Skip to content

התפתחות חדשה במזרח: צפון קוריאה סגרה את הגבול עם סין

המדינה המבודדת אינה מאפשרת כניסת תיירים לתחומה מהגבול היבשתי היחיד שבו מתקיים מעבר כזה. בארה"ב צופים כי בכל רגע עשויה פיונגיאנג להורות על שיגור טילים מאזור החוף שלה וממתינים בדריכות לבדוק אם מדובר ב"ניסוי" נוסף או בשיגור עוין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התפתחות חדשה במשבר: צפון קוריאה החלה למנוע כניסת תיירים לתחומה מכיוון גבול סין. תיירים המגיעים מכיוון סין לביקור במדינה המבודדת נתקלים בסירוב כניסה ונאלצים לשוב על עקבותיהם.

המתח בשיאו. טילי מוסודן במצעד צבאי בפיונגיאנג (מקור: ויקימדיה)
המתח בשיאו. טילי מוסודן במצעד צבאי בפיונגיאנג (מקור: ויקימדיה)

פקיד בתחנת הגבול בעיר הסינית דאנדונג אמר לתקשורת: "סוכנויות נסיעות אינן מורשות לקחת קבוצות תיירים לשם, שכן ממשלת צפון קוריאה מבקשת מאנשים זרים לעזוב. ככל שידוע לי, אנשי עסקים יכולים להיכנס ולצאת מצפון קוריאה באופן חופשי".

חסימת הגבול למעבר באה בעקבות פרסום לפיו לווייני ריגול אמריקניים גילו שני טילים "חסרים" של צפון קוריאה. גורמים רשמיים בארה"ב צופים כי "בכל רגע" יכולה פיונגיאנג להורות על שיגור הטילים הללו, כנראה כחלק מניסוי. כל "ניסוי" כזה צפוי להסלים עוד יותר את המתח הגבוה השורר בחצי האי הקוריאני. הדבר יכול להתפרש עוד יותר לחומרה אם צפון קוריאה לא תפרסם, כמקובל, את האזהרה הסטנדרטית בנוגע לשיגור טילים, המופנית בדרך כלל לחברות התעופה המסחריות ולחברות השילוח הימי. "אנו מקווים שהם יוציאו הודעה אבל בשלב זה אנחנו לא מצפים לזה. אנחנו עובדים על ההנחה שלא תהיה הודעה כזו", אמר הפקיד. 

איום בינלאומי. הטילים של צפון קוריאה וטווחי השיוט שלהם (מקור: ויקימדיה).

גורמים רשמיים בארה"ב אישרו כי לווינים נמוסיפים לעקוב אחר האזורי הנחשבים כמיועדים לשיגור במטרה לאתר רכבי שיגור. מזג האוויר הגרוע הפך את המעקב לקשה יותר. האמריקנים מעריכים כי המשגרים ממוקמים בערך במרכז החוף הצפון-מזרחי של המדינה, אך לא על החוף עצמו כי אם עשרים קילומטרים אל תוך היבשה. תמונות שצולמו על ידי לוויין מראות את הטילים כשהם כבר מתודלקים וממוקמים בנקודת השיגור המיועדת.

הפנטגון הודיע ​​כי הוא מוכן להגיב על כל טיל שמטרתו לפגוע בארצות הברית או בבעלות בריתה. מפקד הכוחות האמריקאים באוקיינוס ​​השקט, האדמירל סמואל לוקליר, ביקש להרגיע את החששות בקונגרס כי כוחותיו יהיו מסוגלים ליירט את הטילים והבהיר כי לוויינים אמריקניים ומכ"מים באזור מסוגלים לזהות ולחשב את מסלול התנועה של הטילים במהירות. זיהוי זה הוא שיקבע אם מדובר בשיגור עוין או בפעולת ניסוי בלבד. הטילים ייורטו על ידי נשק יבשתי או ימי נגד טילים יבשתי או בים, אם יתברר כי הם מכוונים לדרום קוריאה או ליפן. ציין האדמירל.

"יש לנו יכולת אמינה כדי להגן על המולדת, להגן על הוואי, להגן על גואם, כדי להגן על הכוחות הפרוסים שלנו וכדי להגן על בעלות בריתנו", אמר לוקליר בדיון שנערך בוועדת השירותים המזוינים של הסנאט.

ארצות הברית מעולם לא יירטה טיל צפון קוריאני, ולא ברור אם מהלך כזה, אם יתבצע, יוביל להגברת המתח המסעיר את האזור. ממשל אובמה העביר כוחות צבא נוספים לאוקיינוס ​​השקט, אבל מבקש לחשב בזהירות את תגובותיו, במטרה למנוע הסלמה נוספת במשבר. בהתאם לכך, גיבשו לאחרונה בכירים במימשלי וושינגטון וסיאול מה שמכונה "תכנית נגד פרובוקציה", המבקשת להבטיח כי צבאות שתי המדינות יגיבו באופן פרופורציונלי להתקפה צפון קוריאנית, ובאופן שיפחית עד למינימום את האפשרות שמעשי האיבה יתרחבו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן