Skip to content

עד ראייה למוקד מד"א: תגיעו דחוף, יש פה המון, המון פצועים

הלילה פורסמו שמות הרוגים, ארבעה מהם מדיר אל-אסד ושניים מהכפר איכסל. בדיר אל-אסד הכריז ראש המועצה על יום אבל. המשטרה: "נהג המשאית לא הצליח לבלום והתנגש בתשעה כלי רכב שהיו בצומת. כתוצאה מכך, מכוניות אחת עלתה באש ושני יושביה נשרפו למוות". נהג המשאית הפוגעת נפצע באורח קל עד בינוני והוא נחקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת חצות (רביעי) קיבלו משפחות ההרוגים הודעה רשמית על מות יקיריהם בתאונה הנוראה בנשר. ארבעה מתוכם הם תושבי הכפר דיר אל-אסד הסמוך לכרמיאל ושניים הם תושבי הכפר איכסל שבאזור העמקים. ההרוגים מדיר אל אסד הם: דאהש אמון בן 17, ראאד עומר בן 40, ושני בני הדודים כרים דבאח בן 18 ועבד דבאח, אף הוא בן 18. ההרוגים תושבי הכפר איכסל הם: ריאד דראושה, בן 45 ואחמד דראושה בן 17.

בעקבות האירוע מסר ראש מועצת דיר אל אסד, נסאר סנעאללה, כי עקב האירוע הטרגי המועצה הכריזה על יום אבל בכפר. לדברי רב פקד ערן שקד, דובר מחוז חוף במשטרת ישראל: "המשאית שהייתה מעורבת בתאונה נסעה במורדות מאזור אוניברסיטת חיפה כשהתרחשה התקלה הטכנית. לפי העדויות, נהג המשאית לא הצליח לבלום והתנגש בתשעה כלי רכב שהיו בצומת הינומה. כתוצאה מכך, מכוניות אחת עלתה באש ושני יושביה נשרפו למוות. כמה עמודי תאורה ורמזורים הועפו כתוצאה מהפגיעה".

ששה מההפצועים מובאים לבית החולים רמב"ם בחיפה (צילום: ביה"ח רמב"ם)
ששה מההפצועים מובאים לבית החולים רמב"ם בחיפה, ביניהם שניים קשה (צילום: ביה"ח רמב"ם)

ממד"א נמסר כי שישה מהפצועים פונו לבית החולים רמב"ם בחיפה, בתוכם שני פצועים קשה. שבעה פצועים נוספים פונו לבית החולים בני ציון (רטשילד), ופצועה נוספת פונתה לבית החולים כרמל. שירותי בנק הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים עקב האירוע 160 מנות דם וכן מרכיבי דם. צוותי מד"א הרבים שפעלו בזירה, נאלצו לקבוע את מותם של שישה נפגעים והעניקו טיפול רפואי ל-16 פצועים, בהם שני גברים בשנות ה-30 לחייהם שמצבם היה קשה. הם טופלו בשטח ופונו לבתי החולים כשהם סובלים מפציעה רב מערכתית, מורדמים ומונשמים.

בנוסף, טיפלו כוחות מד"א בארבעה פצועים באורח בינוני ובעשרה נפגעים באורח קל, שטופלו בשטח והועברו לבתי החולים להמשך טיפול.

מהקלטת השיחה שקיבל מוקד מד"א בעת האירוע עולה תיאור קשה של המתרחש.  שיחה בין אחד מעדי הראייה לתאונה לבין נציגת מוקד 101, שבה ניסה האיש לתאר את המראות שנגלו לנגד עיניו, הוא זעק: "תגיעו דחוף, יש פה המון המון המון פצועים, המון נפגעים. יש פה לפחות איזה שבעה כלי רכב, רכב אחד עולה באש". "מה קרה שם? זו תאונת דרכים?", שאלה המוקדנית והוא השיב: "משאית הפכה פה את כל המכוניות. יש פה אנשים שוכבים לא זזים… בלי הכרה בלי כלום… לא זזים, אי אפשר להתקרב אליהם, יש מלא מכוניות ואש".

אנשי כוחות ההצלה בשטח (צילום: מד"א)
אנשי כוחות ההצלה בזירת התאונה (צילום: מד"א)

נהג המשאית הפוגעת, תושב רהט בן 30 שנפצע באורח קל עד בינוני, נחקר על ידי המשטרה. מחקירה ראשונית של נסיבות התאונה עולה כי הנהג צבר עד כה 16 עבירות תנועה בעשר השנים השחלפו. עוד עולה מחקירת בוחני התנועה של משטרת מחוז חוף, כי המשאית שבה נהג הייתה עמוסה בחלקה הראשון, הקרוב לנהג, בחלוקי נחל בעומס יתר – עשרה אחוזים יותר מהמותר. החוקרים יבקשו היום (חמישי), להאריך את מעצרו של הנהג, שפונה לטיפול בבית חולים רמב"ם.

ראם אבו סיאם, דודו של הנהג, אמר הבוקר כי הוא מאמין שבחקירה יתגלה כי מדובר בתקלה מכנית. "הוא נוהג כבר יותר מ-12 שנים", אמר הבן דוד, והוסיף כי "הוא נהג משאית כשנתיים והוא באמת נהג רגוע. הוא נוסע לצפון תמיד ולכל חלקי הארץ. הוא נהג ותיק. הוא לא אדם שעובד יותר מדי שעות, הוא עובד פחות מהשעות שלו. בטח יתגלה כשל במשאית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן