Skip to content

האזרחים יושבים בכנסת, מפקחים על הוועדות

>>> בואו לדבר על פעילות הכנסת גם בדף הפייסבוק שלנו הם נכנסים לכל ועדה חשובה בכנסת ובודקים: מי מחברי הכנסת נוכח, איך הוא מצביע, מה הוא אומר, והאם הוא מנומנם. אך בעיקר הם מתרשמים – עד כמה חברי הכנסת פועלים בעקביות למען האינטרס של הציבור. הם קוראים לעצמם "המשמר החברתי" – והם חלק מהתוצרים היפים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

>>> בואו לדבר על פעילות הכנסת גם בדף הפייסבוק שלנו

הם נכנסים לכל ועדה חשובה בכנסת ובודקים: מי מחברי הכנסת נוכח, איך הוא מצביע, מה הוא אומר, והאם הוא מנומנם. אך בעיקר הם מתרשמים – עד כמה חברי הכנסת פועלים בעקביות למען האינטרס של הציבור. הם קוראים לעצמם "המשמר החברתי" – והם חלק מהתוצרים היפים של מחאת הקיץ האחרון. כתבה של הטלוויזיה החברתית מאפשרת הצצה לפעילות החברתית הזאת.

באתר האינטרנט של המשמר החברתי יש דוחות על המתרחש בוועדות הכנסת השונות – פנים וסביבה, מדע וטכנולוגיה, עובדים זרים, כלכלה, כספים, חינוך, קידום מעמד האשה ועוד. בין הכותבים: ליה נירגד, אסף בז'רנו, דניאל דור, ארן רונדל, אייל שגיב, עדי אביגיל כהן, רוני בר-לב, יוסי גלברט.

"המשמר החברתי" הוא יוזמה שנולדה מתוך תנועת המחאה של קיץ 2011, ומארגניה הם קבוצה של אנשים שאיכפת להם, שחברו יחד כדי לתרום בדרך זו לשינוי שכולנו רוצים. המטרה: לדאוג לנוכחות אזרחית רציפה ועיקשת בכנסת, וכך להזכיר לח"כים שהציבור לא שכח את תביעתו לצדק חברתי, ולחזק את בית הנבחרים אל מול לחצי ההון.

באתר של המשמר האזרחי, הקורא לאזרחים נוספים להצטרף, נכתב: "העבודה שהתחלנו הקיץ, כשיצאנו בקריאה לכלכלה הוגנת, לשוויון ולערכים צודקים יותר, עדיין לא נשלמה. האסיפות במאהלים, ההרצאות בשדרות, ההפגנות שלא היה להן תקדים בכיכרות הערים – כל אלה ביטאו בקול שאין צלול ממנו דרישה לשינוי עמוק בחברה הישראלית. אך אין די בדרישה: כדי שהשינוי יבוא יש לקום ולעשות מעשה. מדינת רווחה אמיתית, שוויונית וסולידרית לא תקום בישראל בלא תמורה עמוקה בחקיקה ובמחויבותם של נבחרי הציבור להעמיד בראש מעייניהם את רצונותיו וצרכיו של כלל ציבור האזרחים. על כן, אחד האפיקים החשובים להמשך המאבק הוא הפניית הזרקור אל הכנסת, והגברת המעורבות של כלל הישראלים בכל הנעשה בה".

3 Comments

  1. אם קיץ 2011 היה הפרומו, הסרט יהיה כנראה שונה לגמרי
    13 במאי 2012 @ 0:00

    […] השונים, במקום להחתים על אנציקלופדיות החתימו על חברות במשמר החברתי ובקואופרטיב "שלנו", ובאזור וליד הבריכה חילקו תה […]

  2. מגפון עיתון ישראלי עצמאי
    29 בדצמבר 2011 @ 16:49

    […]  על פעילות המשמר החברתי […]

  3. מגפון עיתון ישראלי עצמאי
    29 בדצמבר 2011 @ 11:10

    […] האזרחים יושבים בכנסת, מפקחים על הוועדות […]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן