Skip to content

מתעצמת מתקפת השרים נגד קיצוץ התקציב

שר התחבורה ישראל כץ: "אחת השערוריות הכלכליות והציבוריות הגדולות בתולדות המדינה". שר הפנים גדעון סער: "פגיעה בתקציבי הרשויות המקומיות מסוכנת" השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ מתנגד לקיצוץ בתקציב משרדו ובתקציב המשטרה. שר התיירות עוזי לנדאו: " אסור לפגוע בתקציב משרד התיירות, כל השקעה בתעשיית התיירות תיתן תפוקה גדולה עשרת מונים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עדיין לא גובשה תוכנית הקיצוצים לקראת הגשת התקציב, שימשך שנה וחמישה חודשים וכבר סופג שר האוצר יאיר לפיד התנגדויות קשות מכיוון שרים החברים איתו בממשלה הטריה. בינתיים נדחתה למחר פגישתו של שר האוצר לפיד והצוותים המקצועיים שלו, שהייתה אמורה להתקיים היום עם ראש הממשלה נתניהו, להצגת התקציב. זאת, בשל התארכות הדיונים באוצר והרצון לגבש חלופות נוספות לקיצוצים המחייבים.

גם הדיונים בין האוצר לבין ההסתדרות לא הסתיימו. שר האוצר יאיר לפיד ויו"ר ההסתדרות עופר עיני נפגשו אמש בביתו של לפיד. השיחה שנמשכה יותר משעתיים, הייתה טובה. לפיד הציג בפני עיני את מצב המשק והצדדים קבעו להמשיך ולדבר. "ישנם חילוקי דעות אבל הפגישה הייתה באווירה טובה וקבענו להיפגש שוב ולהמשיך לדבר", אמר עיני לכתבים בצאתו מהפגישה.

היום התעצמה מתקפת שרים נגד קיצוץ התקציבים במשרדיהם. יצחק אהרונוביץ, השר לביטחון פנים, אמר, כי הוא יעשה ככל שניתן כדי למנוע פגיעה במשרדו, ישראל כץ, שר התחבורה מאיים לפנות למבקר המדינה כדי שיבדוק את המיליארדים שנשפכו לשווא וגדעון סער, שר הפנים טען, כי פגיעה במשרדו מסוכנת. בתחילת השבוע הודיע עוזי לנדאו, שר התיירות כי הוא מתנגד לקיצוץ במשרדו.

שר התחבורה ישראל כץ. השערוריה גדולה בתולדות המדינה (צילום: ציפי מנשה)
שר התחבורה ישראל כץ: "אחת השערוריות הכלכליות והציבוריות הגדולות בתולדות מדינת ישראל" (צילום: ציפי מנשה)

שר התחבורה ישראל כץ אמר היום במסיבת עיתונאים בתל אביב, כי "קבלת הצעת האוצר לקיצוץ וביטול פרויקטים מרכזיים בתוכנית "נתיבי – ישראל", שעליה החליטה הממשלה לפני כשלוש שנים – ושבמרכזה חיבור הנגב והגליל למרכז ברשת כבישים ורכבות והובלת פרויקטים מרכזיים בתחום הבטיחות, תהיה אחת השערוריות הכלכליות והציבוריות הגדולות בתולדות מדינת ישראל".

לדבריו "משמעות ההחלטה תהיה שמיליארדים רבים מכספי הציבור, שהושקעו בפרויקטים, בעצם בוזבזו לשווא וירדו לטמיון. וכל זאת מעבר לפגיעה הקשה בתושבי הפריפריה שהאמינו לממשלה, וביעדי הממשלה לפריסת האוכלוסייה ולהוזלת מחירי הדיור ולהפרת הסכמים חתומים".

כץ הדגיש, כי ביקש להיפגש עם ראש הממשלה, "כדי להציג בפניו את החומרה והאבסורד שבתוכנית האוצר. במקביל אני מתכוון לפנות למבקר המדינה על מנת שיבדוק בזמן אמת את התהליך עוד לפני הדוח הגדול שיכתב על המיליארדים שנשפכו לשווא".

שר הפנים גדעון סער. פגיעה בתקציב רשויות מקומיות מסוכנת.
שר הפנים גדעון סער. פגיעה בתקציב רשויות מקומיות מסוכנת.

שר הפנים גדעון סער, שהופיע היום בכנס גזברים של השלטון המקומי, ציין בדבריו, שלמרות שהשלטון המקומי יצא לאחרונה ממשבר גדול, עדיין המצב ברשויות מקומיות רבות שברירי ולכן הקיצוץ עלול לפגוע באיזון התקציבים ותוכניות ההבראה של רשויות. "פגיעה בתקציבים האלה היא מסוכנת שתכניס רשויות מקומיות רבות לסחרור", אמר וציין, שכאשר רשות מקומית קורסת נוצר משבר עמוק בשלטון המקומי שעולה מיליארדים.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, שהשתתף היום בטקס חלוקת דרגות במטה הארצי, הדגיש בדבריו בטקס, כי הוא מתנגד לכל קיצוץ במשרדו ובתקציב המשטרה, היות ומדובר באינטרס לאומי.

שר התיירות עוזי לנדאו. אסור לפםגוע בתקציב משרד התיירות
שר התיירות עוזי לנדאו. אסור לפגוע בתקציב משרד התיירות

"המשרד שם כיעד מרכזי להגדיל את מספר התיירים הנכנסים לישראל. כל תייר הנכנס למדינה מייצר מקומות עבודה- בערים ובפריפריה- והכנסה לקופת המדינה. על מנת להצליח במשימה אסור לפגוע בתקציב משרד התיירות; כל השקעה בתעשיית התיירות תיתן תפוקה גדולה עשרת מונים – והן כגורם המייצר הכנסה לקופת המדינה", הודיע בתחילת השבוע שר התיירות, עוזי לנדאו.

על רקע השמועות, כי האוצר פועל לביטול הפטור ממע"מ בעיר אילת, פנה ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי בכתב לראש הממשלה בנסיון לעצור את ההליך, ובמקביל הוא יוזם שיחות עם חברי כנסת ושרים ויוזם את כינוס מטה החירום וכינוס נציגי סיעות הכנסת באילת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן