Skip to content

"תוכנית החכות" של בנט

עברת קורס להכשרה מקצועית מטעם משרד הכלכלה והצלחת להיכנס למעגל התעסוקה? תקבל ממשרד הכלכלה 2,000 שקל מתנה • בנוסף תקבל גם החזר של עד 85% מעלות הקורס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד התעשייה התעסוקה והמסחר הודיע על תוכנית חדשה לעידוד כניסתם של אזרחים למעגל התעסוקה. התוכנית שזכתה לכינוי "תוכנית החכות", מעניקה תמריץ כספי בדמות מענק חד פעמי לאלו המוצאים עבודה, והחזר נכבד של עשרות אחוזים בעלות הקורס למשתתפים.

החכה שתוביל לתעסוקה? (האיור באדיבות: bplanet, http://www.freedigitalphotos.net)
החכה שתוביל לתעסוקה? (האיור באדיבות: bplanet, http://www.freedigitalphotos.net)

אוכלוסיות היעד אליהן מופנית "תוכנית החכות" של בנט, הן אוכלוסיות בעדיפות עליונה מבחינת יעדי התעסוקה של הממשלה וכאלו הזכאיות לקבלת החזר גבוה מעלות הקורס וקבלת מענק השמה. בין אוכלוסיות אלו ניתן למנות את הגברים החרדים, נשים ערביות ואזרחים בעלי מוגבלות. אוכלוסיות נוספות הן נשים חרדיות, גברים ערבים דורשי עבודה המופנים על ידי לשכת התעסוקה, הורים יחידים, אסירים משוחררים, עולים חדשים, אזרחים מהפריפריה, נערים בסיכון ועוד.

בהתייחסו לתוכנית, אמר שר הכלכלה, נפתלי בנט, כי: "הגיע הזמן שניתן לכל מי שרוצה לעבוד חכות ולא דגים, ואני מוכן להשקיע בחכות הללו כדי שיביאו הרבה דגים. אנו נדאג לתת את הכלים הרבים ככל שניתן, כדי שכל מי שחפץ, ייצא לשוק העבודה ויתפרנס בכבוד. התוכנית תתמקד באוכלוסיות בהן שיעור התעסוקה נמוך במיוחד: אוכלוסיות הנשים הערביות, הגברים החרדים ואנשים עם המוגבלות. אני מאמין שתנופה קטנה בהתחלה יכולה להניע מהלך גדול שיעזור להגדיל את התוצר של השוק הישראלי ולסייע בהקטנת יוקר המחיה בישראל".

הוסיפה לדברים מיכל צוק, הממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה: "מדובר בהרחבה משמעותית של פעילות ההכשרה באמצעות שוברים, הן מבחינת היקף התקציב והן מבחינת מגוון האוכלוסיות והגופים המפנים. זאת במטרה לאפשר הכשרה מקצועית גמישה, המותאמת לדרישות השוק המשתנות, כדי לשלב אוכלוסיות יעד בשוק העבודה בהתאם ליעדי התעסוקה של הממשלה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן