Skip to content

דוד רותם נבחר ליו״ר ועדת חוקה, צחי הנגבי – יו״ר ועדת הכנסת

רותם, שכיהן בתפקיד זה גם בכנסת ה-18, יהיה היו"ר הראשון של הוועדה שיכהן שתי כנסות בתפקיד. ח"כ מירי רגב תהיה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה. לוועדות הכלכלה, ביקורת המדינה, המדע והטכנולוגיה, הוועדה לענייני עובדים זרים והוועדה למאבק בנגע הסמים טרם נמסרו שמות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת החוקה, חוק ומשפט, בחרה הבוקר את ח"כ דוד רותם לכהן בתפקיד יו"ר הוועדה. רותם, שכיהן בתפקיד זה גם בכנסת ה-18, יהיה היו"ר הראשון של הוועדה שיכהן שתי כנסות בתפקיד יו"ר הוועדה. 

יקדם חקיקה של הקודקס האזרחי. ח"כ דוד רותם (צילום: אתר כנסת פתוחה)
יקדם חקיקה של הקודקס האזרחי. ח"כ דוד רותם (צילום: אתר כנסת פתוחה)

ח"כ דוד רותם (64) תושב אפרת, בוגר בית הספר וישיבת חורב בירושלים ובוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, כיהן שנים רבות כעו"ד ושופט צבאי במילואים. רותם מכהן כח"כ מתחילת שנת 2007. הוא כיהן כסגן יו"ר הכנסת,והיה חבר בוועדות החוץ והביטחון, הוועדה לביקורת המדינה, ועדת הכנסת וועדות נוספות. רותם כיהן בכנסת ה-18 כנציג הכנסת בוועדה למינוי שופטים. ח"כ רותם יהיה היו"ר הראשון של הוועדה אשר יכהן בתפקיד שתי קדנציות, בכנסת ה-18 ובכנסת ה-19. 

לאחר בחירתו היום בוועדה, אמר ח"כ דוד רותם, כי בכוונתו להקים ועדת משנה שתקדם את חקיקת חוק דיני ממונות (הקודקס האזרחי) – עבודה שהחלה בכנסת הקודמת. עוד אמר, כי הוא מקווה שהוועדה תתגבר על חילוקי הדעות הקיימים בין הייעוץ המשפטי של הוועדה, לנציגי משרד המשפטים העוסקים בטיפול בחוק.

ח"כ מירי רגב (הליכוד – ישראל ביתנו)  נבחרה ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת ה- 19. ח"כ רגב תכהן בתפקיד זה לאורך כל הקדנציה של הכנסת ה- 19 ללא רוטציות.

ועדת הפנים תסייר בהר הבית

רגב אמרה כי תיישם הלכה למעשה את תפיסת עולמה החברתית המבקשת לשים את האדם במרכז וכי תפעל לחזק את הרשויות המקומיות ואת ראשי הערים ותעסוק בשאלת הצורך בוועדות הקרואות. נושא מורכב נוסף בו מתכוונת ח"כ רגב לטפל הוא נושא מהגרי העבודה הבלתי-חוקיים. היא הדגישה כי פליטים ואלו החוסים בארץ תחת הגנת אמנות בין-לאומיות ימשיכו ליהנות מהגנה זו. אולם, בכוונתה לפעול באופן חריף נגד מהגרים בלתי-חוקיים. היא ציינה כי בשבועות הקרובים תקיים סיור בדרום ת"א ללימוד הבעיה.

רגב: "תסייר עם ועדת הפנים בהר הבית" (צילום: ציפי מנשה)
רגב: "תסייר עם ועדת הפנים בהר הבית" (צילום: ציפי מנשה)

ח"כ רגב מתכוונת ליזום כבר בשבועות הקרובים סיור של חברי הוועדה בהר הבית. "איני מבינה מדוע יהודי אינו רשאי להתפלל במקום המקודש ביותר עבורו – הר הבית", אמרה. ח"כ משה פייגלין (ליכוד-ישראל ביתנו) מיהר לשבח ואמר כי "צריך להיכנס להר הבית לפניי ולפנים". הוא הביע תרעומת רבה  על כך שגם כיום כח"כ הוא מנוע מלעלות להר הבית. גם ארגוני המקדש בירכו את יו"ר וועדת הפנים החדשה מירי רגב שהודיעה כי מיד עם תחילת עבודתה, הוועדה תקיים סיור בהר הבית כדי ללמוד על הסדרי התפילה במקום, והחפירות הבלתי חוקיות של הווקף.

ועדת הכנסת בחרה בח"כ צחי הנגבי ליו"ר ועדת הכנסת. היו"ר היוצא, ח"כ יריב לוין אמר כי הוא שמח להעביר את התפקיד לח"כ ותיק ומנוסה. "בשנים 92-96, כשכיהנתי כיו"ר ועדת הכלכלה, לא הייתי זקוק לא למיקרופון ולא למשקפיים", אמר היו"ר הנכנס, ח"כ צחי הנגבי, "היום אני זקוק לשניהם". היו"ר הנכנס הודה ליו"ר היוצא על הדרך הנחושה בה הוביל את הוועדה.

הוועדה בחרה ביושבי ראש של הוועדות: 

ועדת הכנסת – ח"כ צחי הנגבי (הליכוד ביתנו), ועדת הכספים – ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), ועדת חוץ וביטחון – ח"כ אביגדור ליברמן (הליכוד ביתנו), ועדת העבודה הרווחה והבריאות – ח":כ חיים כץ (הליכוד ביתנו), ועדת החינוך התרבות והספורט – ח"כ עמרם מצנע (התנועה), ועדת הפנים ואיכות הסביבה – ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו), ועדת החוקה, חוק ומשפט – ח"כ דוד רותם (הליכוד ביתנו), הוועדה לקליטת העלייה – ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), הוועדה לקידום מעמד האישה – ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), הוועדה לפניות הציבור – ח"כ עדי קול (יש עתיד).

ועדת הכנסת טרם בחרה ביו"ר לוועדה לפניות הציבור. על פי הצעתו של ח"כ יצחק הרצוג החליט יו"ר הוועדה ח"כ צחי הנגבי לדחות את בחירת היו"ר לוועדה.

לוועדות הכלכלה, ביקורת המדינה, המדע והטכנולוגיה, הוועדה לענייני עובדים זרים והוועדה למאבק בנגע הסמים טרם נמסרו שמות. 

ח"כ יצחק הרצוג העיר: "זה לא שטרם נמסרו שמות. אנחנו מנסים להגיע להבנות. אני מקווה שנוכל לגמור היום".

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין בירך: "אני מברך מראש את כל הנכנסים והנכנסות לתפקידם. היו"ר היוצא אמר שהוא שמח שהיו"ר הנכנס ותיק ומנוסה. גם אני שמח שאיש כזה יעמוד לצדי. לפני ארבע שנים, כשהיו"ר היוצא נכנס לתפקידו הוא לא היה ותיק ומנוסה אלא ח"כ חדש, ובכל זאת הוא ניהל את הוועדה הרגישה הזו בצורה מעוררת הערכה. חלק מסוד ההצלחה הוא שהיו"רים עובדים עם צוות מקצועי בעל ידע רב. ועדת הכנסת היא מהחשובות בבית והיא מגיעה לכותרות רק כשקורה משהו לא נעים. הסוד הוא הידע, האישיות וההבנה של היו"ר שמאפשרים לו לתמרן בין התקנון להיותה של הוועדה הכי פוליטית בכנסת".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן