Skip to content

יו"ר הכנסת יקרא לחרדים לקבל אחריות על ביטחון המדינה

אדלשטיין יפתח הערב את חגיגות העצמאות בטקס המסורתי בהר הרצל בירושלים: "אנחנו צריכים לשאוף לחברה שבה יהודי חרדי יוכל לממש באופן מלא את צורת החיים שבה הוא מאמין, ובתוך כך לקבל עליו אחריות לביטחונה ולעתידה של המדינה, כשם שעושה זאת בן גילו החילוני..."
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, יקרא הערב לציבור החרדי, בטקס הדלקת המשואות, לקבל עליו אחריות לביטחונה ולעתידה של המדינה. ח"כ אדלשטיין יפתח הערב את חגיגות העצמאות בטקס המסורתי בהר הרצל בירושלים.

"אנחנו חייבים להמשיך ולהתווכח", יאמר יו"ר הכנסת אדלשטיין, "אבל כשאנחנו מתווכחים על 'שיווין בנטל' או על תקציב, על 'שמאל' ו 'ימין', אסור לנו לשאוף לריסוק היריב!  אנחנו צריכים לשאוף לחברה שבה יש יריבים; חברה שבה יהודי חרדי יוכל לממש באופן מלא את צורת החיים שבה הוא מאמין, ובתוך כך לקבל עליו אחריות לביטחונה ולעתידה של המדינה, כשם שעושה זאת בן גילו החילוני…"

שוחרר מהכלא הסובייטי ביום העצמאות. יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין (צילום: ציפי מנשה)
שוחרר מהכלא הסובייטי ביום העצמאות. יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין (צילום: ציפי מנשה)

היו"ר יתייחס בקצרה גם לסיפור חייו וסגירת המעגל שבו שוחרר מהכלא הסובייטי ב-ה' באייר – יום העצמאות של מדינת ישראל: "… לא נולדתי על האדמה הזאת, ונופיה לא נצרבו בי בשנות ילדותי. כילד,  לא חלמתי שיגיע הרגע ואעמוד כאן, לצד קברו של חוזה המדינה, כנציגה של כנסת ישראל. לא חלמתי – לא בגלל שלא העזתי, ולא בגלל שפחדתי. כילד, בקושי הכרתי את מדינת ישראל, ולא חלמתי להיות חלק ממנה…. והנה, היום, ה' באייר שנת תשע"ג, אני ניצב כאן, עשרים ושש שנים בדיוק מה' באייר תשמ"ז, היום שבו שוחררתי מהכלא, ולבי הומה,  עולה על גדותיו, מלא תפילה והודיה".

יו"ר הכנסת יביע גם את משאלת ליבו לקרב את בני הנוער בישראל למורשת, למדינה ולסמליה: "… בידיכם, בני הנוער, נמצא העתיד של מדינת ישראל. אתם התקווה להתחדשות לאומית. עתידנו בציונות ולא בציניות! השילו מעליכם שכבות של עייפות,  נפצו את הבועה! ונתחבר יחד אל לבו הפועם של העם, אל הזיכרון והמורשת…."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן