Skip to content

הרמטכ"ל התנצל בפני משפחת טולוצ'קו על עגמת הנפש

אתמול בא גנץ לבית המשפחה השכולה עם דגלון ישראל והבהיר כי עקב האירוע המצער שונה הנוהל. ח"כ עומר בר לב: הנוהל כולו הוא "אמירה בעייתית ובוטה נגד מגזרים שלמים במדינת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ביקר אמש, ראשון, בבית משפחתו של טוראי יבגני טולוצ'קו, בעקבות הפרסום כי הניח ביום רביעי שעבר בטקס צבאי בהר הרצל את דגלון ישראל על קברו של סגן-אלוף מיל' שלמה (מוני) ניצני ז"ל. על פי פרסומי צה"ל, ניצני היה חלל צה"ל האחרון אשר נקבר בהר הרצל. בניגוד למה שנמסר, יבגני טולוצ'קו, שמת לפני כחודשיים, היה למעשה החלל האחרון שנקבר בהר הרצל, אלא מכיוון שאיננו יהודי לא נקבר בחלקה המרכזית.

בעקבות חשיפת הסיפור, הודיע הרמטכ"ל כי המדיניות תשתנה ולפיה להבא יניח הרמטכ"ל שני דגלונים אם חלל צה"ל האחרון איננו יהודי. הנחת הדגל תיערך במסגרת פרויקט "דגלון לנופל", שנערך זו השנה ה-11, כמסורת המבקשת לכבד ולהוקיר את הנופלים.

גנץ בא הבוקר לבית משפחת טולוצ'קו כשבידיו דגלון והוא מלווה בקצינים, בהם קצינת הנפגעים של צה"ל אל"מ יפה מור. הרמטכ"ל הבהיר לבני המשפחה כי לא ידע על כך שבנם היה החייל האחרון והוא מצר על עגמת הנפש שנגרמה להם בשל כך.

הרמטכ"ל בני גנץ מניח את הדגלון (צילום: דו"צ)
הרמטכ"ל בני גנץ מניח את הדגלון (צילום: דו"צ)

חבר הכנסת עומר בר לב ממפלגת העבודה התייחס השבוע לעצם הנחת הדגלון בהר הרצל, ואמר כי השינוי שעשה צה"ל בנוהל הנחת הדגלון על ידי הרמטכ"ל בקבר חלל צה"ל האחרון מאשר שדמו של חייל אחד אינו שווה לזה של חייל אחר. בפנייה לרמטכ"ל גנץ, בר לב כתב כי הנוהל החדש, שלפיו יניח הרמטכ"ל שני דגלונים אם חלל צה"ל האחרון איננו יהודי הוא אמירה בוטה נגד מגזרים שלמים בחברה בישראל. הוא כינה את התיקון לנוהל "כשל ערכי חמור שהוא בגדר הוספת חטא על פשע". בר לב ציין כי גם העובדה שהנחת הדגלון נעשית רק בהר הרצל ולא בבתי עלמין צבאיים אחרים היא "אמירה בעייתית".

תוך כך הניח חבר הכנסת אלעזר שטרן מ"התנועה", על שולחן הכנסת הצעה לתיקון חוק בתי הקברות הצבאיים. על פי הצעת החוק המוצעת ייקברו כל חללי צה"ל בשורה ובצמוד לקברים קיימים. לדברי שטרן התיקון נועד למנוע אפליה בבתי עלמין צבאיים.

1 Comment

  1. דורון
    17 באפריל 2013 @ 10:40

    אני מתבייש להיות ישראלי אחרי ארוע כזה. פשוט סכלות משולבת בגזענות מבישה. חצי נחמה: לפחות יש רמטכ"ל שהוא מספיק גדול בשבילך להתנצל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן