי, של נתניהו ממוקמות על בית הדיפלומטיה (בית 9) ויחסי החוץ במפה של ג'ון קרי. כדאי להתכונן לאינספור משברים, דחיות והתחלות מחדש. אני צופה שנתניהו
ייצא מהתמונה המדינית וייכנס מישהו אחר. אבל יחסיהם של נתניהו וקרי לא מסתיימים עם סוף טוב והכול יכול לקרות במדינת ישראל, בעיקר חילופי שלטון מעבר לאי ההסכמות הרבות. לעומת זאת, החל מיולי 2013 יש מגמה חיובית במפה של ג'ון קרי ואני צופה לו הצלחה בקידום השלום, כך שגם מפנה זה מעיד על התרחשויות חדשות בישראל שיאפשרו מגמה של הצלחה.

במפה של נתניהו: החודש, כשהתהליך אמור להתחיל בפועל, מצב הכוכבים ירוד מאוד וקשה להאמין שיהיה לו מנדט לקדם משהו. בכל מקרה, אוראנוס בטלה מול המרקורי של נתניהו (המסמל את בית הקריירה) מצביע על זעזועים בבית, במפלגה וברקמה הכי קרובה. הוא יצטרך להתמודד עם התנגדות עזה מאוד מכל חבריו וקרוביו והיחסים במפלגה או העימותים בקואליציה בסוף אפריל מחמירים.

על פי המפות, ביחסים בין נתניהו למחמוד עבאס (אבו מאזן) יש דחייה בסיסית. האוראנוס של נתניהו בבית השותפים והמו"מ, יותר מ-90 מעלות לשמש של מחמוד עבאס שנולד ב-26.3.1935. כדאי להפנים שנתניהו יעשה הכול כדי לא לפגוש את אבו מאזן והיחסים ביניהם יהיו תלויים על בלימה. המאדים של אבו מאזן במזל מאזניים צמוד לירח של נתניהו. נתניהו תמיד ירגיש שאבו מאזן עומד לפגוע בו ולגרום לו נזק. אלו הם יחסים המעידים על רגשות כעס ושנאה קבועים. קשה להאמין שמהצמד הזה ייצא משהו לטווח ארוך אם בכלל.

לארדואן יש עצבים של ברזל, לעומת נתניהו

יחסי נתניהו-ארדואן עשויים לעניין אותנו מאוד בהקשר של הסכם השלום הזה, שכן היכן שארה"ב לא מסוגלת להשפיע ישירות, ארדואן, בן מזל דגים (26.2.1954), מצליח ליצור יחסים עם החמאס ועם המצרים. לנתניהו יש היסטוריה לא טובה ביחסיו עם בני מזל דגים – ראה רבין ושרון. הוא מזהה
בהם איום ממשי והם קוראים אותו כספר פתוח.

המאדים של ארדואן בקשת במעלה 9  על האופק ועל הוונוס במפה של נתניהו. כשמרס של האחד צמוד לוונוס של האחר, האדם עם המרס לוקח! כי הוא קורא את החולשות של האחר כמו בספר פתוח. לארדואן יש עצבי ברזל לעומת נתניהו, שמרגיש מותקף ע"י ארדואן. כל דבר שמכניס את נתניהו לעמדת התגוננות מגביר את עוינותו כלפי האחר. נתניהו מתקשה להסתיר את יחסו לארדואן. אלא שהמאדים של ארדואן צמוד לוונוס של נתניהו ולכן הוא רואה את חולשותיו בתחום המשא ומתן. למורת רוחו של נתניהו, ארדואן תמיד יכתיב את התנאים.

ארדואן, כמו נתניהו, יפעל רק אם יש לו אינטרסים וכרגע יש אינטרסים משותפים. היופיטר של ארדואן במזל תאומים בבית השותפויות של נתניהו. הכוכבים של ארדואן במזל דגים: שמש, מרקורי וונוס, בבית 3 של נתניהו (בית התקשורת) בהיבט של 90 לוונוס של נתניהו (בלי תיווך הם לא יסתדרו),  ובהיבט של 180 מעלות לשבתאי של נתניהו. היחסים ביניהם לא יתפתחו להיות נדיבים ופתוחים אלא במינימום ההכרחי.

טורקיה, בת ברית מעולה במזרח תיכון בלתי יציב

טורקיה היא מדינה בת מזל עקרב עם אופק סרטן ופלוטו באופק משולש של מזלות מים, המבטיח עושר של מים מינרלים ומחצבים. היא עוברת בשנים האחרונות תהליכי צמיחה המושפעים מהפלנטות פלוטו ושבתאי (שיקום כלכלי משמעותי), שמעשירים ומייצבים אותה לקראת השנים הקרובות. פלוטו באופק סרטן בהיבט הרמוני לאוראנוס בדגים ובהיסט הרמוני לוונוס בעקרב, מבטיחים לה צמיחה וגדילה. המרקורי במאזניים במפה של טורקיה יוצר היבט הרמוני לאוראנוס בתאומים במפה של ישראל, מיקום דומיננטי המסמל את צה"ל. היחסים בין שתי המדינות בתחום הצבאי עשויים לעזור ולהבטיח לישראל בת ברית צבאית מעולה במזרח תיכון רעוע ובלתי יציב זה.

רק מנהיג קצר רואי במיוחד לא יבין שטורקיה יכולה להיות לנו לעזר במלחמה עם איראן, או עם מה שכבר קורם עור וגידים מול עינינו בסוריה. לכן גם אם המנהיגות בישראל תשתנה, שיתוף הפעולה עשוי להימשך או לחזור ביתר שאת. אולי מה שהכי חשוב להבין זה עד כמה ישראל בודדה ביורה הרותחת של המזרח התיכון.חודש יולי יהיה חודש עם מפנה. נצטרך להמתין ולראות מה קורה בפועל, האם משהו בשלטון כאן משתנה ומי יהיו השחקנים הראשיים שיחוללו שינויים  בקיץ 2013.

כל הזכויות שמורות לפנינה כץ                                  www.pninastro.com

1 Comment

  1. גד תמרי
    26 ביולי 2014 @ 10:40

    לא נעים… יש כמה שטויות. טורקיה בת ברית נאמנה?… אני מתרשם שהניתוח האסטרולוגי שלך, מושפע מהתקשורת ומנטייתך לשמאל….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן