Skip to content

ניצחון גדול למועצת העובדים במפעלי ים המלח

למרות הצהרות ההנהלה ואווירת המשבר שיצרה, הושג היום הסכם כולל בנושא הבונוס לעובדים. מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב: "העובדים קיבלו את כל אשר מגיע להם ולא שקל אחד פחות. אנו נושאים עינינו קדימה לקראת אי מכירת כי"ל לחברה הקנדית פוטאש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות ההצרות התקיפות של מנהלים בכימיקלים לישראל ובמפעלי ים המלח, הושג היום הסכם כולל בנושא הבונוס לעובדים. בניגוד להצהרות ההנהלה יועבר סכום של 10 מליון שקלים מתוך הבונוס לקופת מועצת העובדים.

סוכם על בונוס של 83 מליון שקלים לעובדים עבור רווחי 2012. 10 מליון שקלים מתוך הסכום הכולל יועברו לקופת מועצת העובדים לצרכי תגבור פעילות הנופש, הרווחה והמתנות לעובדים, למרות הצהרות ההנהלה ואווירת המשבר שהיא יצרה סביבי עניין זה.

כזכור, הודיעו הנהלת כי"ל והנהלת מי"ה (מפעלי ים המלח), שהנוהג של העברת מיליוני שקלים מסכום הבונוס השנתי לקופת מועצת העובדים ייפסק וזו החלטת דירקטוריון שאין לשנותה. על רקע זה הוכרז סכסוך על-ידי הסתדרות העובדים במרחב הנגב, סכסוך עבודה שלישי תוך חודשים ספורים במפעלי ים המלח.

מפעלי ים המלח (צילום: Idobi. ויקימדיה)
סכסוך עבודה שלישי תוך חודשים ספורים. מפעלי ים המלח (צילום: Idobi. ויקימדיה)
עורכי הדין של ועד העובדים בדיון בביהמ"ש נגד מכירת כי"ל (צילם: אלברטו דנקברג)
עורכי הדין של ועד העובדים בדיון בביהמ"ש נגד מכירת כי"ל (צילם: אלברטו דנקברג)

לאחר הדיון שהתקיים ביום ראשון בבית הדין לעבודה התנהל מו"מ אינטנסיבי שבסיכומו הושג ההסכם. יש לציין שבעתיד לא יועברו יותר כספים מסכום הבונוס השנתי לקופת מועצת העובדים ונושא זה יוסדר במשא ומתן על הסכם השכר החדש, שיחתם ב-2015.

מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב: "הישג יוצא מן הכלל למועצת העובדים שעמדה על עקרונותיה ולא נבהלה מנסיונות ההנהלה לבלבל את ציבור העובדים. העברת הכספים מהבונוס למועצת העובדים משרתת בצורה מוחלטת את ציבור העובדים ואת צרכי הרווחה שלו. ההנהלה נסוגה מהחלטתה. העובדים קיבלו את כל אשר מגיע להם ולא שקל אחד פחות. בעתיד יוסדר עניין העברת כספי הרווחה לקופת הוועד בהסכם שיחתם בשנת 2015. ההסתדרות בנגב גאה בהחלטה זו ונושאת עיניה קדימה לקראת אי מכירת כי"ל לחברה הקנדית 'פוטאש'. כבוד והערכה לשר האוצר יאיר לפיד, שהביע התנגדות נחרצת להחלטה. נראה כי לפי החלטה זו העניין סוכל ככל הנראה סופית".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן