Skip to content

גז טבעי החל לזרום מתמר למפעלי מכתשים-אגן

על פי הסכם שנחתם לשבע שנים עם מאגר "תמר", חודשה הזרמה שוטפת של גז טבעי למפעל "מכתשים" בנאות חובב ולמפעל "אגן כימיקלים" באשדוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מכתשים נאות חובב. בתוך שבועיים יפעל במלאו בגז טבעי מתמר. צילום: ויקיפדיה
מכתשים נאות חובב. בתוך שבועיים יפעל במלאו בגז טבעי מתמר. צילום: ויקיפדיה

בקבוצת "מכתשים-אגן" החלה לאחר כשנה של הפסקת עבודה עם גז טבעי, הזרמה שוטפת של גז טבעי למפעל "מכתשים" בנאות חובב ולמפעל "אגן כימיקלים" באשדוד. האספקה חודשה בעקבות הזרמת הגז הטבעי ממאגר תמר, ובהתאם להסכם ארוך טווח שנחתם עם שותפות "תמר". על פי ההסכם לרכישת גז טבעי מתמר, ירכשו "מכתשים" ו"אגן" גז טבעי מהשותפות במשך שבע שנים.

מעבר הדרגתי

כל המתקנים במפעלים בנאות חובב ובאשדוד יעברו תוך שבועיים בהדרגה לשימוש בגז טבעי. השימוש בגז טבעי כמקור העיקרי לאנרגיה של המפעלים יגרום להתייעלות משמעותית ולהפחתה בפליטות לאוויר, וזאת כחלק מאסטרטגיה ארוכת טווח של החברה להפחית את "טביעת הרגל הסביבתית" של פעילותה. השימוש בגז הטבעי יציב גם את "מכתשים-אגן" בשורה אחת עם חברות תעשייתיות גלובליות מתקדמות, הפועלות בכפוף לסטנדרטים המחמירים בעולם.

בסך הכול השקיעה קבוצת "מכתשים-אגן" בתשתיות ובמערכת הגז הטבעי במפעליה בארץ כ-70 מיליון שקל.

מזעור ההשפעות הסביבתיות

"'מכתשים-אגן' רואה חשיבות רבה בתחילת הזרמת הגז הטבעי ממאגר תמר לאחר תקופה ארוכה של מחסור. בהיבט הסביבתי, מדובר בצעד חשוב, המשלים צעדים רבים שהקבוצה נוקטת למזעור ההשפעות הסביבתיות הנגזרות מתהליכי היצור של מפעליה. בהיבט העסקי, השימוש בגז טבעי יחסוך בעלויות אל מול העלות האלטרנטיבית של שימוש בדלקים, דבר שיגביר את כושר התחרות של מפעלי הקבוצה הממוקמים בישראל ובשווקים הבינלאומיים, ויחזק את מדיניות הקבוצה לקיום התעשייה העיקרית שלה בישראל", מציין ד"ר אלי אברמוב, סמנכ"ל משאבים גלובליים בקבוצת "מכתשים-אגן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן