Skip to content

הפצוע האנוש הסורי שוחרר במצב טוב ושב לסוריה

הפצוע הגיע לישראל במצב אנוש והועבר עם ששה פצעים נוספים לביה"ח זיו בצפת. חבריו שוחררו לאחר טיפול תוך עשרה ימים. אתמול השתחרר לאחר שעבר שלושה ניתוחי בטן מסובכים וניתוח להשתלת עור. צה"ל הודיע כי הטיפול בפצועים הוא על רקע הומניטארי ואינו מעיד על שינוי במדיניות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפצוע הסורי האחרון מבין שבעת הפצועים שהגיעו לטיפול בישראל שוחרר אמש (שלישי) מבית החולים זיו שבצפת, לאחר כחודשיים של אשפוז, כך נמסר מדוברות בית החולים, הפצוע הגיע למרכז הרפואי ב-16 בפברואר השנה יחד עם שישה פצועים נוספים. ששה פצועים מאותו אירוע שוחררו כעשרה ימים לאחר אשפוזם.

קבוצת פצועים זו הייתה הראשונה שהתקבלה לטיפול בישראל ממלחמת האזרחים בסוריה. השבעה סבלו מפגיעות ירי ורסיסים בגפיים ובבטן.

הפצוע מוכנס לחדר הטראומה בבית החולים (צילום: סימון חדד)
הפצוע מוכנס לחדר הטראומה בבית החולים (צילום: סימון חדד)

עם הגיעו לבית החולים, עבר הפצוע הסורי ניתוח מציל חיים ואושפז במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ כללי כאשר הוא מורדם ומונשם. במהלך האשפוז ולאחר שיפור במצבו הועבר לטיפול במחלקה הכירורגית ועבר עוד שלושה ניתוחי בטן מסובכים וניתוח להשתלת עור. אתמול הוא שוחרר במצב טוב לידי כוחות הביטחון, שהעבירו אותו חזרה לסוריה דרך מעבר הגבול ברמת הגולן.

בצה"ל ציינו כי מעבר הפצועים לישראל והטיפול בהם הוא על רקע הומניטארי ועל פי החלטת הרמטכ"ל. מדיניות ישראל לגבי גבולותיה עם סוריה ובכלל לא השתנתה, הדגיש דובר צה"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן