Skip to content

הוארך מעצרן של החשודות בסחיטה מקשישים וגזילת כספם

פרקליט החשודות ביקש לאסור על פרסום שמן וזהותן בטענה שהחשודות הן נשים נורמטיביות וילדיה של הבת ייפגעו קשה מפרסום שם אמן. נציג המשטרה טען כי יש חשיבות לכך שהציבור ידע את השמות. השופט סבר אחרת, התיר לפרסם את פרטי החקירה, אך לפי שעה אסר לפרסם את שמות החשודות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעצרן של האם ובתה, החשודות כי סיממו, עשקו וגזלו קשישים, הוארך ביום חמישי בבית משפט השלום בתל אביב בשישה ימים. השתיים, האם בת 54 ובתה בת ה-28,  נעצרו בתום חקירה סמויה של ימ"ר תל אביב בפיקודו של ניצב משנה גדי אשל. על פי החשד, השתיים יצרו קשר עם הקרבנות בכך שהציגו עצמן כמטפלות סיעודיות. בתחילה נעצרה הבת, שעבדה לכאורה כמטפלת סיעודית של קשישה. במהלך החקירה הסתבר כי ככל הנראה מעורבת בפרשה גם אמה. 

הבת החשודה במעשים מסתירה פניה בבית המשפט היום (צילום: מסך)
הבת החשודה במעשים מסתירה פניה בבית המשפט היום (צילום: מסך)

לפי החשד השתיים "איתרו" קרבנות שהתאימו למזימתן – קשישים, עריריים וסיעודיים, הזכאים לדמי ביטוח לאומי. פרקליט החשודות, עורך  דין שי נודל, ביקש לאסור על פרסום שמן וזהותן בטענה שהחשודות הן נשים נורמטיביות וילדיה של הבת ייפגעו קשה מפרסום שם אמן. 

נציג המשטרה, מפקח יובל בן שושן, התנגד לכך וטען כי" יש חשיבות לכך שהציבור ידע את השמות  וכי אם היו עוד חשודים, יש להגיע גם אליהם" . השופט, ד"ר שאול אבינור, סבר אחרת, התיר לפרסם את פרטי החקירה, אך לפי שעה אסר על פרסום שמותיהן. 

עוד עולה מהדיון, כי המשטרה טוענת לגבי הנשים כי מדובר "בהחזקה בתנאי עבדות, סחיטה באיומים, סחיטה בכוח וקבלת דבר במרמה וכן שימוש ברעל מסוכן" וכי היה "מצב שקרבנות הגיעו לפת לחם והשפלה כה גדולה, שהיו צריכים להזדקק לחסדים על מנת להגיע למזון". חשד נוסף הוא שהאם קיבלה ב"מתנה" דירה בשווי מאות אלפי שקלים מאחד מהמטופלים, שהיה לו – לטענת החשודות – קשר רומנטי עם האם. "על פי החשד הסחיטה נעשתה באמצעות שימוש באיומים וכן באמצעות סימום הקרבנות בחומרים אסורים שונים" פסק השופט, והוסיף כי "מדובר בנסיבות מחמירות, של ביצוע עבירות בצוותא ולאורך זמן ואף נלוות להן עבירות נוספות". 

המשטרה טענה בעת המעצר כי השתיים פעלו בשיטה סדורה לאיתור קשישים חסרי ישע, חלקם ניצולי שואה. כמה מהקשישים יצאו לרחובות לקבץ נדבות כי נשארו לאחר הגניבה חסרי כל. מהמשטרה נמסר, כי אחד מקרבנותיהן לקה בחרדה ואישפז עצמו בבית חולים על מנת להימלט מאימתן.

[related-posts]

2 Comments

  1. אלירן
    19 באפריל 2013 @ 8:53

    מבלי להכנס לפירטי הפרשיה בשפה המשפטית אומר רק כדי לסבר אוזני הציבור כי: הנשים לא התחזו!!הן עובדות מסודר בחברות סיעווד.הכל שקרים וכזבים,הן לא סיממו, (המשטרה מחקה את הטיעון הזה) ולא עשו שום רע לאיש. ההיפך..מי שעושה פשעים כאלו זה יצורים בעלי סוג של אופי פסול וסטיות!! -במקרה הזה- עובדהשמדובר בנשים שמגדלות ילדים,האמא טיפלה במסירות בהוריה החולים,בעלות משפחה,וללא כל עבר פלילי.ואוהבים אותם בכל בית שעובדות.הפרשיות המיוחסות הן לפני כחמש שנים!! – איפה היו הרשויות אז?? ויש עוד המון תהיות וטיעונים,ועבודה רבה של עורכי דין,נקווה שהצדק ייצא לאור וחפותן תוכח.לכן, אל תמהרו להתלהם,לשפוט,לפסוק,להוציא לפועל ולתלות אנשים – חכו בסבלנות ובואו ניתן למשטרת ישראל שבהם טובי החוקרים, ולבית המשפט לעשות את העבודהשלהם.נתפלל שכל המעורבים בפרשה ילכו בנתייבי היושר והאמת ,שהשם יוליך אותם בשעות טובות בדרכי הצדק והתמימות בלבד,כי מדובר כאן בדיני נפשות.אז סבלנות.תודה לכולם.

  2. פנינה כץ
    12 באפריל 2013 @ 7:22

    אין מילים לחרדה של מה הפכנו להיות? רק ענישה ושוב ענישה. מדינה כובשת משדרת היתר לאלימות.
    לא ייתכן שאפילו לא עוצרים את אלה שמכים קשישים או משחררים אותם למעצר בית. הנשים האלה הן רק המשך ישיר לתופעה המפלצתית שהפכה בישראל לספורט לאומי:התעללות בקשישים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן