Skip to content

שונה נוהל "דגלון לנופל"

הטקס המסורתי של צה"ל, שבו מניח הרמטכ"ל דגלון על קבר החלל האחרון בהר הרצל, התקיים כהלכתו למעט העובדה שהדגלון לא הונח על קברו של החלל האחרון, שהיה חייל לא יהודי שנקבר בחלקה מיוחדת בהר. הרמטכ"ל עדכן מיד את הנוהל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול הניח הרמטכ"ל, בני גנץ, דגל על קבר חלל צה"ל האחרון, כמדי שנה, הנחת הדגל הפכה מזה כבר למסורת בצה"ל, לפיה מניח הרמטכ"ל דגל ישראל באמצעות דגלון על קבר החלל האחרון. מצה"ל נמסר מבעוד מועד, כי הרמטכ"ל יניח את הדגל על קבר חלל צה"ל האחרון שנקבר בהר הרצל. אלא שסגן-אלוף (מיל') שלמה (מוני) ניצני ז"ל לא היה חלל צה"ל האחרון אשר נקבר בהר הזיכרון הלאומי, הר הרצל.  היום נחשף כי החלל הצבאי האחרון הוא יבגני טוֹלוֹצ'קו, שנהרג לפני כחודשיים. יבגני ז"ל אינו יהודי ולכן לא נקבר בחלקה המרכזית. 

הרמטכ"ל מניח את דגלון (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל מניח את הדגלון (צילום: דובר צה"ל)

החשיפה גרמה בצה"ל למבוכה רבה. דובר צה"ל הוציא הערב (חמישי) הודעה לפיה  מפעל ״דגלון לנופל הנו פרויקט הנצחה וזיכרון מופתי, אשר בעשור האחרון הפך נכס צאן ברזל באירועי הזיכרון של מדינת ישראל, במסגרתו מונח דגלון על כל קבר צבאי ברחבי הארץ על ידי נציג צה"ל, אך בעצה אחת בין צה"ל ומשרד הביטחון, יעודכן הנוהל ומעתה יונח דגלון הרמטכ"ל גם על הקבר הצבאי האחרון שהתוסף לחלקה הצבאית בהר הרצל באשר הוא, בנוסף לדגלון שיונח בחלקה המרכזית כדי להמשיך במסורת שהונהגה עד כה יחד עם המשפחות השכולות". 

דובר צה"ל ביקש להדגיש כי "בראיית הרמטכ"ל, אין קשר לזהות הנופל, נסיבות נפילתו, דתו או מינו. אם כתוצאה מן ההליך נפגע מאן דהו – הרמטכ"ל מצר על כך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן