Skip to content

אושר חוק הג'נוסייד הארמני בפרלמנט הצרפתי

בנוסף לכך, ערוץ התקשורת הטורקי TRT מאיים להשעות את קשריו עם רשת "Euronews" אם אכן יאושר החוק על ידי הסנאט הצרפתי. הערוץ הטורקי הפך בשנת 2009 לבעל מניות בחברת "Euronews", שמרכזה בעיר ליון, כאשר רכש כ-15 אחוז ממניות החברה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שיא במתיחות בין צרפת לטורקיה: החוק הקובע כי הכחשת הג'נוסייד הארמני היא פשע עבר בפרלמנט הצרפתי וגררה תגובות חריפות ואיומים מצידה של טורקיה. סימנים ראשונים גם להעברת הסכסוך הדיפלומטי גם לפסים מסחריים

מאת אסף בירון

נזכר בסבו היהודי של סרקוזי. ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן
נזכר בסבו היהודי של סרקוזי. ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן

אתמול (ב') אישר הפרלמנט הצרפתי הצעת חוק הקובעת כי כל הכחשה של רצח הארמנים כג'נוסייד תיחשב לפשע. על פי הצעת החוק העונש בעבור הכחשת השואה הארמנית הוא קנס של 45,000 אירו ושנת מאסר.

הצבעת הפרלמנט עברה חרף איומיה של טורקיה לכפות סנקציות חדשות על צרפת, לאחר שכבר השעתה את קשריה הצבאיים, הכלכליים והפוליטיים עימה בעקבות אישור החוק בבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי. כעת ההצעה מחכה לאשרור על ידי הנשיא ניקולא סרקוזי, שמפלגתו היא שהציעה אותה מלכתחילה, על מנת שתיהפך לחוק.

קודם לכן, הודיע ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כי לא יבקר עוד בצרפת במהלך אם אכן תעבור הצעת החוק בפרלמנט. ארדואן אמר כי הצעת החוק היא הפרה של חופש הביטוי ומהווה תחבולה למען הבחירות הקרובות. היום הצהיר ארדואן גם כי לטורקיה יש סבלנות וכי היא תמתין ותראה איך יתפתחו הדברים בצרפת אך הזכיר כי סבו של הנשיא סרקוזי היה נתין יהודי באימפריה העות'מאנית שמשפחתו קיבלה בשטחה מקלט מרדיפות נגד היהודים ומגירוש ספרד.

על אותו רקע, ערוץ התקשורת הטורקי TRT איים כי ישעה את קשריו עם רשת החדשות "Euronews" אם אכן יאושר החוק על ידי הפרלמנט הצרפתי. הערוץ הטורקי הפך בשנת 2009 לבעל מניות בחברת "Euronews", שמרכזה בעיר ליון, כאשר רכש כ-15 אחוז ממניות החברה.

2 Comments

  1. אורי שני
    19 באפריל 2013 @ 7:53

    הטלוויזיה הגרמנית הפיקה סרט חדש על רצח העם הארמני, ששודר לראשונה באפריל 2010.
    http://abumidian.wordpress.com/hebrew/maamarim/aghet/

  2. זאדק
    25 בינואר 2012 @ 0:46

    בשעה טובה.
    ומתי אצלנו כנסת הביבים הזו תגדל ביצים ותעשה פעם משהו ראוי?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן