Skip to content

משטרת ישראל נערכת לערב יום הזיכרון ויום העצמאות

אלפי שוטרים יבלו את החג בשמירה, אבטחה, מחסומים וסיורים. ניידות משטרת התנועה יתוגברו בכבישים המועדים לפורענות. ביום הזיכרון יתפרסו אלפי שוטרים ומתנדבים בבתי העלמין כדי לאבטח את הטקסים. מבחינת המשטרה, זהו המשך ישיר להיערכות הענפה שהחלה לקראת בואו של נשיא ארה"ב בערב הפסח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל נערכת לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות. ההיערכות החלה למעשה עם ביקור נשיא ארה"ב בישראל, לקראת חג הפסח ובמהלכו. הפעילות תתמקד בשמירה על הביטחון במרכזי הערים ובמקומות הומי קהל, פעילות מוגברת כנגד מבצעי עבירות ושוהים בלתי חוקיים, תוך מתן דגש לאכיפה נגד מסייעים, מעסיקים ומלינים. יוקמו מחסומים נייחים וניידים בכניסות לערים וניידות התנועה יתפרסו בצירי התנועה העירונית והבינעירונית. המשטרה מתכוונת לתגבר מוקדי 100 על מנת לתת מענה לפניות הציבור.

(צילום: משטרת ישראל)
סמ"ש שרה סבהט וסמ"ר יצחק אלמקייס, המשרתים כמפקדי כיתות במשמר הגבול (צילום: דורון אמיר, משטרת ישראל)

ערב יום הזיכרון. ראש אגף המבצעים, ניצב ניסים מור הנחה היום את כלל המחוזות והאגפים להערכות מאסיבית כבר בערב יום הזיכרון (14/4). במשטרה מוסרים כי אלפי שוטרים, שוטרי משמר הגבול ומתנדבי המשמר האזרחי, יתפרסו ממרחב התפר ועד מרכזי הערים. ההערכות בערב זה תהיה על בסיס הערכות המצב והמידע המודיעיני. השוטרים יעסקו בשמירה על הסדר הציבורי תוך מתן דגש על אירועים ציבוריים וממלכתיים ולסיוע באבטחת אח"מים באירועים ובטקסים שונים.

גם שוטרי התנועה יפעלו באורח מוגבר יחסית לימים כתיקונם, מערך התנועה יתוגבר בדגש על צירים עירוניים ובינעירוניים להכוונה והסדרת התנועה. מערכי האבטחה ומערכי החבלה ישולבו בפעילות המבצעית במחוזות.

ביום הזיכרון היערכות המשטרה תתוגבר. אלפי שוטרים ומתנדבים יתפרסו בבתי העלמין כדי לאבטח את הטקסים, בדגש על הטקס הממלכתי בהר הרצל. מערך התנועה יתוגבר אף הוא לצורך הסדרת התנועה במקומות הומי קהל.

בערב יום העצמאות, בכל עיר בה מתקיים אירוע המוני, תיבדק העמידה בתבחיני רישוי האירועים. במקום תוקם נקודת משטרה לנוחיות הציבור. שוטרים רבים ומתנדבים, סמויים וגלויים, יתפרסו במקומות בילוי של בני נוער ובאזורי בימות הבידור, למניעת תופעות פשיעה אופייניות (אלימות, כייסות, שימוש בסמים, בריונות ועוד). כמו כן תתוגבר האכיפה נגד עסקים המוכרים משקאות משכרים וכנגד מפעילי זיקוקים, שאינם בהתאם לחוק או בניגוד לנוהלי הבטיחות.

ביום העצמאות היערכות המשטרה תתמקד בפארקים, בגנים הלאומיים, בחופי הים ובאתרי הטבע והנופש השונים. במקומות מרכזיים יוקמו נקודות משטרה לנוחיות הציבור. בסמוך לפארקים תהיה נוכחות מוגברת של ניידות. גם ביום זה תהיה פריסה רחבה של ניידות תנועה בכבישים ושוטרי התנועה יפעלו להכוונת התנועה ופיקוח עליה, במטרה לצמצם את העומס בכבישים ואת תאונות הדרכים. יושם דגש על כבישי גישה לפארקים ולכבישים ראשיים.

המשטרה פונה לציבור לנהוג בהתאם לחוק ולהוראות, לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים ולפנות למשטרה במקרה הצורך, כל זאת על מנת ליהנות מחוויה בטוחה ושלווה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן