Skip to content

ארגון סלפי: "ירינו הרקטות כתגובה למות שני נערים פלסטינים"

הארגון נטל על עצמו אחריות אך לא ציין מהיכן ירה אותן. במקביל סורקים כוחות צבא מצריים את האזור על מנת לנסות ולאתר את מקור הירי ומבצעיו. בצה"ל נבדקת הסיבה מדוע לא ירטה כיפת ברזל את הרקטות. באילת טוענים כי האזעקה הושמע במקביל ואחרי הנפילות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הארגון הסלפי "מועצת שורא אל-מוג'הידין בסביבות ירושלים" נטל בצהריים (רביעי) את האחריות על ירי הרקטות לעבר אילת היום. בהודעה שיצאה מטעם הארגון  נמסר כי מדובר בשתי רקטות גראד שנורו כתגובה למות שני נערים פלסטינים בגדה בתחילת החודש. הארגון לא מסר מהיכן שיגר את הרקטות.

העיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" דיווח כי כוחות הביטחון בסיני העלו את רמת הכוננות בגבול ישראל-מצרים לדרגה הגבוהה ביותר בשל ההערכות בישראל כי מקור הירי היה מחצי האי סיני. ירדן, לעומת זאת, מכחישה כי נורו לעברה או התפוצצו בתחומה רקטות כלשהן.

(מקום הנפילה של אחת הרקטות בשטח פתוח (צילום: ליאור גרונדמן)
מקום הנפילה של אחת הרקטות בשטח פתוח (צילום: ליאור גרונדמן)
המשטרה סורקת את האזור בו נפלה רקטה נוספת (צילום: ליאור גרונדמן)
המשטרה סורקת את האזור בו נפלה רקטה נוספת (צילום: ליאור גרונדמן)
שתי זירות נפילה אותרו בעיר, אחת מהן באתר בנייה ושנייה בשטח פתוח בגבול ישראל-ירדן (צילום: משטרת ישראל)
שתי זירות נפילה אותרו בעיר, אחת מהן באתר בנייה ושנייה בשטח פתוח בגבול ישראל-ירדן (צילום: משטרת ישראל)

הרקטות שנורו לעבר ישראל זוהו סופית כגראד בקוטר  122 מ"מ. מצה"ל נמסר כי למרות שחשבו כי מדובר בירי של שלוש או ארבע רקטות, סך הרקטות שנורו לעבר ישראל הוא שתיים בלבד. צה"ל  בודק כעת מדוע מערכת כיפת ברזל לא ירטה את הרקטות, למרות שמערכת המכ"ם שלו זיהתה את השיגור והפעילה את צפירות האזעקה בעיר.

ראש עירית אילת הלוי (צילום מעמוד הפייסבוק)
לזכור שזו מערכת חדשה. ראש עירית אילת הלוי (צילום מעמוד הפייסבוק)

עוד נודע כי בעקבות התראות על אפשרות לירי רקטות לעבר ישראל, צה"ל, משטרת ישראל והרשות המקומית נערכו מבעוד מועד לאירוע. "הייתה לנו התרעה שזה עומד לקרות. אחד הנושאים שטופלו הייתה ההתרעה. מערכת הביטחון נערכת לאפשרות של רקטות נוספות", סיפר גורם בטחוני למגפון.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, התייחס הבוקר בראיון לגלי צה"ל לדיווחים לפיהם האזעקה נשמעה אחרי נפילת הרקטות ולא לפניהן ואמר: "אני יכול להגיד ששמענו סירנות, אני לא יודע אם לפני או אחרי. אבל צריך לזכור שזו מערכת חדשה שהותקנה ביחד עם מערכת 'כיפת ברזל' ואני מאוד מקווה שזה יהיה עוד מנגנון שמגן עלינו בפני הגורמים שרוצים לפגוע בנו".  יצוין כי זהו מקרה ראשון של ירי הרקטות לעבר העיר הדרומית מאז מבצע "עמוד ענן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן