Skip to content

בנק לאומי החליט להקפיא את מתווה מחיקת חובות גנדן

בבנק ציינו כי אינם יכולים להציג לציבור את כלל השיקולים שהנחו אותם בגיבוש המתווה להסדר חובות גנדן וציינו, כי זהו הפתרון הטוב ביותר להשבת החוב לבנק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר. ביציאה מהשפל תפרע גנדן את התחייבויותיה. צילום: טלי קצורין
נוחי דנקנר. ביציאה מהשפל תפרע גנדן את התחייבויותיה. צילום: טלי קצורין

דירקטוריון בנק לאומי החליט בתום ישיבה הערב להקפיא את מתווה מחיקת החובות של גנדן הולדינגס, שבשליטת נוחי דנקנר, עד להודעה חדשה, כך נמסר מהבנק.

יש לציין, כי מתווה מחיקת כ-150 מיליון שקל מתוך החוב של גנדן הולדינגס לבנק לאומי, כפי שפורסם בתקשורת, עדיין לא נחתם. בבנק לאומי ציינו כי אינם יכולים להציג לציבור את כלל השיקולים שהנחו אותם בגיבוש המתווה להסדר וציינו, כי זהו הפתרון הטוב ביותר להשבת החוב לבנק.

לחץ ציבורי

מעריכים, כי ההחלטה על הקפאת המתווה התקבלה בדירקטוריון בעקבות הלחץ הציבורי שנוצר בעקבות הידיעות על גובה סכום הקפאת החוב של גנדן גנדן הולדינגס לבנק.

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אמרה בראיון לגלי צה"ל "אני קוראת ללקוחות משמעותיים וגם פחות גדולים של בנק לאומי להודיע לו שאם הוא מתכוון למחוק את חובו של דנקנר – ובכך לפגוע בבנק, שהם ימשכו את חשבונותיהם ממנו". גם ח"כ נחמן שי מהעבודה אמר, כי "הודעת בנק לאומי על השהיית ההסדר עם דנקנר היא צעד גדול לציבור הישראלי".

"נתונים לא נכונים"

דובר גנדן ביקש להדגיש: "הנתונים שפורסמו בכלי התקשורת, לגבי חברות פרטיות בשליטת נוחי דנקנר, אינם נכונים ואינם מדויקים. בפועל היקפי החוב נמוכים משמעותית. על נתונים אלה חלה חובת סודיות על פי חוק, ועם זאת אנו מכבדים את השיח התקשורתי והציבורי, ובכללו כל ביקורת עניינית והוגנת".

"ביציאה מהשפל תפרע גנדן את התחייבויותיה"

"לגופם של דברים", אמר הדובר, "חברת גנדן שנוחי דנקנר הוא בעל השליטה העיקרי בה, לצד כעשרה שותפים נוספים, מנהלת מגעים עם הבנקים נותני האשראי שלה לגיבוש הסדר חוב אשר עקרונותיו זהים למאות הסדרים קודמים שנחתמו בסקטור העסקי בארץ והמקובלים בכל מדינות העולם המערבי. המיוחד בהסדר זה הוא שעם התאוששות קבוצת אי.די.בי מהשפל העסקי אליו נקלעה, תוכל גנדן לפרוע לבנקים, את מלוא התחייבויותיה. זוהי השאיפה של כולנו!".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן