Skip to content

תערוכת אופנה: מעצבים את ישראל

לכבוד יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל, מוזיאון ראשון לציון ובית הספר הגבוה להנדסה ולעיצוב שנקר מלבישים את המדינה בתערוכת אופנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיר ראשון לציון תרמה תרומה נכבדת לעיצוב דמותה ותרבותה של ישראל – בה עוצב והונף לראשונה דגל כחול לבן (1885), בה הותאמה המנגינה, נכתבו ונוספו שורות להמנון הלאומי "התקווה" ובה נוסד בית הספר העברי הראשון שבו נלמדו כל המקצועות בעברית בלבד. לכבוד יום העצמאות ה-65 של מדינת ישראל וחגיגות 130 לראשון לציון, חברו מוזיאון ראשון-לציון והמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר לתערוכת אופנה שבין עבר ציוני לחלום ישראלי.

הנחישות, הרעיונות החדשניים, אורח החיים והחלומות המופלאים של חלוצי ראשון-לציון היוו את ההשראה לתערוכה "מעצבים את ישראל". חלוצי ראשון-לציון ציירו קווים ראשונים לדמותו של "היהודי החדש", יהודי חזק, עובד אדמה היוצר ומקדם ערכים וסמלים עבריים חדשים. מייסדי ראשון-לציון רכשו  אדמת שוממה ועמלו בנחישות למען הגשמת חזונם: הקמת מושבה עברית בארץ ישראל שתהווה דוגמה לבאים בעקבותיה.

תלמידי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר הפכו את הרעיונות והחלומות של החלוצים לבדים ולבגדים המעוצבים ברוח הסיפור הציוני. בכל עיצוב הדגישו הסטודנטים את אמירתם האישית כצעירים יוצרים בישראל של היום.

מעצבים את ישראל. עבודתו של נוי דרור. צילום: אמיר יהל
מעצבים את ישראל. עבודתו של נוי דרור. צילום: אמיר יהל
מעצבים את ישראל. עבודתו של עמיר מרק. צילום תמי דהן
מעצבים את ישראל. עבודתו של עמיר מרק. צילום תמי דהן
מעצבים את ישראל. עבודתו של אלישע אברג'יל. צלם אמיר יהל
מעצבים את ישראל. עבודתו של אלישע אברג'יל. צלם אמיר יהל

אביגיל קורן, סטודנטית שנה א' ב"שנקר" עיצבה חצאית בכחול לבן בהשראת מגן הדוד שנתפר על הדגל הראשון שהונף בראשון לציון ב- 1885. העבודה שנקראת "חורים במגן" מדגישה את החללים שבין קווי המגן, כהיגד על השאלות הרבות בחיינו שנותרו עדיין לא פתורות.

שמעון גבאי, סטודנט שנה ב' ב"שנקר" עיצב מערכת לבוש גברית בהשראת ספר זיכרונותיו של משה אהרון שליט, בן למשפחת מייסדים, המייצגת את המעבר של המתיישב הלובש בגדים גלותיים לבגדי עבודה ("בנתיבות חיי").

קיאן פרנקפורט, סטודנטית שנה א', שילבה בין רקמה רוסית לרקמה בדואית בעבודתה "רקמה חיה" שמסמלת את המעבר מהחיים ברוסיה לחיים בארץ ישראל.

אילן פלג, סטודנט שנה א', עיצב חצאית המדברת על תרומתן הסמויה מעין, אך משמעותית של הנשים המתיישבות לתהליך בניית המושבה.

אבישי ברגר, סטודנט שנה ב', עיצב את "היהודי החדש" –  מערכת לבוש גברית בצבעי תכלת ומדבר המבטאת את סיפור האהבה שבין ראשוני המושבה לארץ ישראל.

התערוכה היא שיאו של שיתוף פעולה ייחודי בין מוזיאון ראשון-לציון לבין בית הספר הגבוה להנדסה ולעיצוב שנקר. בהשראת החזון והמעשה של ראשוני ראשון-לציון, הסטודנטים יצרו חצאיות, בגדי גברים וסריגים. תהליך העבודה כלל ליווי צמוד של הסטודנטים על ידי צוות המוזיאון, היכרות עם הסיפור ההיסטורי, סיורים וחשיפה לאוספים שבמוזיאון.

התערוכה מוצגת בימים אלו במוזיאון ראשון לציון, עד ה-12 במאי. הכניסה לתערוכה ביום העצמאות, 16.4.2013 – חופשית. בשאר הימים הכניסה בתשלום של 15 ₪ לתושבי ראשון לציון ו-18 ₪ לקהל הרחב.

שעות פתיחת המוזיאון: ימים א'-ה': 09:00-14:00. ביום ב' גם 16:00-19:00. ביום העצמאות, 16.4.2013: 10:00-15:00.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן