Skip to content

העולם מברך את ישראל לרגל יום העצמאות

הנשיא אובמה כתב: "העם האמריקאי ואני מריעים לישראל על הישגיה המרשימים בעשורים האחרונים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראשי מדינות ומנהיגים רבים מכל העולם שיגרו היום איגרות ברכה לנשיא פרס לרגל יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל, ובהם נשיא ארה"ב ברק אובמה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והאפיפיור פרנציסקוס. בין שאר המברכים ניתן למצוא גם את נשיאי שווייץ, גרמניה, יוון, אירלנד, ארמניה, סלובניה, פינלנד, קרואטיה, סרי-לנקה, בוסניה, הודו, נפאל, ומלך בלגיה.

הנשיא אובמה הודה לנשיא פרס באיגרת על היחס החם שזכה לו בביקורו בישראל בחודש האחרון: "אדוני הנשיא, בשם העם האמריקאי אני מברך את העם בישראל לרגל יום העצמאות ה-65 שחל ב-16 באפריל. היה לי הכבוד לבקר בישראל אך לפני כמה שבועות, ולצפות מקרוב בקשר העמוק והנצחי בין שתי מדינותינו. לפני 65 שנים ארה"ב הייתה האומה הראשונה שהכירה בישראל כמדינה עצמאית, 11 דק' בלבד לאחר ההכרזה. מאז, קשרינו הפוליטיים, הכלכליים, הביטחוניים והתרבותיים, רק הלכו והתחזקו. עם חגיגות יום העצמאות ה-65 בישראל העם האמריקאי ואני מריעים לישראל על הישגיה המרשימים ב-6.5 העשורים האחרונים. ארצות-הברית עמדה לצד ישראל עם הקמתה, ותמשיך לעמוד לצדה תמיד".

oba
אובמה בביקורו בישראל (צילום מהטלוויזיה: שרית פרקול)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיגר גם כן איגרת שבה כתב: "אני מרוצה מאופיים הידידותי של היחסים בין ישראל לרוסיה. אני משוכנע שנמשיך לפתח שיתוף פעולה בונה בתחום הפוליטי, המסחרי-כלכלי, המדעי-טכנולוגי, ההומניטרי ובתחומים רבים נוספים. אני משוכנע גם שנמשיך במאמצינו היעילים לקידום השלום, היציבות והביטחון במזרח-התיכון. אני מאחל לך, אדוני הנשיא, בריאות טובה והצלחה, כמו גם שלום ושגשוג לכל עם ישראל".

איגרת הברכה מהאפיפיור
איגרת הברכה מהאפיפיור

האפיפיור באיגרת: "אני שולח את ברכתי לך ולאזרחי ישראל, לכבוד היום הלאומי. אני שמח לשלוח לך ולכל עם ישראל את ברכותיי, ולאשר לך כי תפילותיי עימך על האחריות הכבדה שבה אתה נושא בשירות עמך".

היום אחר הצהריים יקבל נשיא המדינה, שמעון פרס, את חברי הסגל הדיפלומטי  המשרתים בישראל. ראש הממשלה, הממלא גם את מקום שר החוץ, צפוי להתייחס בדברים שיישא במפגש לפיגוע הטרור שהתרחש אתמול בבוסטון.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן