Skip to content

רכבת ההרים בשווקים נמשכת

העצבנות בשווקים צפויה להימשך בשבועות הקרובים היות והמדדים המובילים נסחרים ברמות גבוהות מאוד והמשקיעים מחפשים כל סיבה "לרדת מהעץ". נתוני המקרו האחרונים מעידים על כך שהכלכלה הגדולה של גוש האירו בדרך למטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היומיים האחרונים של המסחר היו מבלבלים ביותר, בכל רחבי העולם. ביום שני השווקים צללו על רקע נתוני מקרו מאכזבים שהתפרסמו בסין ובארה"ב אך אתמול חלה התאוששות משמעותית והמדדים בוול סטריט סגרו את יום המסחר בעליות שערים נאות. העצבנות בשווקים צפויה להימשך בשבועות הקרובים היות והמדדים המובילים נסחרים ברמות גבוהות מאוד והמשקיעים מחפשים כל סיבה "לרדת מהעץ". למרות התיקון החד שחל בתחילת השבוע, אין מספיק עדויות לכך שהשווקים הולכים להתרסק כפי שאנליסטים רבים מעריכים.

זירה מקומית

השוק המקומי יחזור לשגרה אחרי חופשת חג העצמאות. קשה לקבוע כיצד יפתח הסחר אחרי היומיים המבלבלים שעברו על השווקים הפיננסיים בעולם. מדד ת"א 25 סגר את יום המסחר האחרון סביב רמות הפתיחה בסמוך ל-1230 הנקודות. אנו מעריכים כי המדד ימשיך לנוע בתנודתיות בין 1220- 1240 הנקודות.

בזירת המט"ח, השקל צפוי לפתוח חזק את יום המסחר אחרי שהדולר מתרסק בזירה הבינ"ל. הספקולנטים ייבחנו את נחישותו של בנק ישראל וינסו לקחת את צמד הדולר שקל מתחת לתחתית האחרונה הניצת ב-3.58. שבירה של רמה זו עשויה להוביל להמשך הירידות אל עבר 3.55, שם בהחלט ניתן לצפות לתגובה כלשהי מהבנק. היקף ההתערבות בפעם הבאה צפויה לגדול באופן משמעותי, זאת במטרה לתת מכה מוחצת לספקולנטים אשר מסרבים לנטוש את המטבע המקומי.

זירה בינלאומית

שבוע המסחר נפתח ברגל שמול אחרי פרסום נתון התמ"ג של סין. על פי הנתון, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם צמחה בקצב של 7.7% לעומת הצפי לצמיחה של 8%. הנתון המאכזב הצביע על כך שההתאוששות בסין מאבדת מומנטום.

צרות באירופה – גרמניה בדרך למטה

נתוני המקרו האחרונים מעידים על כך שהכלכלה הגדולה של גוש האירו בדרך למטה. הסנטימנט הכלכלי של גרמניה צלל בחודש אפריל לרמה של 36.3 הנקודות מ-48.5 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. אנליסטים ציפו לנפילה רכה יותר לרמה של 41.5 הנקודות. הנתון המשוקלל של גוש האירו כולו צלל גם כן לרמה של 24.9 נקודות לעומת 33.4 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם.
הנתונים המאכזבים לא הפריעו לאירו אשר הצליח להתאושש אמש מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו.

ארה"ב – חדשות טובות

הפתיחה החיובית של עונת הדוחות יחד עם נתוני המקרו החיוביים שהתפרסמו אמש, דוחפים את המדדים האמריקניים, חזרה לכיוון השיאים האחרונים. מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.2% אחרי הזינוק של 0.7% שנרשם בחודש הקודם. הנתון מבטל את החששות מפני התפרצות אינפלציונית עתידית ומאפשר לפד' להמשיך לשמור על המדיניות המוניטארית הנוכחית. התחלות הבנייה זינקו לשיא שלא נראה מאז 2008 לרמה של 1.04 מיליון. היצור התעשייתי עלה ב-0.4%.

מט"ח וסחורות

הסיפור של השבוע ואולי אפילו של השנה, שייך לזהב אשר צלל לרמה של 1321 דולר לאונקיה. מדובר בצלילה של כ-140 דולר ביום אחד ובקריסה הקשה ביותר מזה שלוש עשורים. הצלילה בזהב מעידה על כך שהמשקיעים אינם חוששים מפני התפרצות אינפלציונית ואינם רואים בזהב כנכס מקלט יותר. הין היפני התחזק משמעותית ביממה האחרונה אחרי שארה"ב העבירה ביקורת בצורה אלגנטית כלפי מהלכיה של ממשלת יפן הפועלת נחרצות כנגד המטבע המקומי שלה. הדולר האמריקני נחלש מאוד בשעות האחרונות אך אנו נוטים להאמין כי הדולר ישוב להתחזק בקרוב אם וכאשר חוסר הוודאות בשווקים תימשך.

היום כדאי לעקוב אחרי פרסום החלטת הריבית בקנדה הצפויה להישאר על כנה ברמה של 1% ואחרי פרסום ספר הבז' בארה"ב הבודק את המצב הכלכלי ב-12 המחוזות שבהם פועל הפד'.

המאמר נכתב על ידי צוות A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן