Skip to content

יחימוביץ' מינתה את עמית בן צור לראש מטה יו"ר האופוזיציה

יו"ר האופוזיציה (מהיום) מינתה ליו"ר מטה ראש האופוזיציה את בן צור - כלכלן ואיש חינוך, שימש בתפקיד בכיר במשרד הבריאות, נחשב לאיש אמונה של יחימוביץ' ומלווה אותה מראשית דרכה בפוליטיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום במליאת הכנסת הודיע יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין על תחילת כהונתה הרשמית של יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' ליו"ר האופוזיציה. יחימוביץ' תעמוד אפוא מהיום בראש אופוזיציה גדולה של 52 חברי כנסת, הכוללת את המפלגות: העבודה (15), ש"ס (11), יהדות התורה (7), מרצ (6), רע"מ-תע"ל (4), חד"ש (4) בל"ד (3), וקדימה (2).

עמית בן צור (צילום: מפלגת העבודה)
איש אמונה של היו"ר. עמית בן צור (צילום: מפלגת העבודה)

היא הודיעה מייד על מינויו של עמית בן צור, כלכלן ואיש חינוך, איש אמונה ואחד האנשים הקרובים אליה – לתפקיד ראש מטה יו"ר האופוזיציה. בן-צור שימש בעבר עוזרה הפרלמנטרי של יחימוביץ', ועבד עמה מרגע כניסתה לפוליטיקה. הוא שימש בתפקיד יותר מארבע שנים ונחשב לאחד העוזרים הפרלמנטריים המצטיינים והמעמיקים ביותר, בקיא בעניינים כלכליים, ובעל מומחיות מיוחדת בניתוח התקציב וחוק ההסדרים.

לפני שלוש שנים נפרד מתפקיד עוזרה הפרלמנטרי לטובת תפקיד בכיר במשרד הבריאות: הוא שימש במשך שנתיים יועצו הבכיר של מנכ"ל משרד הבריאות לענייני מדיניות בריאות, ושב וחזר ליחימוביץ' לשמש ראש מטה, כאשר מונתה לפרק זמן קצר ליו"ר האופוזיציה בכנסת הקודמת (בין חבירת קדימה בראשות מופז לנתניהו ועד הפרישה).

בחודשים האחרונים שימש כחוקר בנושאי הפרטה ואחריות המדינה במרכז לצדק חברתי ודמוקרטיה ע״ש יעקב חזן במכון ון-ליר, וכמרצה לכלכלה וחברה במדרשה למנהיגות בת״א.

בן צור, בן 36, הוא סרן במיל' ביחידה 8200, חי בזוגיות ואב לשתי בנות, מכהן כחבר מועצת יד ושם, בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון, תואר ראשון בחינוך ממכללת בית-ברל ותואר שני במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א.

יחימוביץ': "עמית הוא שותף לדרך, אדם מבריק וערכי, והוא צבר ניסיון צולב ויוצא דופן הן בתחום עבודת הכנסת והן בתחום עבודת הממשלה. העמדתו בראש המטה שלי מסמנת גם את מהות תפקיד ראש האופוזיציה, בעיני, שמתמקדת בתוכן והעמקה בסדר היום של מדינת ישראל ובהצבת חלופה אידיאולוגית סוציאל דמוקרטית לממשלה, ולא בסמלים ובטקסים".

כלכלן נוסף במשרדה של יחימוביץ' הוא אלי גרשנקרוין, המשמש עוזר פרלמנטרי ויועץ כלכלי. גם הוא מגיע ממשרדי הממשלה ושימש בעבר עוזרו הבכיר של מנהל מרכז ההשקעות בתמ"ת, חזי צאיג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן