Skip to content

קרן פימי תשקיע באל על 75 מיליון דולר

פימי ואל על חתמו אמש על הסכם, שלפיו תמורת השקעתה תחזיק פימי כ-47% ממניות אל על ולמרות זאת, תוקם קבוצת שליטה משותפת עם כנפיים. אם עד יולי השנה לא יחתם הסכם קיבוצי חדש עם העובדים, לשביעות רצונה של פימי, לא תהיה עסקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על פי מתווה העסקה בשלב השלמתה ("קלוזינג") תשקיע קרן פימי באל על עד 50 מיליון דולר, בתמורה לכ- 38%. בנוסף יוקצו לפימי שתי אופציות נוספות של 12.5 מיליון דולר כל אחת, לאחר מימוש האופציות תחזיק פימי בכ-47% ממניות החברה. מועד השלמת העיסקה, ביולי 2013, כאשר פימי תוכל להאריך את מועד השלמת העסקה בשתי תקופות נוספות של 45 יום כל אחת.

ישי דווידי שעשוי לחזור לאל על כבעל שליטה. דרושים שינויים שיעזרו לחברה להתמודד מול אתגרים רבים
ישי דווידי שעשוי לחזור לאל על כבעל שליטה. דרושים שינויים שיעזרו לחברה להתמודד מול האתגרים

מחוייבותה של פימי לבצע את העסקה תותנה במספר תנאים, ביניהם, אישור האסיפה הכללית של החברה, קבלת אישורים רגולטורים וחתימת החברה עם עובדיה על הסכם קיבוצי חדש בתנאים שיהיו לשביעות רצונה של פימי לפי שיקול דעתה הבלעדי. המשמעות לכך היא, שאם עד חודש יולי השנה לא ייחתם הסכם קיבוצי חדש, לא תשקיע פימי את כספי השלב הראשון והעסקה תתבטל.

ההסכם עם פימי עשוי לתרום בסוף ההליך לקופת אל על תוספת משמעותית של 75 מיליון דולר. בכך, בתוספת של כ-190 מיליון דולר אשראי שבנק יצוא ויבוא (Ex-Im) סיפק לה כתמיכה ברכישת מטוסי בואינג 737-900, יגדל תזרים המזומנים של החברה, שיאפשר לה להתמודד ביתר שאת בתחרותיות התעופתית-תיירותית ואפילו להתחיל להרוויח.

על קרן פימי

קרן פימי הינה קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל (הון של 2.1 מיליארד דולר), שמתמחה בהשקעות בשני אופנים, האחד – רכישת שליטה בחברות, באמצעות השקעה בחברות רלוונטיות; והשני – השקעות פיננסיות. הקרן שותפה מלאה לתהליך השבחה ריאלי של החברות בהן השקיעה.
עד כה השקיעה הקרן ב-68 חברות, ביצעה כ-38 מימושים והיקף עסקאות ביותר מ-1.7 מיליארד דולר.

תחומי ההשקעה של הקרן כוללים את מרבית ענפי התעשייה, המסחר והשירותים.

הקרן השלימה בשנת 2012 גיוס לקרן החמישית בהיקף של כ- 850 מיליון דולר.

לאחרונה, דירגה פרקין, חברה מובילה בעולם בתחום המחקר והמידע על השקעות, את פימי כקרן ההשקעות הפרטית הטובה בעולם, מתוך 6000 קרנות; הדירוג נעשה לפי התשואות של ארבע קרנות שאותן פימי מנהלת לאורך זמן.

השקעות קרן פימי

הקרן השקיעה עד היום במגוון תחומים רב, הכולל את מרבית ענפי התעשיה, המסחר והשירותים, בין היתר, בחברות: ריטליקס, המלט, אורמת, אופיר , סקופ, מדטכניקה, מרחב, גילת, מטרו מוטור, תאת טכנולוגיות, אורדן, אורלייט, נירלט, תדיראן קשר, איטונג, ליפמן, פורמולה סיסטמס, ר.ה. טכנולוגיות, אוריין, אמ.די.טי., רביב, תה"ל, פריורטק, תדירגן, סולבר, גבעון ועוד.

ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי: "החתימה על ההשקעה באל על הינה שלב חשוב מאד בדרך ארוכה עד להשלמת העסקה. השלמת העסקה היא משימה מורכבת ודורשת שת"פ מצד כל הגורמים בחברה ובסביבתה העסקית- מנהלים, עובדים והגופים הפיננסיים.

"ללא כל קשר לרכישת השליטה על ידי פימי, החברה ועובדיה נמצאים בשלב של מו"מ להסכם קיבוצי חדש שצריך לאפשר לחברה להתמודד בשוק תחרותי מאד בו היא פועלת. האתגרים העומדים כיום בפני החברה דורשים שינויים רבים. ללא יצירת השינוי יקשה מאד על החברה להתמודד בסביבה המורכבת עמה אל על מתמודדת.

"במידה והעיסקה תושלם, אני מאמין כי הידע הרב והמוכח של פימי בהשבחת חברות, בשילוב עם הניסיון המצטבר והידע המצוי בידי עובדי החברה, מנהליה ונציגי כנפיים, יובילו את החברה לצמיחה ורווחיות שתיצור ערך מוסף לעובדיה, לקוחותיה ובעלי מניותיה".

מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי. התמודדנו ב-2012 במשבר עולמי קשה. (צילום: ארן דולב)
מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי. ישנה חשיבות והזדמנות לכניסתה של קרן מובילה כמו פימי לחברה. (צילום: ארן דולב)

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על: "חתימת ההסכם עם קרן פימי הינה  שלב משמעותי והתקדמות חשובה לקראת מימוש מהלך של כניסת הקרן לחברה. קרן פימי הינה קרן ההשקעות הגדולה בישראל, רצינית מאד ובעלת יכולות מוכחות. המשך המהלך להבאתו לבשלות ולמימוש מחייב את  החברה על רבדיה
השונים, אנשיה ושותפיה העיסקיים למהלכים מורכבים, משמעותיים, אחראים ואמיצים. אנשי החברה מודעים למשמעות, לחשיבות ולהזדמנות שבכניסת קרן מובילה כמו קרן פימי לחברת אל על".

מבחינה עסקית קרן פימי משקיעה בחברות משביחה אותן ואחר כך מממשת את מכירתן בסכום הגבוה מהסכום שהשקיעה והשביחה. השאלה הנשאלת עתה היא – האם בעתיד, לאחר שפימי תשלים את השקעתה באל על ותשביחה, היא תרצה לממש ולמכור אותה? כפי שהיא עשתה עד כה ב-38 חברות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן