Skip to content

פסימיות באשר לעתיד הרכב החשמלי

כשליש מבעלי רכב החשמלי ביפן , ענו בסקר שנערך לאחרונה כי בעתיד לא ירכשו שוב רכב חשמלי. ביפן התקבל רעיון הרכב החשמלי באהדה ובמכירות נאות ההולכות ומתגברות, אולם כעת דרכו של הרכב ה"ירוק" כבר לא כל כך ברורה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעלי כלי רכב ביפן, היו בין הראשונים לאמץ את הטכנולוגיה החדשה של רכב חשמלי, ירוק ושקט, שגם מבטיח נסיעה נוחה בטווח הנסיעה הממוצע ביפן. לאחרונה נערך ע"י חברת החקר מקינזי, סקר בקרב בעלי רכב חשמלי ביפן והתוצאה המפתיעה הייתה שכשליש מבעלי הרכב החשמלי, ענו כי בעתיד לא ירכשו שוב רכב חשמלי.

רכב חשמלי ועמדת טעינה בפריז (צילום דני בר)

מהסקר עולה כי היו כמה סיבות עיקריות  לאימוץ המהיר של רכב חשמלי ביפן, ביניהן הפיתוי להיות בין הראשונים לאמץ טכנולוגיה חדשה שהוכיחה עצמה היטב בנסיעות מבחן. עם זאת, במבחן המציאות התוצאות כנראה מעט שונות. במהרה נוכח הנהג ה"חשמלי"היפני כי חוסר בעמדות הטענה ומחיר חשמל יקר הרבה יותר ממה שחשבו, מה שדוחק את בעלי הרכב החשמלי להרהר הרהורי כפירה ברעיון הרכב ה"ירוק".

ניכר כי התנהגות צרכנית זו היא איננה רק "יפנית", כך למשל בארה"ב נראה כבר עכשיו שהצרכן לא נוהר לעבר רעיון הרכב החשמלי, וחזונו של הנשיא אובמה על מיליון כלי רכב חשמליים בארה"ב, בשנת 2015, נראה רחוק יותר מתמיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן