Skip to content

ששה נהרגו בתאונה עם משאית בנשר

במשאית שירדה מאיזור נשר לכיוון מחלף יגור אירעה ככל הנראה תקלה טכנית בבלמים שגרמה לה לאבד שליטה, והיא פגעה בשמונה כלי רכב שעמדו ברמזור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ששה בני אדם נהרגו ו-16 נפצעו בתאונה בכביש בר יהודה בנשר היום (רביעי) אחר הצהריים. התאונה אירעה סמוך לשעה 16:00, כחמישה קילומטרים מזרחית לצומת הצ'ק פוסט. במשאית שירדה מאיזור נשר לכיוון מחלף יגור, אירעה ככל הנראה תקלה טכנית בבלמים שגרמה לה לאבד שליטה, והיא פגעה בתשעה כלי רכב שעמדו ברמזור. מספר רב של נפגעים בדרגות פציעה שונות טופלו במקום. נהג המשאית, בן 30 מרהט, עוכב לחקירה.

במד"א הכריזו על אירוע רב-נפגעים, צוותי כיבוי אש חילצו לכודים מהמקום, וכוחות ההצלה פינו את הנפגעים לבתי החולים רמב"ם, כרמל ובני ציון בחיפה. דובר מד"א, זכי הלר, מוסר כי נכון לשעה זו, צוותי מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לנפגעים, בהם: ששה הרוגים, שניים קשה, שלושה בינוני והשאר קל. כל הפצועים פונו מהשטח לבתי החולים. 

זירת התאונה (צילום: מד"א כרמל)
זירת התאונה (צילום: מד"א כרמל)

בוחני אגף התנועה נמצאים במקום וכוחות משטרה עדיין אוספים ראיות במקום כדי ללמוד עוד פרטים על המקרה. המשטרה מבקשת לא להגיע למקום התאונה ולנסוע בדרכים חלופיות.

מעדויות עולה כי המשאית הגיעה מכיוון דרך משה דיין, פגעה בכלי הרכב שהיו בצומת והמתינו ברמזור, חצתה את הצומת והמשיכה בנסיעה עוד כעשרה מטרים. היא גם פרצה גדר בצד הדרך בטרם נבלמה לבסוף בכניסה לבסיס צה"ל הנטוש שבמקום. נהג המשאית, תושב רהט, נחקר ומעדותו עולה כי המשאית איבדה את בלמיה והוא לא הצליח לעצור.

(צילום: דוברות מד"א)
אחת המכוניות עפה על על צינור ראשי של מים ופוצצה אותו (צילום: דוברות מד"א)
אירוע רב נפגעים (צילום: אתר ירכא, אתר פאנט)
"הפצועים היו פזורים ושרועים בשטח" (צילום: אתר ירכא, אתר פאנט)

"מדובר בתאונה מאוד קשה בשעה שבה הכבישים עמוסים, שלמעשה חייבה את מד"א לפעול על פי צורת אירוע רב נפגעים", מסר מנכ"ל מד"א, אלי בין, "כוחות רבים של מד"א משלימים את הטיפול ואנחנו מקווים שמספר הנפגעים לא יעלה עוד". צוותי הצלה גדולים של מד"א מרחב כרמל הוזעקו למקום והעניקו טיפול ראשוני לפצועים. הכוחות כללו 8 ניידות טיפול נמרץ, 29 אמבולנסים, שתי תחנות אירוע רב נפגעים (תאר"ן), כונני מד"א הרכובים על אופנועים ועשרות פאראמדיקים וחובשים. כביש הכניסה לחיפה מכיוון דרום נסגר לתנועה בעקבות התאונה ובכל אזור העיר התחתית והקריות ישנם עומסי תנועה כבדים.

עשרות אמבולנסים ופרמדיקים הגיעו למקום וטיפלו בפצועים (צילום: דוברות מד"א)
עשרות אמבולנסים, רכבי הצלה ופרמדיקים הגיעו למקום וטיפלו בפצועים (צילום: דוברות מד"א)

בתחילת האירוע התעורר חשש כי מדובר באירוע חבלני, אבל במהרה התברר כי האירוע הוא תאונה קשה. נפתלי רוטנברג משירותי איחוד והצלה סיפר: "כשהגעתי שש דקות לאחר האירוע, נתקלתי בעשר מכוניות מעורבות בתאונה. ביניהן משאית הסמיטריילר שאיבדה את בלמיה ומכוניות פרטיות. המחזה היה קשה, הפצועים היו  פזורים ושרועים בשטח. אני הגעתי מכיוון יגור ועל ציר בר יהודה ליד תחנת כיבוי אש ראיתי רכב שעלה באש ורכב נוסף שעף על צינור ראשי של מים. גם בתוך שלולית המים היו פצועים".

לדבריו, "התאונה עצמה החלה ממש בסוף הירידה מהכרמל. בצומת הראשונה שנמצאת מיד אחר הירידה קרתה התאונה".

אורן אביטן, סגן מנהל מרחב כרמל במד"א: "מדובר בזירת תאונה קשה מאוד. בשטח של כ-150 מטר היו מפוזרים מספר כלי רכב – הן פרטיים והן מסחריים – שהיו מעורבים בתאונה. כתוצאה מהתאונה, טיפלנו בנפגעים רבים בהם הרוגים ופצועים קשה. שניים מן ההרוגים נלכדו ברכב שעלה באש, ולמרות הניסיונות הרבים לא ניתן היה להצילם. בסיוע כוחות הכיבוי, חילצנו נפגעים רבים מתוך הרכבים, ועשינו כל שביכולתנו על מנת להציל חיים רבים ככל האפשר. לצערי, גבה האירוע הזה שישה קורבנות". 

מנהל מרחב כרמל במד"א, מגן שמעון ביטון, הוזנק לאירוע וסייע לפקד על פעילות כוחות מד"א בשטח: "כשהגעתי למקום, היו כל כוחות מד"א בעיצומן של פעולות הצלה ופינוי נפגעים לבתי החולים. זו הייתה פשוט קטסטרופה. הזירה נראתה כמו זירת מלחמה, ובה רכבים שרופים, רכבים שהתהפכו בתוך הצומת. פשוט בלתי נתפס", אומר ביטון.

הפאראמדיקים והחובשים הרבים של מד"א שהוזנקו לשטח, העניקו לנפגעים טיפול רפואי ראשוני, ולאחר שייצבו את מצבם, העבירו אותם להמשך טיפול בבתי החולים בחיפה. לבית החולים רמב"ם בחיפה פונו 8 נפגעים, בהם פצוע אחד באורח קשה, 2 פצועים באורח בינוני ו-5 נפגעים באורח קל. לבית החולים בני ציון בעיר פונו 7 נפגעים, בהם פצוע אחד באורח קשה, שני נפגעים באורח בינוני וארבעה פצועים באורח קל, ולבית החולים כרמל פונה נפגע אחד במצב קל.

על מנת לסייע לבתי החולים בחיפה בטיפול בנפגעים הרבים, סיפקו שירותי הדם של מד"א לבתי החולים בעיר כ-160 מנות ומרכיבי דם.

עיריית חיפה מבקשת לאסור חניית משאיות בתחום העיר

הוועדה לתיאום תנועה לה שותפים: משרד התחבורה, משטרת ישראל ועיריית חיפה אישרה לאחרונה תכנית מעודכנת לאיסור חניית משאיות כבדות בשכונות המגורים. ההחלטה על אישור התוכנית התקבלה לפני מספר שבועות במסגרת המאבק אותו מובילה עיריית חיפה למניעת מפגעי הבטיחות אותן גורמות המשאיות הכבדות בכניסתן לעיר.

כמו כן נועדה יוזמת האיסור למנוע את הזיהום הנגרם מכלי רכב וכמענה לתלונות הרבות של תושבים הקובלים על מפגעי בטיחות, תפיסת מקומות חנייה ומטרדי רעש קשים הנגרמים כתוצאה מחניית משאיות ברחובות בהם הם מתגוררים.

הנחיות משרד התחבורה בנושא הגבלת חניית משאיות בתחומי העיר אינן כרוכות במתן פתרון לחניית משאיות ואולם ראש העיר יונה יהב, הנחה את אנשי המקצוע כי במקביל לקידום התוכנית ימשיכו לפעול לאיתור שטחים שיכולים לשמש כחניונים למשאיות ומהם תהיה לנהגים גישה נוחה למרכז העיר.

יהב: "תאונת הדרכים הקשה בנשר ממחישה את הצורך בקידום חוקי עזר שימנעו כניסת משאיות כבדות לערים, שכן הימצאותן על כבישים עירוניים מהווה לא רק מטרד לתושבים אלא סיכון ממשי של המשתמשים בכביש".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן