Skip to content

פירות הסחבת: רשות השידור בסכנת סגירה

תוך חודשים ספורים תיהפך רשות השידור לחדלת פרעון בגלל סחבת ביישום הסכם הרפורמה. בצעד חירום ראשוני גובש תקציב חלופי לשנה שתחל ב-1 במאי. תקציב זה מקוצץ בשעור של מאה וארבעים מיליון שקלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במכתב ששיגר היום לעובדים, מציין יו"ר רשות השידור אמיר גילת, כי אם לא ייחתם הסכם הרפורמה, תהפוך הרשות תוך חודשים ספורים לחדלת פרעון. בינתיים, תעבוד הרשות מה-1 במאי עם תקציב חלופי ומקוצץ בשעור של מאה וארבעים מיליון שקל.

גילת נובר בהיסטוריה של העת החדשה, לפיה מאז עבר ב-6 באוגוסט 2012 החוק המאשר את הסכם המימון עם האוצר, משרד ראש הממשלה ומנהל מקרקעי ישראל, תקועה הרפורמה שעמדה בבסיסו. "מתוך אופטימיות באשר לסיכוי לממש את הרפורמה, העדפתי לנסות לתת לשכל הישר של כל הצדדים הזדמנות נוספת, במקום להכריז מיידית על מותה של רשות השידור", מוסר גילת.

אמיר גילת: ההודעה על מות הרשות מוקדמת מדי? (צילום: ציפי מנשה)

גילת מדווח לעובדים כי לפי תחזית אגף הכספים,  ללא יישום הרפורמה תהפוך הרשות בעוד חודשים ספורים ביותר לחדלת פרעון. "מי שעיניו בראשו מבין את המשמעות של צעדים אלה לגבי המשך קיומה של רשות השידור".

כפי שפורסם במגפון, הודיעה הנהלת אגודת העיתונאים בירושלים בראשות חיקה גינוסר, כי אינה יכולה לחתום על הסכם הרפורמה בהעדר פרטים בסיסיים בנושאי הסכמי ושינויי שכר, רשימות מדויקות של שבע מאות העובדים שיפרשו במסגרת הסכם הרפורמה, מידע על מינויים ופרטים נוספים. מדברי גילת עולה גם כי עדיין לא סוכמו פרטים סביב הטמעת מבנה ארגוני חדש ושדרוג טכנולוגי של 330 מליון ש"ח "שיאפשרו לרשות השידור להשתקם ולהפוך לגוף תקשורת איתן".

משה נסטלבאום: שההנהלה חפצה ביקרו (צילום: ציפי מנשה)

"לאור  כל זאת, אני מקווה שכל הצדדים – ההנהלה והאיגודים המקצועיים – יגלו אחריות, יבינו את גודל השעה מחד ואת הסכנה הנשקפת מאידך ויגיעו במהירות להבנות המתחייבות שיאפשרו את התנעת הרפורמה – למען המשך קיומה של הרשות, הבראתה והבטחת עתידו ועצמאותו של השידור הציבורי", מסכם גילת את מכתבו. 

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים אמר בתגובה  הגיב למכתבו של גילת כי קריסתה הצפויה של רשות השידור היא תוצאה ישירה של ניהולה וחבל שהוא מחפש אשמים מדומים לחלוק איתם את האחריות. "ראשי רשות השידור לוקים בניהול חובבני של התהליך ונושאים באחריות ישירה למחדל שבו הרפורמה טרם יצאה לדרך". לדבריו, הופסקה פעילות חבר הועד המנהל יואב הורוביץ שפעל לקידום הרפורמה למרות שהצליח להוביל להתקדמות מרשימה ו"כעת מתבצעים תהליכים שיש בהם משום ספק ביזיון בית משפט".

אגודת העיתונאים בירושלים קוראת ליו"ר הועד המנהל של הרשות להחזיר את ניהולה של הרפורמה לגורמים שיש להם את היכולת לסיים את התהליך בהצלחה ובמהרה.

כפי שפורסם במגפון, ניצבת רשות השידור בפני שורת עימותים נוספים סביב כשלים ניהוליים, נפוטיזם ואי תקינות של קיום מכרזים לתפקידים בכירים, בהם של מנהל הטלוויזיה. פרטים בנושאים אלה אפשר לקרוא בכתבות שלהלן.

 [related-posts title="עוד על רשות השידור, הבלגן וההיסטוריה"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן