Skip to content

הפנינה של חמי יואב

סוויטות של 70 מטרים עם בריכה וספא צמוד בליווי ארוחת שף – כך מתוכנן במתחם אתר "חמי יואב" המתחדש בין אשקלון לקריית גת. במתחם האירועים העתידי ישולב אתר ארכיאולוגי שנחשף לאחרונה, ובינתיים החל לפעול אתר הספא החדש "אקויה" (פנינה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו רוצים להיות בתחום האירוח כמו דוד פתאל במלונאות", אומר יהודה יפרח, העומד בראש קבוצת החברות "שבט אחים" בבעלות משפחת יפרח ומשקיעים נוספים. הקבוצה רכשה את מתחם המרחצאות "חמי יואב" ומפתחת אותו בהשקעה של כ-65 מיליון שקלים.

חמי יואב. אתר משתדרג שיציע ספא, מלון סוויטות, מסעדת שף ואולם אירועים. (צילום: גל פלוטניקוב)
חמי יואב. אתר משתדרג שיציע ספא, מלון סוויטות, מסעדת שף ואולם אירועים. (צילום: גל פלוטניקוב)

גרעין השליטה של החברה הוא בידי שלושה אחים לבית יפרח ממושב סגולה: מיכה, רונן ויהודה, כאשר יהודה עומד בראש הקבוצה. המשפחה מונה תשעה אחים ואחיות, שכולם פעילים בחברה.

הקבוצה, המתמחה זה 20 שנה באירועים ובגני אירועים בדרום, רכשה חלק מהקרקע בגני יואב ובחלק נכנסה לשותפות עם קיבוץ שדה יואב הסמוך.

את החזון שלהם כמלונאים יחלו במלון הסוויטות שהם מתכננים במתחם ובו יהיו 26 סוויטות, שישתרעו על שטח של 70 מטרים כל אחת, עם בריכה וספא צמוד וייהנו מארוחות שף. הסוויטות יהיו בנויות מאבן ועץ טבעי וגם ה"ספא טבע" שיהיה מיועד לשוכני הסוויטות בלבד, יהיה עשוי מעץ. לדברי יפרח, "טיפול טוב לא מתחיל במטפל. אני רוצה שאדם יבוא ממרכז הארץ – מרחק 25 דקות מתל אביב – ויקבל את כל התמהיל". מחיר הלינה בסוויטה כזו ינוע בין 1.800-2.200 שקלים ללילה.

מתחם ספא אקויה בחמי יואב: 15 חדרי טיפולים בעיצוב רוגע, הממוקמים בגן אירוח עשיר בצמחיה מרהיבה וג'קוזי חיצוני
מתחם ספא אקויה בחמי יואב: 15 חדרי טיפולים בעיצוב רוגע, הממוקמים בגן אירוח עם צמחיה עשירה וג'קוזי חיצוני

טעימות של טיפולים בחיק הטבע

הסנונית הראשונה במתחם המתחדש, הוא הספא  אקויה שפירושו ביפנית פנינה. האתר, שפתוח שבעה ימים בשבוע ושהכניסה אליו היא מגיל 16 ומעלה, כולל 15 חדרי טיפולים בעיצוב רוגע ואלגנטי. אלה ממוקמים בגן אירוח עם צמחיה עשיה ובו גם ג'קוזי חיצוני. במרחבי הגן מפוזרות סוכות ישיבה, פינות אירוח ומיטות מנוחה וכן זורמים בו פלגי מים, בהם ניתן לשכשך רגלים. הטיפולים ניתנים ע"י צוות של אנשי מקצוע מוסמכים שנבחרו בקפידה.

היצע הטיפולים עשיר וכולל בין השאר עיסוי איורוודה, אבנים חמות, עיסוי שוודי, שיאצו, טווינה, עיסוי לנשים בהריון, טיפולי יופי ועוד. את הטיפולים, שהם כעת במחירי הרצה, ניתן לקבל בחדרי הטיפול או לחילופין לקבל טעימות מהם בחיק הטבע.

בבילוי באקויה, שאינו מוגבל בזמן, ניתן לשלב בחבילה (ויש חבילות מסוגים שונים ובהרכבים שונים) גם ארוחה של מסעדת זוקיני. התפריט, שמשתנה ומתחדש מידי יום, מוגש באופן חופשי ובמנות אישיות ובריאות. התפריט כולל, בין היתר, סושי-בר, טאפאסים, קוקטלים ומיצים טבעיים.

בניית מלון הסוויטות אמורה להסתיים עד אוקטובר הקרוב, ואליו תיתוסף מסעדת שף מרשת ערמונים וישופצו וישודרגו הבריכות התרמו-מינראליות. ההשקעה בשלב זה תסתכם ב-30 מיליון שקל.

הגת שהתגלתה כוללת, בין השאר, משטח דריכה גדול ומרוצף באריחי חרס וכן מסד של בורג לסחיטת ענבים ובורות אליהם זרם היין
הגת שהתגלתה כוללת, בין השאר, משטח דריכה גדול ומרוצף באריחי חרס וכן מסד של בורג לסחיטת ענבים ובורות אליהם זרם היין

תגלית ארכיאולוגית מרשימה

בשלב שלאחריו יוקמו, עד מאי 2014, מתחם אירועים, מרכז כנסים ואירועים ואמפיתיאטרון להופעות חיות. בשלב זה יושקעו 35 מיליון שקל.

במתחם האירועים תשולב תגלית ארכיאולוגית מרשימה שהתגלתה לפני כשלושה שבועות בעת חפירות ההצלה של רשות העתיקות, לפני הקמת מתחם האירועים. מדובר בממצאים מהתקופה הביזנטית, שהם בני 1500 שנה וכוללים גת להפקת יין ופנס שלם מחרס שהוא דגם מוקטן של כנסייה ואינו שכיח במחקר הארכיאולוגי.

שטח הגת הוא למעלה מ-100 מ"ר והיא מהגדולות שהתגלו. היא כוללת, בין השאר, משטח דריכה גדול ומרוצף באריחי חרס וכן מסד של בורג לסחיטת ענבים ובורות אליהם זרם היין. אגב, לאור התגליות, נראה שבעלי הגת היה נוצרי אמיד. בגת שנחשפה, יבוצע שימור והיא תהווה מוקד עתיק במתחם האירועים החדש.

רבקה יניב היא כלת פרס זיו לעיתונות ובעבר עיתונאית ב"מעריב" ובקבוצת "הארץ".

[related-posts title="כתבה קודמת על משפחת יפרח"]

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן