Skip to content

עונת הדוחות בארה"ב יוצאת לדרך

העונה נפתחה עם ענקית האלומיניום שהפתיעה בשורת הרווח אך פספסה בשורת ההכנסות. בנק ישראל רכש אתמול כ-100 מיליון דולר. המלחמה בין הספקולנטים לבנק תימשך בתקופה הקרובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עונת הדוחות של הרבעון הראשון של השנה נפתחה היום ברוח חיובית. ענקית האלומיניום "אלקואא" ירתה את יריית הפתיחה עם דיווחים מעורבים. החברה הפתיעה בשורת הרווח אך פספסה בשורת ההכנסות. אנליסטים רבים בעולם מעריכים, כי עונת הדוחות הנוכחית תהייה מאכזבת מקודמה. בהמשך השבוע נמשיך לעקוב אחרי המדווחות.

היום לא התפרסמו נתוני מקרו בכלל והשווקים המשיכו להגיב בחיוב לתוכנית התמריצים ביפן אשר יצאה לדרכה אמש. במסגרת התוכנית החדשה, הבנק המרכזי של יפן יגדיל את קצב הרכישות אג"ח ממשלתי פי 2 ל-50 טריליון ין בשנה. התוכנית הובילה לזינוקים באסיה ולהתרסקותו של המטבע היפני.

זירה מקומית

השוק המקומי הגיב בחיוב להתערבות של בנק ישראל. הדולר הצליח להתאושש מעט וסגר את יום המסחר מעל 3.61. על פי הדיווחים, בנק ישראל רכש אתמול כ-100 מיליון דולר. אנו מעריכים, כי המלחמה בין הספקולנטים לבנק ישראל תימשך בתקופה הקרובה, כלומר, בהחלט יתכן כי נראה התערבויות נוספות בעתיד ברמות ובהיקפים שונים. המגמה החיובית בשווקים באירופה מחלישים את הדולר בזירה הבינלאומית וזה כמובן צפוי לבוא ליידי ביטוי גם אצלנו. אנו מעריכים הצמד ינסה לבחון היום שוב את אזור 3.60. קשה להאמין, כי במידה ותהייה שבירה של רמה זו, בנק ישראל ימהר להתערב שוב. רוב הסיכויים שההתערבות הבאה תתרחש ברמה של 3.55 רק שבמקרה הזה ההיקפים עשויים להיות גדולים יותר.

מדד ת"א 25 הוסיף 0.22% לערכו. היום המגמה החיובית צפויה להימשך על רקע הנעילה החיובית בוול סטריט והסנטימנט החיובי מאסיה.

שוק בינלאומי

היום לא יפורסמו נתוני מקרו משמעותיים. ברננקי צפוי לנאום במשך היום. מעבר לכך, המשקיעים ימשיכו לעקוב אחרי עונת הדוחות בוול סטריט ואחרי ההתפתחויות באירופה. שם פורטוגל עולה לכותרות לאחרונה על רקע צעדי הצנע החדשים שהיא מתכוונת ליישם על מנת לצמצם את הגרעון התופח שלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן