Skip to content

תושבי אילת ישביתו את העיר במחאה על כוונת ביטול הפטור ממע"מ

ביום רביעי הבא תושבת אילת, בשל כוונת האוצר לבטל את הפטור ממע"מ לעיר. לדברי ראש העיריה, מאיר יצחק הלוי, ביטול הפטור ימוטט את העיר. בתוך כך, משרד התיירות והתאחדות המלונות ממשיכים בקמפיין לעידוד חופשות בישראל במחירים מוזלים, בעונת האביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

מלונות באילת.לטענת העיריה, המחירים יעלו ב-20% במלונות (צילום: עירית רוזנבלום)
מלונות באילת.לטענת העיריה, המחירים יעלו ב-20% במלונות (צילום: עירית רוזנבלום)

ביום רביעי הבא, ה-17 בחודש תושבת העיר אילת על ידי תושביה: הכניסות לעיר בדרך האוויר, הים והיבשה יהיו סגורות. תושבי העיר יחסמו את כבישי הגישה לעיר, וישבשו את עבודת נמל התעופה, נמל אילת ואת המעברים לטאבה ועקבה.

לדברי ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, "ביטול הפטור ממע"מ ימוטט את העיר, ייקר את התיירות ב-20%, יהפוך את המלונות לחסרי יכולת להתמודד עם ערי תיירות במזרח התיכון ויפגע פגיעה אנושה בתושבי העיר אילת". לטענתו, פקידי האוצר יודעים שביטול הפטור לא רק שלא יוסיף כסף לקופת המדינה, אלא יגרע ויגרום לתקציבים האלה להיות מוסטים למשרד הרווחה. "כל שאנחנו מבקשים, הוא לפעול על פי החלטות ועדת שרים לנושא אילת בראשות ראש הממשלה ובהובלת ראש המועצה הלאומית לכלכלה, יוג'ין קנדל, ולבנות תוכנית כלכלית שתהפוך את אילת לעיר משגשגת, המכניסה השקעות של מיליארדים למדינה", אמר.

מדוברות משרד האוצר נמסר בתגובה כי "דיוני התקציב בעיצומם והחלטות יתקבלו על ידי הממשלה".

חופשות מוזלות – בימי החול

ואילו משרד התיירות, בשיתוף עם התאחדות המלונות, יוצאים בקמפיין לעידוד תיירות הפנים באביב בהשקעה של כ-1.6 מיליון שקל.

נמל אילת. הנמל, הכניסות לעיר ושדה התעופה ייסגרו במסגרת המחאה. (צילום: עדיאל לו, ויקימדיה)
נמל אילת. הנמל, הכניסות לעיר ושדה התעופה ייסגרו במסגרת המחאה. (צילום: עדיאל לו, ויקימדיה)

מסע הפרסום שעלה לאוויר אתמול, יום רביעי, קורא לישראלים לנפוש בארץ בתקופת האביב, במחירים מוזלים. כמאה מלונות המשתתפים בקמפיין, מהצפון ועד אילת, מציעים חבילות נופש במחירים אטרקטיביים, שיהיו בתוקף עד ה-12 במאי.

המחירים לחבילות הנופש המוזלות יהיו מ-200 עד 400 שקל לאדם בחדר זוגי ללילה, כולל ארוחת בוקר, לא כולל סופי שבוע וחגים.

החבילות המוזלות מתפרסמות בערוצי הטלוויזיה, באתרי אינטרנט ייעודיים ובסמארטפונים. על פי הערכות משרד התיירות, הקמפיין יניב תוספת לינות בשיעור של 2%-3% במהלך עונת האביב.

את רשימת המלונות המשתתפים במבצע, וביניהם מיטב הרשתות בפריסה ארצית, וכן פרטים נוספים אפשר למצוא באתרים: www.israelhotels.org.il וגם www.goisrael.gov.il שבו ניתן למצוא חבילות מוזלות נוספות של סוכני תיירות פנים.

לדברי שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, "לתיירות הפנים תרומה חשובה ליציבותה של תעשיית התיירות, גם בימים בהם העולם כולו חווה האטה כלכלית. כל תייר הבוחר לנפוש בישראל מסייע באופן ישיר ביצירת מקומות עבודה לעובדים מן העיר ומן הפריפריה, ובכך מחזק את כלכלת ישראל. מדובר בפרויקט מבורך, אשר יאפשר לישראלים רבים לטייל במדינה ולהתאהב בה מחדש".

[related-posts title="כתבה קודמת על ביטול הפטור ממע"מ באילת"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן